Epson TW700

Started by J.A.F._Doorhof, November 1, 2006, 23:30:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Palu

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 15, 2010, 08:04:31
Persoonlijk zou ik het niet zelf doen, je kan door het systeem uit elkaar te halen natuurlijk ook juist meer stof introduceren.

Nou Frank, er zit zoveel - en soms ook dik stof (ondanks zeer regelmatige filterreiniging en redelijk stofvrije omgeving) - in de buurt van de panels dat het zelfdoen in ieder geval niet meer stof oplevert. Maar misschien zijn er nadere systemen waarbij het ingewikkelder ligt. Ik ken alleen dit apparaat.
Wellicht is het bij een aankoop mee te nemen in hoeverre een systeem eenvoudig kan worden gereinigd.
GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

jodi1

Hey,

ik heb nog een probleem met mijn epson tw700. Ik stuur het beeld door via mijn laptop naar mijn beamer via de hdmi uitgang, maar als een resolutie neem van 1280 x 720 dan krijg het beeld er niet helemaal op. Als ik een lagere resolutie pak lukt dit wel.

Iemand een idee hoe dit komt?

grtz

J.A.F._Doorhof

Dat komt waarschijnlijk omdat je de verkeerde timing gebruikt, de projector ziet dit als een 4:3 beeld en zal het center plaatsen.
Als je kleine stukjes mist bv bij de startbalk dan is dat overscan (heel normaal voor een projector) je kan dit binnen de drivers van je videokaart oplossen of op de projector via de overscan functie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jurriaan

In de handleiding van de TW700 kom ik niet tegen hoeveel 'vrije' ruimte er rondom de beamer moet zijn ivm warmte afgifte.
Iemand een idee hier omtrent?
Mijn idee is om de TW700 'in te bouwen'

J.A.F._Doorhof

#629
Ik adviseer meestal MINIMAAL 15 cm rondom. en minimaal 2 open gaten voor airflow.
Een projector moet je eigenlijk niet inbouwen als je hem lang heel wilt houden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jurriaan

Frank, dank voor je reactie.

1 zijkant blijft vrij, de andere zijde wordt dan ca. 30cm evenals de bovenkant. Aan de onderkant ontkom ik niet aan een plank waar de beamer op staat :hehe:

WimB

Ik kick dit topic maar even naar boven met een vraag. Ik zou graag willen weten of je de TW700 middels een vogels plafondbeugel aan het plafond kan ophangen?

reza

Volgens mij wel, dit omdat de vogels steunen universeel zijn.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

WimB

Quote from: reza on September  9, 2010, 12:17:44
Volgens mij wel, dit omdat de vogels steunen universeel zijn.
Bedankt voor de info.

Melbury

QuoteVolgens mij wel, dit omdat de vogels steunen universeel zijn.

Ik zou toch wel even goed informeren of dat klopt.
Ik heb geen ervaring met Vogels, maar toen ik voor mijn TW-700 een plafondbeugel zocht, waren veel zogenaamd universele beugels niet geschikt omdat de schroefgaten te ver uit elkaar zaten.

luistervinkje

Quote from: Melbury on September 11, 2010, 15:44:15
Ik zou toch wel even goed informeren of dat klopt.
Ik heb geen ervaring met Vogels, maar toen ik voor mijn TW-700 een plafondbeugel zocht, waren veel zogenaamd universele beugels niet geschikt omdat de schroefgaten te ver uit elkaar zaten.


Je hebt gelijk, ik heb een vogel muurbeugel en deze aangepast met 2 stripjes bij de bouwmarkt vandaan om de schroefgaten aan te passen .
Een klein beetje werk maar het resultaat mag er wezen.
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

hellboy

ik krijg helaas weer het probleem met rode dust blobs bij mijn tw700 dit is al een keer verholpen (onder garantie)
nu wil ik eigenlijk geen geld meer uit gaan geven aan deze beamer want ik ga in Mei een nieuwe kopen.
maar toch irriteert het me wel ;). ik ben dus voornemens om zelf maar het klusje te gaan klaren.
maar het liefst doe ik dat met iets van een service manual. alleen kan ik die nergens vinden voor de tw700.. :(
weten jullie misschien waar ik deze vandaan kan halen of hebben jullie zelf ervaring met het "schoonmaken" maken van deze beamer ?

J.A.F._Doorhof

Als je een kamer hebt waar alles 100% stofvrij is kun je het overwegen, heb je die niet is de kans ENORM groot dat je het eerder erger maakt dan beter.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"