Xbox 360 met HD wmv files

Started by angel66, October 31, 2006, 13:02:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

angel66

nou de grote update geinstaleerd voor de 360.

de 360 kan nu de HD demos[wmv]moeiteloos afspelen via een data dvd!!!

jeetje bloedmooi beeld zeg.

de update is vanaf vandaag beschikbaar!

de HD demos op nvidia.com

PeterPan

Maar veel meer ook niet volgens mijn. Geen .ts files en al helemaal geen Xvid/XiVX h.264 enz.
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

angel66

nee dat is waar.
maarre het is een begin.
het is wel leuk om die HD demos te zien via de 360.

Hanky Panky

Quote from: PeterPan on October 31, 2006, 13:20:18
Maar veel meer ook niet volgens mijn. Geen .ts files en al helemaal geen Xvid/XiVX h.264 enz.

TS stream je via je htpc... zonder problemen hoor. Moet je wel iets als HDTVPump installeren dacht ik. Loopt als een tierelier !
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

misteranderson

Weet iemand een goeie tool om bestaande formaten ( ts,Xvid,x264 ) naar WMV
te converteren ?... Zonder dat er kwaliteitsverlies optreed uiteraard...

Offe kan dat niet ?? Alvast bedankt voor de input mannen...
Imagination is more important than knowledge...
- Albert Einstein

Rikske

Quote from: angel66 on October 31, 2006, 13:02:10
nou de grote update geinstaleerd voor de 360.

de 360 kan nu de HD demos[wmv]moeiteloos afspelen via een data dvd!!!

jeetje bloedmooi beeld zeg.

de update is vanaf vandaag beschikbaar!

de HD demos op nvidia.com

thx voor de tip, dit weekend ook eens getest en zag er heel goed uit.
Maar sommige filmpjes waren toch maar van matige kwaliteit vond ik persoonlijk.

greetz
Rikske

angel66

krijg ze trouwens niet beeldvullend.

Rikske

Quote from: angel66 on November  2, 2006, 10:43:00
krijg ze trouwens niet beeldvullend.

dit probleem had ik volgens mij niet, dacht dat ze allemaal full screen waren, zal vanavond nog eens cheken.
Ken je btw nog andere sites met HD materiaal in wmv?
Thx
greetz
Rikske

gekke_tukker

Quote from: angel66 on November  2, 2006, 10:43:00
krijg ze trouwens niet beeldvullend.


Dat kom waarschijnlijk omdat je dan de 1080P versie ervan hebt gedownload.
Dit probleem heb ik zelf ook als je de 720P download heb je nergens last van.

angel66


DD2

van het weekend even aan het stoeien geweest met WMV op de 360.. ik vond de beeldkwaliteit  minder als op mijn HTPC eigenlijk. Daarnaast schokte het ook af en toe waar dat op mijn htpc niet gebeurd..   

DD2

Gister nog even wat aan het testen geweest...   

magic of flight bijv.. 1080p   skipt echt een hoop frames naar mijn idee..
Adrenaline rush 1080p  zelfde verhaal...


voor mij wordt het gewoon de HTPC dus..    ben trouwens benieuwd of die HD-DVD speler van de Xbox ook op je PC herkend wordt..   

angel66

ik heb net gelezen dat de speler ook aan de pc aangesloten kan worden!

oh op dit moment word de speler in amerika uitgeleverd!

dus we kunnen dadelijk op de verschillende forums lezen of dit ding werkelijk zo goed is!

searcher

Quote from: angel66 on November 11, 2006, 08:27:37
ik heb net gelezen dat de speler ook aan de pc aangesloten kan worden!



linkje  :D

                                                  Gr Searcher



angel66

op het avsforum.com staan heel wat reviews en andere dingen van gebruikers.
met bepaalde software en je videokaart zou geschikt moeten zijn.
het staat daar ergens tussen.

hier is een link



http://www.avsforum.com/avs-vb/forumdisplay.php?f=151

angel66

eerste pics....

http://www.engadget.com/2006/11/09/xbox-hd-dvd-hands-on/


eerste review!!!!!

http://xbox360.themanroom.com/news.php?id=1360


nou als ik ze allemaal zo hoor dan schijnt hij net zo,n beeld te geven als de toshiba!

Shorty

Stukje op HomeTheaterMag over de 1080p op de Xbox 360:

QuoteThe people at Microsoft are complete idiots. No, that's not exactly true. They're charlatans. They are purposely misleading the public. They recently announced a software upgrade will be available soon that will allow the Xbox 360 to output 1080p.

That's all well and good, but if you remember, the 360 only has component outputs.

Essentially no current TV will accept 1080p/60 over component inputs. So this little upgrade is essentially useless.

It's pretty obvious Microsoft is trying to steal some of Sony's thunder by saying their box can do 1080p too. The problem is that there are going to be a lot of confused and disappointed consumers when they find out their TV can't accept this "higher" resolution.

Also, games have to be written to be 1080p. All current and most likely nearly all future games are going to be 720p. This rendered 720p is upconverted internally to output 1080i or 1080p. This isn't true 1080p any more than an upconverted DVD is HD. I have a sneaking suspicion that the PS3 might do the same thing. So I call bull on this from Microsoft. The handful of people that can actually accept 1080p over component aren't going to see any difference compared to their TV upconverting the signal anyway, unless there are more 1080p games. My guess is that it will be like the 1080i output from the PS2. There were, what, two games that took advantage of that?

Maybe if Microsoft finally gave everyone the HDMI output people have been after for a year this wouldn't be as much of an issue. But no. Their obstinateness and obtuseness is astounding.

VrGr,

Bart J.

searcher

Het avs forum ken ik.

Toch maar eens de reviews afwachten en misschien wat de standaard wordt dan wel een hybride speler.
Geduld is een schone zaak. :D

                                                                      mvg
                                                                      Searcher



angel66

playstation 3 is ook gelanceerd in japan.

zuidwester

Inmiddels genoeg reviews kunnen lezen: het apparaat schijnt snel te zijn en soepel te werken en een zeer goede beelkwaliteit te leveren; (ook het lawaai schijnt mee te vallen) Genoeg redenen voor mij om hem te besteld te hebben bij Alternate  Duitsland voor €169... (komt namelijk deze maand nog uit in Duitsland , Nederland mag wachten tot volgend jaar)
ontferm U over ons

richardnl

weet iemand of de xbox 360 aan moet staan om de hd dvd af te spelen want de xbox 360 maak zo een lawaai....
zeker bij stillere scenes is het erg storend vind ik persoonlijk

groet
richardNL

angel66

de 360 moet aan staan.
dat is degene die alles verwerkt en doorgeeft. ;D

zuidwester

Quoteweet iemand of de xbox 360 aan moet staan om de hd dvd af te spelen want de xbox 360 maak zo een lawaai....
zeker bij stillere scenes is het erg storend vind ik persoonlijk

Het schijnt dat hij dan wel in de stille modus aanstaat (dus niet zoveel herrie als tijdens een game)
ontferm U over ons

searcher

Jammer dat je toch een x box moet aanschaffen,,,,, :-\

                                                               Gr Searcher



spotmatic

Quote from: searcher on November 12, 2006, 18:14:10
Jammer dat je toch een x box moet aanschaffen,,,,, :-\

Waarom moet dat? Er zijn al mensen die de HD-DVD aan hun PC hebben hangen en dat werkte gewoon. Op AVSforum staat daar ook het nodige over geschreven.

Overigens heb ik vandaag WEL een mooie XBOX 360 premium gekocht. Is het niet voor de HD-DVD speler die straks komt, dan wel voor het feit dat ik er mooie games op kan spelen  ;D

BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909