Marantz MA700

Started by Roland, April 4, 2002, 22:08:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roland

Ik heb vandaag in den Bosch 2 Marantz monoblokken, t.w. de MA700's. Hmmmz, lekker sjouwen met die dingen... pff  ;D

Thuis even aangesloten en CD Metallica - Metallica geluisterd. Hmmmz, de bassweergave lijkt wel verbeterd en het geluid lijkt ook iets opener....  :P
Ik had echter schoolzaken te doen en heb pas weer in het weekend tijd om verder te luisteren. Ik zal dan pas een echte uitslag geven of het mij het geld waard is (ben ook maar een redelijk arme student  :))

Ik weet nog niet of ze voor mij wel het geld waard zijn voor de verbetering die ze met zich mee brengen. Mocht dat niet zo zijn, dan kan ik ze gewoon terugbrengen :)

Met vriendelijke groet,

Roland

Robbo

#1
Dat lijkt me wel een mooie 'blok'.   Bij welke zaak heb je ze gekocht?


Roland

#2
QuoteBij welke zaak heb je ze gekocht?

Bij Goossen & Swagerman in Den Bosch.
Maar dit waren de laatste twee.

Richi

#3
En Roland. Wat is de conclusie na 2 maanden? Nog steeds tevreden?   ???
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

cinepaulis

Roland,

Ik ben ook nieuwsgierig geworden:  :D
- Kun je ook vertellen wat voor versterker/receiver je nu gebruikt ?
- Wat voor speakers heb je ?
- Ben je blij met de MA-700's ?

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

J.A.F._Doorhof

Clean, ivm NEW tag.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cinepaulis

CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

J.A.F._Doorhof

De new tag blijft staan, tenzij er wat wordt gepost, vandaar.

MvrGr
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Roland

I'm back 8)
Sorry dat ik zo opperlaat reageer, ben een tijdje niet hier geweest :(

QuoteEn Roland. Wat is de conclusie na 2 maanden? Nog steeds tevreden?
(posted by Richi)

Mijn conclusie is, is dat de verbetering die de MA700's niet echt schokkend was (in ieder geval minder dan ik had verwacht) en voor mij (als student) geen 635 euro waard is. Vandaard dat ik ze na een week heb teruggebracht, en na WEKEN eindelijk mijn geld terugheb. Dat geld terugkrijgen bleek een groot probleem en dit komt weer eens door het feit dat jeugdige mensen (rond de 20) bijna nooit serieus worden genomen in de 'betere' audiowinkels.
Treurige zaak :'(

QuoteRoland,

Ik ben ook nieuwsgierig geworden:
- Kun je ook vertellen wat voor versterker/receiver je nu gebruikt ?
- Wat voor speakers heb je ?
- Ben je blij met de MA-700's ?

groeten,
Paul

Ik gebruikte op dat moment een Onkyo TX DS787 als voorversterker en eindversterker voor de center en surrounds.
Ik heb B&W DM604 S2's als front en rear-speakers en een LCR6 S2 als center.
Er was wel een verbetering te bespeuren:
- met muziek klonk de muziek wat voller en heel erg relaxt gewoon.
- met films (heb toch maar even Gone in 60 secs gekeken :D) was de verbetering behoorlijk, maar ja, dan moet je eigenlijk zo'n eindblok voor je centerkanaal en je surroundkanalen hebben :)

Algehele conclusie: best mooie dingen, redelijk betaalbaar, maar niet het geld waard voor mij.

Met vr. groet,

Roland