"budget" DVD-speler met HDMI

Started by ACQUA, October 30, 2006, 09:14:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ACQUA

LCD tv komt er binnekort aan, maar nu nog een goede bron.  De huidige DVD-speler beschikt alleen over een scart aansluiting.  Nu even door de winkelrekken gelopen en her en der zag ik gewone DVD-spelers met HDMI.  Philips,Panasonic,JVC,...  zijn deze goed met de weergave/upscaling van/naar 720p? Of moet ik naar een hogere prijsklasse kijken

R

De nieuwe instapper van denon is wel iets voor je denk ik. Volgens mij de 1730.

bmateijsen

Gewoon een Oppo BBK nemen... die is erg goed op HDMI.

kippekop

toshiba sd-362 schijnt ook super te zijn...
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

jantje112

Panasonic s97 is ook wel aardig schijnbaar.

Peerless Monster

Quote from: jantje112 on October 30, 2006, 10:41:15
Panasonic s97 is ook wel aardig schijnbaar.

Maar dat is niet echt een budget speler...
Wel errug goed. Vind deze beter dan een Denon 2910 bijvoorbeeld.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

ACQUA

In de LG 32LC2R zit al een DCDi chip en 3:2 pulldown kan ie ook, volgens de handleiding. mss de toshiba eens bekijken.

kippekop

#7
Quote from: ACQUA on October 30, 2006, 10:51:57
In de LG 32LC2R zit al een DCDi chip en 3:2 pulldown kan ie ook, volgens de handleiding. mss de toshiba eens bekijken.

Kijk dan vooral eens naar zijn oudere 360 broertje als je naar reviews en ervaringen zoekt, deze is net nieuw... een zeer eenvoudig uiterlijk maar wel erg goed beeld. Geluid kan ik niet 1,2,3 zeggen...
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

mchel

Ik heb ook een Oppo en ben daar zeer tevreden mee.
Beeld is hartstikke goed op mijn Panasonic 42PV60, geluid is acceptabel.
Het enige nadeel is dat de speler wat traag reageert.
arcam fmj a32 - tjoeb reference met super tjoeb clock - dynaudio 72 by artspeak - xindak fs-02 - artspeak silver interlink

Durk

oppo is volgens mij een stuk beter dan de andere genoemde budget spelers.. ik vond hem in ieder geval impressive (voor het geld)
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Bant

#10
Ik ben ook wel erg geinteresseert in een budget hdmi spelertje. Waar is deze oppo in Nederlan/duitsland voordelig te krijgen?

Ik heb nog ff gegoogeld, en de Oppo Digital DV-970HD is nu geloof ik de beste. In amerika is hij voor 150 $ te koop, maar dan moet je weer veel verzendkosten en invoerrechten betalen.

mchel

#11
Hij is gewoon hier in NL verkrijgbaar, ff googlen.
Daar heb ik hem ook vandaan, kan soms even duren wanneer zij geen voorraad hebben.
arcam fmj a32 - tjoeb reference met super tjoeb clock - dynaudio 72 by artspeak - xindak fs-02 - artspeak silver interlink

ACQUA

even de philips DVP5960/12 onderzocht op het internet.  Hij ondersteunt volgens de specs 720p en 1080i, maar vind niks over welke scaler hij zou gebruiken.  Iemand een idee?  Hij kost hier maar 99E, goedkoop-duurkoop?

JaRoen

Misschien is de Pioneer 696 ook wel de moeite om te bekijken... komt uit de tests vaak zeer positief betreffende de beeldkwaliteit via HDMI.

Succes,

Jeroen
HT verkocht, op naar Stereo!
*Panasonic 42PV70
*Marantz Pm15S1
*Cambridge 640c *Pioneer dv696 *Bowers & Wilkins 603 S3 *HTPC

ACQUA

#14
Vandaag al 2 pioneers dvd 490v geprobeerd maar alle2 met slecht resultaat.  >:( Bij component alsook HDMI (720p&1080i) verliep het beeld met schokken en waren er bij snelle bewegingen horizontale strepen te zien wat natuurlijk niet mag.  Nu heb ik de keuze uit een kadobon, de panasonic DVD S52EG-S, de philips DVP5960/12 of de sony DVP-NS76.

Welke keuze moet ik maken?

EDIT: problemen zijn ondertussen al verholpen

kippekop

Is er iemand in amsterdam die de oppo in bezit heeft? Zou hem graag eens testen want mijn scherm is volgens mij nogal gevoelig voor macroblocking (in ieder geval wel bij de denon 1910)...?
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Bant

Hm daar zou ik ook wel intresse in hebben. Omgeving wassenaar iemand??

eduard

#17
Volgens mij zit het bedrijf welke de oppo in nederland verkoopt in wassenaar.

chulin

Heeft iemand de Oppo Digital DV-970HD in Nederland kunnen vinden?. Ik blijft Googlen zonder resultaat.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

derkhove

Afgelopen zaterdag bij mediamarkt geweest, staan zeer veel dvd-spelers met HDMI-aansluiting voor budgetprijs (vanaf 120 euro)...geen idee of het wat is, maar een aantal kunnen upscalen naar 1080 als ik het goed heb....

combolombo

#20
970 heeft HDMI, 971 heeft DVI maar levert topprestaties (zie site oppo voor reviews).

970 en 971 te bestellen bij:

http://www.livingcinema.nl/catalog/oppo-opdv971h-dvd-player-dvi-hdmi-scart-p-168.html

zelf 971 hier besteld; bevalt zeer goed

BernHardN

is het eingenlijk dat een dvd speler met HDMI of DVI -uit, per defenitie ook upscalen?

zelf denk ik dat het straks wel storm loopt met HDMI spelers, ze liggen ook al bij de praxis en Lidl,

oppo was wel zo'n beetje de eerste maar is hij ook nog de beste?
dat hij netwerk kan streamen is natuurlijk wel een plus punt

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

combolombo

Quoteis het eingenlijk dat een dvd speler met HDMI of DVI -uit, per defenitie ook upscalen?
nope

Quoteoppo was wel zo'n beetje de eerste maar is hij ook nog de beste?
1 van de betere (zeker voor dat geld)

Quotedat hij netwerk kan streamen is natuurlijk wel een plus punt
??? dat zou een groot pluspunt zijn (lees de specs nog eens goed  ::))