Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oud_account_1

Quote from: chansig on December 12, 2006, 22:39:26
Dit schema heb ik dus wel  8) 8) Dus vraag maar...

Groeten Hans
Op de gok vragen gaan stellen kijkt me niet zo nuttig.
Kan je dat schema posten/mailen?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

chansig

Quote from: squadra on December 12, 2006, 22:40:46
Op de gok vragen gaan stellen kijkt me niet zo nuttig.
Kan je dat schema posten/mailen?

Zou ik een foto van het schema moeten maken, net gedaan. Komt dan in 2 delen en zelf een beetje vergroten en dan is het goed te lezen..

Moet ik wel je email hebben..

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

oud_account_1

"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

chansig

Quote from: squadra on December 12, 2006, 22:49:32
zie pm :)

Zie email tenminste...ja hij is onderweg. ;D

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

oud_account_1

Voor zover ik kan zien kan je wel de 10k gebruiken.
Omdat in serie met de volumeregeling nog een balanspotmeter zit moet je ze beiden verwijderen.
Ik heb het relevante deel van het schema ff hier geplaatst.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

chansig

Quote from: squadra on December 12, 2006, 23:07:24
Voor zover ik kan zien kan je wel de 10k gebruiken.
Omdat in serie met de volumeregeling nog een balanspotmeter zit moet je ze beiden verwijderen.
Ik heb het relevante deel van het schema ff hier geplaatst.

Ik geloof je op je woord... ;)

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

oud_account_1

Quote from: chansig on December 12, 2006, 23:08:56
Ik geloof je op je woord... ;)
Dan zal ik je nog een pm sturen over die lening van vroeger, weet je nog?  ;D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

chansig

Quote from: squadra on December 12, 2006, 23:11:28
Dan zal ik je nog een pm sturen over die lening van vroeger, weet je nog?  ;D

Ik moet het anders formuleren, ik geloof direct dat jij gelooft in wat je zegt....Ik kan het alleen maar aannemen...die lening heb ik je allang terug betaalt... ;D ;D

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

oud_account_1

Quote from: chansig on December 12, 2006, 23:13:41
die lening heb ik je allang terug betaalt... ;D ;D

Groeten Hans
;D

Ken je iemand die de voorgestelde wijziging kan controleren, of is er iemand hier die er wat over kan roepen?
Sander (Sassen) misschien?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

chansig

Quote from: squadra on December 13, 2006, 21:32:39
;D

Ken je iemand die de voorgestelde wijziging kan controleren, of is er iemand hier die er wat over kan roepen?
Sander (Sassen) misschien?

Dat gaat wel goed komen, ergens in de komende weken gaat de versterker en de DAC naar iemand die ook verstand van zaken heeft en deze zal ik dan vragen hier eens serieus naar te kijken...dus dat gaat wel goed komen.

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

De potmeter zou er inderdaad inkunnen, maar praktisch kan het niet want er is geen ruimte voor. De combi met de burmester zorgde in ieder geval voor een snoeiharde uitsturing, dit is inmiddels ook opgelost door wat weerstandjes te plaatsten. Hierdoor kan ik in ieder geval een beter gebruik maken van mij potmeter.

Mogelijk dat hij nog wat meer afgeknepen gaat worden, maar daar moet ik eerst even goed voor gaan zitten luisteren. Al met al (ook de DAC is gemaakt) viel het allemaal reuze mee en ben ik blij dat ik mensen ken, die weer mensen kennen die het allemaal mooi en snel kunnen oplossen...

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Even een kleine upgrade. Een nieuwe ruimte, nieuwe cd speler (Marantz C53)en het loopwerk dat ik eigenlijk verkocht had begaf het gister. Tandwiel naar de knoppen. De lade is wanneer de cd speler uitstaat er zo uit te trekken en muziek spelen doet hij dus nog wel.

Gelijk maar een nieuw tandwieletje bestelt...is wel gelijk de duurste van de tandwieletjes die er te koop zijn.

De upgrade van het huis is een hele goede geweest, naast dat we zelf meer ruimte krijgen krijgen ook de speakers meer ruimte. Gevolg een beter weergave in zijn totaliteit...

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DA BoSS

Quote from: chansig on January 28, 2007, 08:43:12
Even een kleine upgrade. Een nieuwe ruimte, nieuwe cd speler (Marantz C53)en het loopwerk dat ik eigenlijk verkocht had begaf het gister. Tandwiel naar de knoppen. De lade is wanneer de cd speler uitstaat er zo uit te trekken en muziek spelen doet hij dus nog wel.

Gelijk maar een nieuw tandwieletje bestelt...is wel gelijk de duurste van de tandwieletjes die er te koop zijn.

De upgrade van het huis is een hele goede geweest, naast dat we zelf meer ruimte krijgen krijgen ook de speakers meer ruimte. Gevolg een beter weergave in zijn totaliteit...

Groeten Hans

hoi Hans,

Een nieuw huis :o :o  gefeliciteerd!

Ben heel benieuwd in wat voor veranderingen je gaat waarnemen in de (prestaties van) je set.... :D

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

chansig

Quote from: DA BoSS on January 28, 2007, 08:52:50
hoi Hans,

Een nieuw huis :o :o  gefeliciteerd!

Ben heel benieuwd in wat voor veranderingen je gaat waarnemen in de (prestaties van) je set.... :D

mvg,

Meer ruimtelijkheid, strakker en gedifineerder laag, minder nadruk op het hoog/midden en erg veel diepte. Dus vooruitgang op alle gebieden. Ik ben een tevreden man, misschien maar eens wat forumgenoten uitnodigen voor een kritische blik  ;) ;) ;) ;D

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

#39
Quote from: chansig on January 28, 2007, 11:15:16
Meer ruimtelijkheid, strakker en gedifineerder laag, minder nadruk op het hoog/midden en erg veel diepte. Dus vooruitgang op alle gebieden. Ik ben een tevreden man, misschien maar eens wat forumgenoten uitnodigen voor een kritische blik  ;) ;) ;) ;D

Groeten Hans

Ik wil graag een keer langskomen hoor, Hans!  >:D ::) 8) :-*
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

RuTT


Ruud-

Quote from: HuubF on January 28, 2007, 12:57:44
Ik wil graag een keer lanskomen hoor, Hans!  >:D ::) 8) :-*

Huub, Hans heeft het over kritische mensen ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

HuubF

#42
Quote from: -Ruud- on January 28, 2007, 13:57:16
Huub, Hans heeft het over kritische mensen ;D

Ik begrijp niet helemaal waar je heen wilt Ruud. De klank van jouw set, een oneindig uitgerijpte versie van de weg die ik tot een paar maanden geleden volgde, heeft mij uiteindelijk doen besluiten een compleet andere weg in te slaan: meer emotie, meer beleving. Dat is veel interessanter en ook nog eens goedkoper. Dat jij dat niet begrijpt is onderdehand wel duidelijk. ;)
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ruud-

Quote from: HuubF on January 28, 2007, 14:04:04
meer emotie, meer beleving.

Bedankt Huub, je hebt me weer een stukje op weg geholpen, ik wist niet wat ik miste totdat ik dit las >:D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

chansig

Jullie zijn van alle harte welkom, we prikken wel een datum..

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: -Ruud- on January 28, 2007, 14:10:31
Bedankt Huub, je hebt me weer een stukje op weg geholpen, ik wist niet wat ik miste totdat ik dit las >:D

Kennelijk ben je zeer ingenomen met je eigen set. Wat mij betreft terecht. Alleen... het zou een misverstand zijn, te denken dat jouw set-up het eindstation is voor iedereen. Overal waar ik kom is het geluid compleet anders. Jouw set geeft mij het gevoel dat de band (en desnoods het complete symfonieorkest) in de huiskamer staat, een overweldigende ervaring.

Maar toch mis ik iets. Zoals ooit het relatief eenvoudige Audio Note setje van Hans een orkestje neerzette was niet bepaald realistisch, maar in mijn oren wel ontroerender. Het zal een kwestie zijn van smaak, Ruud. ;)

Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

Quote from: chansig on January 28, 2007, 11:15:16
Ik ben een tevreden man, misschien maar eens wat forumgenoten uitnodigen voor een kritische blik  ;) ;) ;) ;D

Mogen we dan ook nog iets beluisteren?  :P
Mocht er nog ruimte zijn voor een welwillend oor (oh nee das iets anders) dan hoor ik het wel  ;D

Mvg Tjeb

chansig

Quote from: tjeb on January 29, 2007, 20:15:24
Mogen we dan ook nog iets beluisteren?  :P
Mocht er nog ruimte zijn voor een welwillend oor (oh nee das iets anders) dan hoor ik het wel  ;D

Mvg Tjeb

Er is niets meer te beschilderen, te verplaatsen, te boren of wat dan ook. Stoelen genoeg dus een datumpje ?

Eind februari ?, want ik heb begrepen dat o.a Huub (en ook Rutt) het erg druk hebben de komende weken.

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on January 29, 2007, 23:05:53
Er is niets meer te beschilderen, te verplaatsen, te boren of wat dan ook. Stoelen genoeg dus een datumpje ?

Eind februari ?, want ik heb begrepen dat o.a Huub (en ook Rutt) het erg druk hebben de komende weken.

Leuk! Zal ik dan mijn nieuwe versterker meebrengen?
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Quote from: HuubF on January 30, 2007, 00:28:50
Leuk! Zal ik dan mijn nieuwe versterker meebrengen?

Doe maar, leuk.

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.