Epson TW700

Started by J.A.F._Doorhof, November 1, 2006, 23:30:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

spown

ik wil niet lullig doen want ik heb alleen maar lovende dingen gelezen over itc. Maar je kan deze beamer al krijgen voor 1200 en als je dan 4 keer 80 of 90 weet niet precies hoeveel het kost rekent voor de hercalibratie dan kom ik op 1560 uit. dan is ie toch nog meer dan 100 euro goedkoper en dat is ongeveer het bedrag wat ik nodig heb voor een ophang beugel. dus ja wat zullen we doen ik denk dat ik nog een maandje wacht me kamer is toch nog niet af.  O0


vriendelijke groet maikel

Bant

#26
Weet iemand hoe de garantie en service van epson is in vergelijking met die van panasonic? Of is het allebij wel in orde?

En onder welke naam is de tw700 nu eigenlijk uitgebracht in de US? Dan kan ik daar namelijk ook wat reviewtjes gaan lezen. ;)

J.A.F._Doorhof

Service is van Epson fantastisch alleen zijn ze dus moeilijk als het stof aangaat.
Aan de andere kant Panasonic ook, dus beide gewoon goed.
Als er echt wat aan de hand is dat 100% onder garantie valt word het gemaakt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Thundax

#28
Tot zover ik begrijp is de fabrieksgarantie van een Epson projector 3 jaar; die van de Panasonic 1 jaar.
Voor mij de hoofdreden om niet voor de Panasonic, maar voor de Epson te gaan.

Wellicht is er via rechtsbijstand en consumentenrecht wel recht op langer dan 1 jaar garantie, maar ook bij kennissen gezien dat het veel gedoe is als het net na de garantieperiode toch kapot gaat. Voor een apparaat dat mij meer dan 1500 euro kost vind ik 1 jaar garantie simpelweg te weinig. Als iemand anders hier ideeën of andere informatie over heeft hoor ik het graag natuurlijk :)

J.A.F._Doorhof

We hebben op dit moment 2 klanten met een Panasonic die buiten garantie valt inderdaad, dat is toch zuur als je na 1 1/2 jaar te horen krijgt dat je projector repareren 750,00 kost.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

daffeh

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  3, 2006, 16:39:07
@Daffeh, geen probleem als ik het zo inschat, hij heeft echt een enorm zoombereik.
volgens hun eigen projector calculater niet..

Bant

Quote from: daffeh on November  5, 2006, 21:35:19
volgens hun eigen projector calculater niet..

Heb je wel het knopje wide / tele gezien in  die calculator?

daffeh

Quote from: bentsdl on November  5, 2006, 23:02:01
Heb je wel het knopje wide / tele gezien in  die calculator?
ja, maar daarna valt er niet echt mee te spelen..
Ik kom op 7 meter uit dus ik veronderstel dat je dat vanop 5m ook wel kan met een andere zoom.
Volgens de calc op projectorcentral.com lukt het net niet tho.

Anywayz, misschien ben ik beter af met de ax100 omdat ik toch wat ambient light in men kamer heb

RubenP

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  5, 2006, 20:50:58
We hebben op dit moment 2 klanten met een Panasonic die buiten garantie valt inderdaad, dat is toch zuur als je na 1 1/2 jaar te horen krijgt dat je projector repareren 750,00 kost.

Is de Europesche wet niet minstens 2 jaar garantie voor consumenten ???

Mvg
Ruben
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

Athome

Nee, dat is een richtlijn

Bant

Quote from: daffeh on November  6, 2006, 15:54:26
ja, maar daarna valt er niet echt mee te spelen..
Ik kom op 7 meter uit dus ik veronderstel dat je dat vanop 5m ook wel kan met een andere zoom.
Volgens de calc op projectorcentral.com lukt het net niet tho.

Anywayz, misschien ben ik beter af met de ax100 omdat ik toch wat ambient light in men kamer heb

Welke projector heb jij geselecteerd op projectorcentral.com? Want ik heb de TW700 niet in de lijst zien staan. Verder, als je projectie afstand die jij zou willen gebruiken tussen de wide en tele afstanden in dat programmatje van epson zit dan is het goed.

Athome

#36
Quote from: daffeh on November  3, 2006, 09:52:49
kanhij door de betere zoomlens een beeld van 2 à 2m30 weergeven vanop +- 5 meter?
Dat kan, geen enkel probleem. Om 2,3 meter breed (16:9) te projecteren moet je een afstand hebben tussen de 3,3meter (wide) en 7,0 (tele) meter.

spotmatic

Quote from: bentsdl on November  5, 2006, 16:26:38
Weet iemand hoe de garantie en service van epson is in vergelijking met die van panasonic? Of is het allebij wel in orde?

En onder welke naam is de tw700 nu eigenlijk uitgebracht in de US? Dan kan ik daar namelijk ook wat reviewtjes gaan lezen. ;)

Volgens mij heet deze projector in de USA "Epson Powerlite Home Cinema 400". Op de voorpagina van Projectorcentral staat nl. een review van deze projector.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Bant

Quote from: spotmatic on November  6, 2006, 23:28:50
Volgens mij heet deze projector in de USA "Epson Powerlite Home Cinema 400". Op de voorpagina van Projectorcentral staat nl. een review van deze projector.

Volgens mij niet hoor, op deze link is dat goed te zien: http://www.epson.com/cgi-bin/Store/ProductCategory.jsp?BV_UseBVCookie=yes&oid=-13923
De epson PowerLite Pro Cinema 810 komt eigenlijk veel meer in de buurt van de specs van de tw700 (ik heb nog geen verschil kunnen vinden behalve de behuizing), maarja, daar is dan weer geen calculator van op pc.com.

ArneM

bentsdl je hebt gelijk de Epson PowerLite Pro Cinema 810 (zwart) is inderdaad de TW700 en de Powerlite Home Cinema 400 is de Epson TW620...... ;D

Bant

Quote from: ArneM on November  7, 2006, 00:13:32
bentsdl je hebt gelijk de Epson PowerLite Pro Cinema 810 (zwart) is inderdaad de TW700 en de Powerlite Home Cinema 400 is de Epson TW620...... ;D

Raar genoeg heeft de pro cinema 810 dan wel weer andere afmetingen wat de behuizing betreft dan de tw700. Het verschil is klein, maar het zou ook gewoon kunnen dat dat er niet helemaal goed op de website staat. (Dat lijkt me eigenlijk het meest waarschijnlijk). Ik vindt hem er trouwens in het zwart wel heel erg mooi uitzien, jammer dat dat geen optie is hier met de tw700 O0

Athome

Quote from: bentsdl on November  7, 2006, 09:11:15
Ik vindt hem er trouwens in het zwart wel heel erg mooi uitzien, jammer dat dat geen optie is hier met de tw700 O0
Mijn idee

daffeh

ik twijfel zoals velen tussen de ax100 tw700 en Z5...
Ik kan mijn ruimte volledig verduisteren maar ik zou graag toch wel kunnen kijken met enig lichtinval.
Ben ik dan automatisch verplicht de ax100 te nemen wegens de (op papier) hoge lumens? Of komt de tw700 in realiteit in de buurt.
Volgens avsforum komt de Z5 niet echt in de buurt

Als ik vanop 5meter ga projecteren neem ik aan dat ik aardig wat output ga nodig hebben

Bant

Quote from: daffeh on November  7, 2006, 10:15:20
ik twijfel zoals velen tussen de ax100 tw700 en Z5...
Ik kan mijn ruimte volledig verduisteren maar ik zou graag toch wel kunnen kijken met enig lichtinval.
Ben ik dan automatisch verplicht de ax100 te nemen wegens de (op papier) hoge lumens? Of komt de tw700 in realiteit in de buurt.
Volgens avsforum komt de Z5 niet echt in de buurt

Als ik vanop 5meter ga projecteren neem ik aan dat ik aardig wat output ga nodig hebben

Ik zit zelf ook tussen deze drie projectoren te twijfelen. Ik heb eigenlijk de z5 al afgeschreven omdat deze gewoon een stuk duurder is en niet aanzienlijk beter ofzo. (ik vind het electrische lenskapje wel heeeeel cool maarja O0 kan niet alles).
Hoe groot wil je gaan projecteren? Ik denk zelf dat als je binnen de 210 breed blijft je bijde projectoren prima zou kunnen gebruiken. Zolang er maar geen licht echt op het scherm valt, dat zie je denk ik bij alle projectoren wel. Zelf ga ik denk ik voor de tw700 omdat het het goedkoopst is en ik die extra lumen niet nodig heb, en bovendien schijnt de servce van epson (3 jaar garantie) er goed te zijn.

daffeh

Quote from: bentsdl on November  7, 2006, 10:40:14
Ik zit zelf ook tussen deze drie projectoren te twijfelen. Ik heb eigenlijk de z5 al afgeschreven omdat deze gewoon een stuk duurder is en niet aanzienlijk beter ofzo. (ik vind het electrische lenskapje wel heeeeel cool maarja O0 kan niet alles).
Hoe groot wil je gaan projecteren? Ik denk zelf dat als je binnen de 210 breed blijft je bijde projectoren prima zou kunnen gebruiken. Zolang er maar geen licht echt op het scherm valt, dat zie je denk ik bij alle projectoren wel. Zelf ga ik denk ik voor de tw700 omdat het het goedkoopst is en ik die extra lumen niet nodig heb, en bovendien schijnt de servce van epson (3 jaar garantie) er goed te zijn.

ik ga vanop 5m een beeld van +- 2à2m30 projecteren (ik heb 2m45 plaats) op een scherm dat ik nog moet kopen :D
Moet je echt veel lumen hebben om vanop die afstand 2m34 (kinpin formaat) te projecteren?

Bant

Quote from: daffeh on November  7, 2006, 10:55:38
ik ga vanop 5m een beeld van +- 2à2m30 projecteren (ik heb 2m45 plaats) op een scherm dat ik nog moet kopen :D
Moet je echt veel lumen hebben om vanop die afstand 2m34 (kinpin formaat) te projecteren?

Ik denk dat dat met bijde prima moet gaan, maar anders ga je toch gewoon voor de pana, dan weet je zeker dat het goed is ;)

daffeh

Quote from: bentsdl on November  7, 2006, 10:57:23
Ik denk dat dat met bijde prima moet gaan, maar anders ga je toch gewoon voor de pana, dan weet je zeker dat het goed is ;)
ware het niet dat avsforum volstaat van meldingen met trillende lampen, stofblobs etc...

Bant

Quote from: daffeh on November  7, 2006, 11:36:39
ware het niet dat avsforum volstaat van meldingen met trillende lampen, stofblobs etc...

Hm, goed dat je het zegt, dan ga ik nu zeker voor de epson. Maar mischien dat je ergens een demo modelletje op proef kunt krijgen, dan kun je gewoon kijken of het je bevalt of niet? Lijkt me dat er genoeg zaken zijn die dat gewoon doen.

daffeh

kwil wel eens een vergelijking zien tussen de epson en de panny op gebied van lumen output

J.A.F._Doorhof

#49
De Epson geeft voor het gevoel wat meer lightoutput.
maar schokkend is het niet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"