Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Quote from: Tjeb on February 25, 2007, 09:10:44
Doe een bod, kan nooit veel kosten dat ouwe spul  ;D

p.s. hoe is het nu met de hoogte van het plaatje, is hier enige verbetering in of hetzelfde gebleven?
En ik las dat je luidsprekers bij het aansluiten zeer slecht klonken, volgens de theorie van Huub moet je er wel rekening mee houden dat als de kabels losgeweest zijn ze wel weer moet inspelen hoor!  O0

Mvg Tjeb

Dat blijft nagenoeg even hoog als voor het infrezen....Dat het niet klonk lag dus aan dat stukje vilt  ??? 8) ;D :-X

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Het bekende virus heeft weer toegeslagen:

De hele set wordt in de komende maand omgegooid....eerste stap is al gezet...de Pre kit van Audio Note is vervangen door een (achteraf gebleken) brakke VV van Hawk de P11 (18 jaar oud). Gaat me uiteindelijk meer kosten dat dat ik had verwacht maar is ook een beetje mijn eigen schuld. Gaat uiteindelijk wel mooi worden en goed klinken. Voortrapje met een elma stappenschakelaar en 2 E88CC buizen...

Volgende stap is dat de Burmester eruit gaat (niet voor de 50 euro zoals die me inmiddels geboden door iemand op marktplaats  ;D) en deze gaat vervangen worden door twee 10 watt mono buizenblokken.

Afgelopen weekend iemand op bezoek gehad die een set had meegenomen samen met nog een grotere set monoblokken met buizen. De laatste klonken lekker, de eerste klonken beter en lekkerder. Het laag met de Burmester was wel gecontroleerder (op zeer hard niveau en met harde elektronische beats, muziek die ik a bijna nooit draai en b nooit op dat geluidsniveau).

Toch weer die heerlijke vervorming van de buizen, het zal niet realistischer zijn qua weergave maar in mijn oren klinkt het wel lekkerder (beter durf ik niet te zeggen). Aangezien lekkerder voor mij een belangrijker criterieum is dan beter dus toch maar weer over naar de buizen.

Volgende stap wordt dan de reperatie van de kapotte woofer...nog steeds niet aan toegekomen door alle andere meer belangrijkere zaken. Daarna kunnnen we eens een luistermiddagje gaan organiseren, maar dan hebben we het over juni/juli en dus ws september  ;D

Foto's volgen binnekort.

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Ik heb eens nagedacht over de stap, maar volgens mij ben je nu net zo ver als met de Audio Note 6v6 bak en die heb je uiteindelijk verkocht omdat hij leegliep op je Scan Speaks. De voortgang en nut van de stap kan ik dus niet helemaal bevatten, persoonlijk zou ik dus voor de grotere bak gaan of eens gaan kijken voor echt bruut buizengeweld.
zoiets bijvoorbeeld: http://audio-video.marktplaats.nl/buizenversterkers/84045158-in-prijs-verlaagd-conrad-johnson-mv55.html?rotid=5026-40279-15698-12 Je zal daar heus nog wat geld aan moeten uitgeven maar dan heb je wel iets wat je met jouw aan en verkoopgedrag weinig geld zal gaan kosten.

Mvg Tjeb

chansig

Ook mooi Tjeb, maar de bouw is al in gang gezet. Mogelijk heb je gelijk, maar laat me maar lekker aanklooien. Ik heb de mono blokken gehoord en het overall plaatje wint het gewoon. Dat de bas dan op bepaalde momenten niet geheel onder controle is oke...moet ik maar voor lief nemen. Een gruwel uitspraak ws voor de audio/muziek liefhebber die op zoek is naar controle maar voor mij uiteindelijk toch het belangrijkste...

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Wat voor mono-blokken. Ik begrijp zelfbouw maar welke buizen, Single ended of PP. Wil/kun je iets meer vertellen?

Groeten...

chansig

Quote from: Kwabbernoot on May  8, 2007, 23:51:44
Wat voor mono-blokken. Ik begrijp zelfbouw maar welke buizen, Single ended of PP. Wil/kun je iets meer vertellen?

Groeten...

waarschijnlijk KT88 PP in een triode instelling waardoor 25 watt overblijft. Dit naar aanleiding van de post van Tjeb. In overleg met de bouwer kwam dit als voorstel.

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

De VV is inmiddels in de herstelling gegaan. Herstelling is eigenlijk niet het goede woord, want er blijft van het orgineel niet veel meer over. Tjeb moest wel erg lachen om de antieke (lees jaren 50) uitstraling van de vv.

Ik zal van het weekende de foto's plaatsen van het huidige binnenwerk...kunnen jullie ook lachen. Achteraf gezien had ik hem niet gekocht. maar goed alles komt nu goed...

De monoblokken worden in de komende weken gebouwd...ook hier zal ik jullie waar mogelijk van op de hoogte houden.

De komende weken dus even zonder muziek...ach dan klinkt alles straks goed  ;D

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DA BoSS

Quote from: chansig on May 10, 2007, 10:27:27

De monoblokken worden in de komende weken gebouwd...ook hier zal ik jullie waar mogelijk van op de hoogte houden.


Hee Hans,

gave plannen hoor 8)

Ga je die monoblokken zelf in elkaar zetten?
Klinkt stoer!
(een kleine fotoreportage hiervan lijkt me super interessant :D)

veel plezier dit weekend
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

chansig

Quote from: DA BoSS on May 10, 2007, 14:26:16
Hee Hans,

gave plannen hoor 8)

Ga je die monoblokken zelf in elkaar zetten?
Klinkt stoer!


Tuurlijk niet  ;D ;D ;D ;D ;D

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DA BoSS

is dat heel lastig dan?

ik neem aan dat er gesoldeerd moet worden, verder gewoon een ikea-achtig bouwpakketje ofzo?

groet :D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

chansig

Quote from: DA BoSS on May 10, 2007, 14:32:41
is dat heel lastig dan?

ik neem aan dat er gesoldeerd moet worden, verder gewoon een ikea-achtig bouwpakketje ofzo?

groet :D

Heb je mij wel eens zien solderen, ik mezelf 1 keer en ik had het heel warm kan ik je vertellen en dat was niet omdat ik de bout vasthield. Ikea achting klinkt wat minderwaardig dus ik hoop een wat luxere uitstraling.

De termen terugkoppeling, diode, triode, pentode ed vliegen me nu dagelijks om de oren. Ik probeer er heel veel van te leren, maar een zelfbouwer zal ik nooit worden (ja zandkastelen met mijn dochters  ;D)

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DA BoSS

Quote from: chansig on May 10, 2007, 14:41:13
Heb je mij wel eens zien solderen, ik mezelf 1 keer en ik had het heel warm kan ik je vertellen en dat was niet omdat ik de bout vasthield. Ikea achting klinkt wat minderwaardig dus ik hoop een wat luxere uitstraling.

De termen terugkoppeling, diode, triode, pentode ed vliegen me nu dagelijks om de oren. Ik probeer er heel veel van te leren, maar een zelfbouwer zal ik nooit worden (ja zandkastelen met mijn dochters  ;D)

Groeten Hans

;D dan heb je MIJ nog nooit met een soldeerbout gezien:


verder bedolede ik met Ikea-achtig gewoon iets plug&play achtigs (juiste onderdelen, in de juiste volgorde ,in elkaar zetten met maar 1 tot 3 stukken gereedschap)
O0
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

chansig

Foto's die je laten huilen of lachen...kan natuurlijk ook:





Rest volgt morgen..

Groeten Hans




Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DA BoSS

#88
 ;D, misschien toch wel fijn die hulp van Tjeb(ook veel gezelliger natuurlijk)

Zijn jullie al begonnen met bouwen?
Wil het lukken?

veel plezier dit weekend 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Tjeb

#89
Quote from: DA BoSS on May 12, 2007, 11:10:25
;D, misschien toch wel fijn die hulp van Tjeb(ook veel gezelliger natuurlijk)

Ho ho, er wordt mij teveel eer toegedaan die ik niet verdien!!
Ik heb een keertje zijn passieve pre in elkaar gebakken en dat waren 6 draden ;D


Dit zooitje schroot gaat mij ver te boven en als ik de persoon begrepen heb die met de opdracht belast is dan blijft er van de zielige vertoning hierboven bijna niets meer over,

wel een goed bedrijfje dat HAWK, er zat godverdomme niet eens een zekering in het ding en tevens was er niets aan aarde verbonden!!!!!! Stelletje kneiers  >:( >:( >:( >:(

Mvg Tjeb

chansig

Quote from: Tjeb on May 12, 2007, 14:31:29
Ho ho, er wordt mij teveel eer toegedaan die ik niet verdien!!
Ik heb een keertje zijn passieve pre in elkaar gebakken en dat waren 6 draden ;D


Dit zooitje schroot gaat mij ver te boven en als ik de persoon begrepen heb die met de opdracht belast is dan blijft er van de zielige vertoning hierboven bijna niets meer over,

wel een goed bedrijfje dat HAWK, er zat godverdomme niet eens een zekering in het ding en tevens was er niets aan aarde verbonden!!!!!! Stelletje kneiers  >:( >:( >:( >:(

Mvg Tjeb

Trieste was meer dat de diegene met wie ik er over heb gemaild (van Hawk) er wel mee kon leven en hem zelf 3 jaar geleden zo verkocht heeft aan diegene van wie ik hem weer heb gekocht.

Het is nl oorspronkelijk een zelfbouw pakket...ik weet niet wie deze 18 jaar geleden in elkaar heeft gezet.

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig



Kijk of het zo lukt...

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

VDM

Hahaha, mooie boel dit.

Voordeel is wel dat je er genoeg aan kunt upgraden ;D

chansig

Quote from: Tjeb on May 12, 2007, 14:31:29
er zat godverdomme niet eens een zekering in het ding

Mvg Tjeb

Vloeken is nergens voor nodig  :o...Daarnaast heb ik meerdere VV gehad die geen zekering in hun binnen kantje hadden zitten...voor de rest was het zeker een grof schandaal ...

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Vandaag te lezen gekregen wat er allemaal aan de VV gedaan is.

1 De versterker GEZEKERD is zeer belangrijk zo ook een On-Of knopje er op gezet

2 De voeding voor de 6.3 geheel veranderd / vernieuwd en daar alle elko's vervangen en de spanningregelaars vervangen en op een ander(beteren) manier gekoeld

3 De voeding voor de HS geheel veranderd / vernieuwd ook daar alle elko's vervangen en meteen de waardes aangepast zo dat de DC mooi strak is geen rimpel meer te vinden

4 Zo heb ik ook de hoop zooi die er op zat voor de Anodespanning geheel op een nieuw printje gebouwd, dit omdat de drie Z.diode nog al heet worden ook hier zijn alle elko's en C's vervangen en in waarden aangepast

5 De print van de versterker zelf in tweetje gezaagd zo dat het weerstanden deel dat voor de volume knop was er uit kon. En zo kon ik al de bedrading laten vervallen ik heb de weerstanden op de knop zelf gezet (allemaal nieuw)

6 Ik heb ook de input schakelaar op nieuw bedraat zodat L en R beter gescheiden zijn.

7 De versterker zelf geheel opnieuw opgebouwd meteen het schema aangepast en dus een ander ontwerp er op toegepast (het bestaande ontwerp was niet zoveel meer koppel C's vernieuwd ontkoppel C's vernieuwd weerstanden vernieuwd en van MF naar kool gegaan klinkt muzikaler.

8 En voor de fun heb ik de kast wat op geknapt twee nieuwe knoppen er op gold kleur led On-Of er in gezet. Ook een led in de volumeknop gezet dan kun je al je het niet meer hoort zien hoe hart het volume staat  uiteraard hoef dit niet betaald dit was voor mij meer lol dan noodzaak. En ach het maakt voor jou misschien weer wat goed op de aankoop van het hoopje schrot.


Gewoon een nieuwe versterker.....Foto's volgen wanneer ik de VV in mijn bezit heb...

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#95





Zoek de verschillen..... mijn bek viel open toen ik het zag...het was een hoopje schroot maar nu ....

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DA BoSS

erg netjes gedaan hoor 8)

heb je al de kans gehad naar de 'nieuwe' te luisteren?


groet,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

chansig

Quote from: DA BoSS on May 16, 2007, 18:27:34
erg netjes gedaan hoor 8)

heb je al de kans gehad naar de 'nieuwe' te luisteren?


groet,

Nog niet, ws zondag..

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Gisteravond de VV opgehaald. Het gaf mij ook mooi de gelegenheid om de Ushers BE10 uit het veelbeschreven topic van Frank te kunnen beluisteren. Diegene die de VV heeft gerepareerd heeft deze namelijk staan..Vorige week toen ik de versterker wegbracht heb ik deze wondermooie speakers al heel kort beluisterd, nu dus wat extra tijd.

In eerste met mijn VV beluisterd een aantal cd's beluisterd om vervolgens over te stappen naar zijn VV. Ik herkende weinig meer van het geluid van vorige week (rust, mooie plaatsing, schitterende stemmen etc, etc, etc). Met zijn VV klonk het weer zoals vorige week. Ik had me er al bij neergelegd dat het in mijn VV zou zitten. De gastheer stelde voor om de bekabeling ook maar eens te verwisselen. In eerste instantie zat er gewoon een simpel DIY kabeltje tussen, deze werd vervangen door een serieuze DIY kabel...

Gespannen op play gedrukt en al bij de eerste noot was het helder en duidelijk, mijn VV is gewoon prima. Wat een rust, heerlijk om naar te luisteren. Af en toe wat rommel in het laag, maar dat is een keuze om dat er geen serieuze powerbakken op deze speakers draaien, maar buizen... Mijn inziens een terechte keuze...maar goed ook ik ben bevooroordeeld...

Zometeen gaat de VV weer even in mijn set, de burmester staat er namelijk nog, dus kan nog even genieten van muziek.

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Het genieten is afgelopen. De VV doet prima zijn werk, ik ben nog even aan stoeien geweest met die viltjes die voor het hoog zitten. Met een kennis hier kort over gesproken en de gaf aan dat ze eigenlijk andersom voor de tweeter moeten zitten. Dit ook maar eens geprobeerd. Dat werkte dus niet: Er kwam in eens teveel laag bij, het werd zelfs boemerig, iets wat ik al een tijdje niet meer heb gehoord. Snel de viltjes weer omgedraaid en toen was het weer oke.

De VV zal ws nog wel in moeten spelen, want er zitten allemaal nieuwe componenten in. Aangezien morgen de Burmester weer richting Duitsland gaat, gaat ook de kapotte unit richting Bedum. De ev's zijn toch ook nog niet klaar, dus toch geen muziek.

Zal vandaag eens een foto plaatsen van de kast van de VV...die is ook wel apart. (ik vind hem wel mooi)

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.