vertragingstijden DVD-a/SACD

Started by Sil, May 25, 2002, 19:45:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Sil

Gisteren heb ik mijn Pioneer DVD 747A binnen gekregen.
Hij staat aangesloten op mijn Denon 3802.

In de handleiding staat dat je de Pioneer kan instellen voor DVD-Audio wat betreft de vertragingstijden en de dB's. Nu heb ik mijn 3802 al gecallibreerd m.b.v. AVIA en een dB-meter.

Moet ik nu nog een keer alles instellen in de Pio?

Ik maak gebruik op de 3802 van de 5.1 ingangen en het lijkt me toch dat de 3802 de juiste vertragingstijden en dB's weergeeft naar de speakers. Het ook instellen in de Pio lijkt me dan niet juist, klopt dit?

Als ik de handleiding trouwens goed gelezen heb kan dit alleen voor DVD-Audio en niet voor SACD en zou ik bij het afspelen van SACD een probleem hebben  :-/.

Sil

J.A.F._Doorhof

#1
Hi,

En welkom op ons forum.

Het ligt er een beetje aan.
Als jouw pre-amp het binnenkomende signaal weer digitaliseerd moet je GEEN vertragingen instellen, immers dit doet je pre-amp al voor je.

Als je pre-amp dat NIET doet, dus een volledige analoge bypass heeft, dan zul je het wel moeten doen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sil

#2
dank voor je snelle reactie Frank!

Ik zal de denon handleiding er straks even op nakijken.

 :) PS ik ben nog steeds erg tevreden over de ISF-callibratie die jij bij mij thuis op m'n panasonic hebt uitgevoerd. Zeker nu ik de Denon 2800 heb ingeruild voor de Pioneer 747A. Het beeld is (nog) veel scherper en gedetailleerder geworden.

groet,
Sil

garmtz

#3
Voor zover ik weet bestaan er (vrijwel) geen receivers die de 5.1-ingang digitaliseren, dus je zult de settings in de Pioneer moeten doen. De 5.1-ingang is volledig analoog en doet geen bass-management of time alignment. Alleen het volume kan je hiervoor regelen. Voor SACD heb je inderdaad een klein probleem.