Epson TW700

Started by J.A.F._Doorhof, November 1, 2006, 23:30:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

daffeh

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  9, 2006, 16:37:12
De Epson geeft voor het gevoel wat meer lightoutput.
maar schokkend is het niet.
Wat toch raar is want op papier heeft hij minder lumens :)

J.A.F._Doorhof

Ik draai nooit de projectoren op maximaal lightoutput.
We gebruiken bv altijd de cinema/theaterblack modes en dan blijf je vaak ver onder de 600.
De Epson ziet er gewoon wat dynamischer uit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

manco401

Vroeger beschreef je dat de H79 nog een heel ander beestje was dan de Pana 900/TW600. Is dit nog steeds het geval, of is het gat al kleiner?

J.A.F._Doorhof

Gat is niet veel kleiner, maar qua rust blijf ik voorkeur houden voor LCD.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

AANPASSING NIEUWE SERIE TW700's !!!
We komen met de contrast metingen van de nieuwe units die vandaag zijn binnen gekomen op 1:10802 !!!
Ik heb dit verschillende keren nagemeten en blijf op deze waarde uitkomen.
We houden even de komende zendingen in de gaten wat er aan de hand is, maar dit is natuurlijk goed nieuws
LET WEL de contrast ratio van het paneel is nu : 1046:1
Dit is dubbel zo hoog als ik gemeten heb van de eerste sample die we kregen
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

aanvulling, net direct de panasonic ernaast gemeten en die blijft nog steeds zitten op rond de 3000:1 zoals in de vorige metingen, een analyzer fout is dus uitgesloten.

LET WEL.
Dit is een meting met een NIEUWE lamp, maw de lightoutput is veel hoger dan die van onze eerste sample, ongeveer 20% hoger, dit zie je terug in de contrast meting natuurlijk maar tot nu toe hebben de units van de nieuwe zending allemaal dezelfde contrast meting (+/- 10%).

Ik zal de metingen herhalen bij de 200 uurs calibratie om te kijken wat er gebeurt als de lamp verouderd.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

nielvm

Wil dit dan ook zeggen dat deze tw700's een van dezer dagen opgestuurd worden naar hun eigenaar?  ;D ;D ;D
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Athome

Ik heb gisterenavond een demo gehad bij Frank (door Annewiek) van de Pana en de Epson.
Zoals ik het zag was het verschil in het hogere contrast goed zicht in de ondertiteling samen met de duidelijke hogere lichtopbrengst van de Epson deed dit bijna pijn aan de ogen.
De Iris  bij de Epon is niet hoorbaar in tegenstelling tot de Pana. Ze zijn beide verder even stil. Al maakt het wel uit aan welke kant je zit. Het geluidsniveau is niet aan alle kant hetzelfde.

Aan ander verschil is de scherpte. De Epson is duidelijker scherper (of Annewiek had de Pana niet goed staan). In de egale oppervlakten en de ondertiteling is screendoor bij Epson soms even zichtbaar, dit is niet storend. In het voordeel van de Pana is het iets diepere zwart maar dat weegt niet op tegen de hogere lichtopbrengst van de Epson
We hebben ze naast elkaar gezien anders waren veel verschillen waarschijnlijk niet niet eens zichtbaar.

De Epson is 76 Euro duurder maar heeft wel 3 jaar garantie.
Vergeet de op papier hogere lightoutput van de Pana. In de Cinema stand heeft de Epson duidelijk meer licht en samen met het scherpere beeld is voor mij de Epson de winnaar

J.A.F._Doorhof

Zwart van de Epson is trouwens iets dieper als van de panasonic zoals ik het ervaar.
Verder ben ik het met deze mening eens.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

brownier

Is er al een vergelijking tussen de Epson en de Sanyo Z5?
Panasonic TX 50V20, Onkyo N807, Yamaha NS 1000M, Quadral Base one, B&W Solid, BK XXLS 400FF

Bant

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 17, 2006, 17:44:19
AANPASSING NIEUWE SERIE TW700's !!!
We komen met de contrast metingen van de nieuwe units die vandaag zijn binnen gekomen op 1:10802 !!!
Ik heb dit verschillende keren nagemeten en blijf op deze waarde uitkomen.
We houden even de komende zendingen in de gaten wat er aan de hand is, maar dit is natuurlijk goed nieuws
LET WEL de contrast ratio van het paneel is nu : 1046:1
Dit is dubbel zo hoog als ik gemeten heb van de eerste sample die we kregen

Is het nu zo dat ze alleen verschillen van het eerste sample of dat er echt verschillende series in omloop zijn. Dus dat je eigenlijk geluk moet hebben dat je een goede krijgt. Of was die eerste gewoon een toevallig slechte pj?

Thundax

#62
Quote from: J.A.F._Doorhof on November 17, 2006, 17:44:19
AANPASSING NIEUWE SERIE TW700's !!!
We komen met de contrast metingen van de nieuwe units die vandaag zijn binnen gekomen op 1:10802 !!!

Eindelijk snap ik hoe Epson bij de technische specificaties aan de 10.000 komt :)   Moest er nog veel aan gecalibreerd worden, of hebben ze dat nu al enigszins in de fabriek al gedaan?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

In principe zijn dit de eerste uitgeleverde projectoren, de sample is nooit uitgeleverd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

nielvm

Vandaag de tw700 thuis ontvangen en ben erg onder de indruk van de beeldkwaliteit.

Heb echter ook een klein probleempje, de hdmi ingang wordt niet erkend. Ik heb een dvi=>hdmi switch op pcuitgang geplaatst en dan met een hdmi kabel naar de projector verbonden. Hij vindt echter geen signal. Met dezelfde dvi poort kan ik de projector probleemloos aansluiten.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

J.A.F._Doorhof

Ik volg je niet helemaal, het lijkt me aan de switch te liggen als hij het vanaf de PC rechtstreeks wel doet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

nielvm

Heb dus die dvi=>hdmi convertor of hoe je dat ook noemt op de dvi uitgang van de pc geplaatst. Dan met een hdmi naar de beamer, maar hij vindt geen signaal. Met dezelfde dvi uitgang naar vga van de beamer lukt het wel ...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

beobuddy

Misschien een domme opmerking daar ik de converter niet ken, maar er zijn varianten in de DVI connectoren.
Er is DVI-A(naloog) en DVI-D(igitaal).

Qua connector bijna identiek, maar de eerste is geen echt digitaal signaal. maar zou in jouw geval wel verklaren dat de beamer op de VGA ingang daarop wel reageert. VGA is analoog en werkt dus met het analoge signaal van de pc.

nielvm

Ik zie hier dat de uitgang van mijn graka dvi-i is. Wat wil dat dan zeggen?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

Ok ik heb het gevonden. Pc ff gereboot met de hdmi kabel erin en dan schakelt ie automatisch over op digitaal.

Bedankt om me op de juiste weg te helpen !
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

spotmatic

DVI-I staat voor DVI-Integrated. Eigenlijk is dit een combinatie van DVI-A en DVI-D, dus zowel analoog als digitaal.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

nielvm

Nu stoot ik nog op een "probleempje"...

Ik heb de beamer intussen al zo'n 3-5 uur laten branden, maar de lampenteller geeft nog steeds 0H aan...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Thundax

#73
Volgens mij klopt dat... Meestal begint de beamer pas na een uurtje of 10 met tellen...
Zo kunnen 2e handse beamers als nieuw worden verkocht ;)

nielvm

Ah handig, ik zal na nog een aantal films nog eens kijken ;)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X