Ned 1,2,3 weg. Maar ook niet meer goed te krijgen (Topfield)

Started by Jaguar, November 10, 2006, 19:04:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jaguar

Mijn ouders hebben een Topfield 5000. Door de storingsmelding van CanalDigital (zie hieronder) hebben zij inderdaad last van het verdwenen Ned 1,2,3.

Ik heb ze de decoder al eens opnieuw de kanalen laten inlezen door te kiezen voor zenders zoeken in het installatie menu maar dat helpt niet. Het ding is dan een tijdje bezig meld dat hij xxx zenders heeft gevonden die je met OK bevestigd.
Wat doen wij verkeerd.


3 november 2006 - Geen beeld van NL1,2,3 en Film1 Sport1-zenders
Op 7 november zal CanalDigitaal werkzaamheden uitvoeren op transponder 105 van de Astra1 satelliet.
Voor bezitters van een Topfield PVR-4000 en een Samsung PVR-801CI satellietontvanger bestaat hierbij de mogelijkheid dat zij na deze werkzaamheden geen beeld meer hebben van Nederland, 1, 2 en 3 en de Film1 Sport1-zenders. Dit probleem kunt u verhelpen door opnieuw kanalen in te laden in uw Topfield of Samsung satellietontvanger. Hierna zal het probleem verholpen zijn.
Hoe u opnieuw kanalen in uw satellietontvanger inlaadt, kunt u lezen in de gebruiksaanwijzing van de satellietontvanger of u kunt uw dealer raadplegen.

Frequentie: 12.515
Polarisatie: H
FEC: 5/6
Symbol rate: 22.000

Scholten

Ik had het?elfde probleem met de Topfield 4000.
Je moet de decoder niet automatisch laten zoeken maar handmatig de te zoeken frequentie invullen en dan de ontvanger laten zoeken.
Je zal dan zien dat de ontvanger ongeveer 10 zenders vindt waaronder ned 1, 2 en 3.

succes!