Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig




Bij elkaar geraapte "zooi", dat is de meest doeltreffende naam die ik kan bedenken op dit moment.

De Rotel is een CDM9 loopwerk, dubbele voeding. Piept een beetje en de voeding bromt ietwat. Maar ik luister gelukkig niet terwijl ik met mijn oor tegen de cd speler aan zit. Zal een jaar of 10 oud zijn.

De Burmester 933 MK1 is de eindversterker en heb ik eigenlijk pas een maandje en is van 1995. Hier heb ik mijn Bryston 3NRB op ingeruild....verschil ...muziekaliteit. De Bryston is meer een geweldenaar, de Burmester geeft meer finesse.



De Dialoque DAC is er 1 die ik zomaar tegen kwam...een natuurlijke DAC zullen we maar zeggen. In een vergelijk met een Stello Dac kwam deze er niet echt slecht uit....kwestie van smaak.



De speakers zijn niet door mij gebouwde zelfbouwers. Na wat twijfel besloten dat deze toch gewoon mogen blijven. De untis zijn op de middentoner na allemaal vervangen, want ook de speakers waren al tussen de 5 en 10 jaar oud. Ze kunnen er dus weer even tegenaan.



Van de week de PS-Audio 4.6. pre opgehaald, de beste man was de eerste eigenaar, dus het beestje is al 15 jaar oud. Hij had zelfs de gebruiksaanwijzing nog. Hij is wel aardig beschadigd en hij kraakte aan alle kanten. De inhoud is degelijk te noemen. Een mooie stappenschakelaar (32 stappen), een externe voeding. Vandaag verf gehaald en hem opnieuw gespoten.



Een andere pre is in aankomst een Advance Acoustic MPP205. Dan gaat deze in vergelijk met de PS-Audio en een passieve pre die ik samen met een medeforum lid (ander forum) heb gebouwd (ik de spulletjes gekocht, hij de boel in elkaar gezet  ;D.)

Ik hoop dat het wisselen eens stopt, de laatste anderhalf jaar weer aardig aan de gang geweest. De speakers zijn blijvers, de eindversterker ook....de rest zien wel.

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Fatalfelix

leuke set hoor  ;) Heb je trouwens niet de mogelijkheid om je foto's ergens te hosten zodat je ze wat groter in het topic kan zien inplaats van via imageshack
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

chansig

Quote from: Felixdi on October 28, 2006, 18:57:16
leuke set hoor  ;) Heb je trouwens niet de mogelijkheid om je foto's ergens te hosten zodat je ze wat groter in het topic kan zien inplaats van via imageshack

Ik ben ook wel tevreden hoor, de neiging om te veranderen blijft alleen altijd leven. Het geluid is voor mijn gevoel en idee niet verkeerd, zeker gezien het geld wat er is uitgegeven. Ik werk altijd via imageshack, klik op de foto en hij word al groter.

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RuTT

Hoi Hans,

Mooie set, zie ook weer wat nieuwe dingen er tussen staan ;D

Gr.RuT

wil

Ik vind het vooral een set bestaande uit componenten die afwijken van hetgeen de markt bepaalt. Leuk! Vooral de opmerking over de Burmester, 11 jaar oud en toch meer finesse. Een muziekliefhebber  :)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

chansig

De advance red het dus niet tegen de PS-audio van 15 jaar oud, schiet mij maar lek....

Dank Wil voor je opmerking en voor Rutt. Wanneer de rust is wedergekeerd in mijn nieuwe aankomende huisje moet je maar weer eens langs komen, andersom natuurlijk ook..

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RuTT

Quote from: chansig on October 31, 2006, 21:41:31
De advance red het dus niet tegen de PS-audio van 15 jaar oud, schiet mij maar lek....

Dank Wil voor je opmerking en voor Rutt. Wanneer de rust is wedergekeerd in mijn nieuwe aankomende huisje moet je maar weer eens langs komen, andersom natuurlijk ook..

Groeten Hans

Hans,

Dit doen we zeker.

Gr. Rut

wil

Quote from: chansig on October 31, 2006, 21:41:31
De advance red het dus niet tegen de PS-audio van 15 jaar oud, schiet mij maar lek....

Dank Wil voor je opmerking en voor Rutt. Wanneer de rust is wedergekeerd in mijn nieuwe aankomende huisje moet je maar weer eens langs komen, andersom natuurlijk ook..

Groeten Hans
Lijkt me ook leuk :)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

chansig

Quote from: wil on October 31, 2006, 21:51:39
Lijkt me ook leuk :)

wil

Dan moeten we maar eens een afspraak maken tzt.

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Wie kan mij het volgende uitleggen.

Mijn PS Audio vv heeft een externe voeding, wanneer deze is losgekoppeld van de VV dan is er minimaal een kwartier muziek te beluisteren (minimaal want ik heb het nog niet langer geprobeerd) ???

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Update:

Sinds afgelopen weekend een Audio Note pre kit in huis. Waaauuuuwwwwww, erug mooi. Is 8 jaar oud dus ben aan het zoeken naar andere buisjes... De stappenschakelaar van de passive gaat hier uiteindelijk inkomen. Eerst verhuizen, de set een mooie plek geven in het nieuwe huis en lekker gaan luisteren.

Wel een enorme toename van dynamiek met de actieve pre. Want ook de PS Audio bleek een passieve pre te zijn, met de mogelijkheid om hem als actief te gebruiken....Is dus te koop.

Binnenkort een foto'tje van de setup en de binnenkant van de audio note pre.

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Audiotwin

Had jij niet eerder een Audionote versterker?
Tevredenheid!!!

chansig

regressie  ;D ;D ;D ;D ;D

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Audiotwin

Quote from: chansig on December 10, 2006, 08:59:54
regressie  ;D ;D ;D ;D ;D

Groeten Hans

Wat lekker is blijft lekker.... ;D
Tevredenheid!!!

chansig

Binnenkant van de DAC:





Een echte NOS DAC,

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

#16


Het interne van de passieve pre  ;D

Quote from: chansig on December  7, 2006, 14:16:49
Sinds afgelopen weekend een Audio Note pre kit in huis. Waaauuuuwwwwww, erug mooi. Is 8 jaar oud dus ben aan het zoeken naar andere buisjes... De stappenschakelaar van de passive gaat hier uiteindelijk inkomen.

Dat gaat niet goed komen Chansig, de PP is een 10k en in de Audio-Not zit als het goed is een 100k!



Mvg Tjeb

chansig

Dat is ook de reden dat ik hem niet meer gebruik, prutser dat je er bent... ;D ;D ;D ;D

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Kunnen we die super-potmeters uit onze zelfbouw-pré'tjes niet in die buizen-voorversterkers overzetten?
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

Ik weet niet welke waarde er in jouw pre zit Huub en welke in de "Krijg de Velle-man"
Als het net als bij Chansig 10k om 100k is dan werkt het niet vrees ik  :-\

Mvg Tjeb

chansig

Quote from: tjeb on December 12, 2006, 21:35:07
Ik weet niet welke waarde er in jouw pre zit Huub en welke in de "Krijg de Velle-man"
Als het net als bij Chansig 10k om 100k is dan werkt het niet vrees ik  :-\

Mvg Tjeb

Da's jammer, zit ik met een mooie potmeter...ik hoopte juist dat hij overgezet kon worden. Ach vast wel iemand die ik er blij mee kan maken... ;) Neem ik gelijk mijn dacje mee voor onderzoek.

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Dat is de verstandigste post die ik vandaag van je gezien heb  ;)

Mvg Tjeb

chansig

Quote from: tjeb on December 12, 2006, 21:54:30
Dat is de verstandigste post die ik vandaag van je gezien heb  ;)

Mvg Tjeb

Ho, oppassen he, ik heb alleen maar vragen gesteld en vragen per definitie niet dom.... Daarnaast was ik vergeten dat de Audio Note ook gelijk meegenomen moet gaan worden in het onderzoek...misschien neem ik mijn hele set wel mee.

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

oud_account_1

Mooie volumeregelaar, heb je die zelf in elkaar moeten zetten?
(of je soldeerhulpje O0)

Heeft iemand het schema van die audio note pre?
Dat de volumeregeling 10k ipv 100k zou zijn is niet altijd een probleem, maar dat kan je pas zeggen als je het schema hebt.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

chansig

#24
Quote from: squadra on December 12, 2006, 22:28:25
Mooie volumeregelaar, heb je die zelf in elkaar moeten zetten?
(of je soldeerhulpje O0)

Heeft iemand het schema van die audio note pre?
Dat de volumeregeling 10k ipv 100k zou zijn is niet altijd een probleem, maar dat kan je pas zeggen als je het schema hebt.

Mijn soldeerhulpje Tjeb heeft me geholpen met de passieve pre. Mooi dingetje...

Dit schema heb ik dus wel  8) 8) Dus vraag maar...

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.