Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Nu staan er bij ons wel bomen, maar hadden ons huis niet geraakt als ze om waren gegaan. Hooguit de overkapping. Auto's misschien wel.

Maar goed we hebben mazzel gehad. Hele dag kettingzagen gehoord. Bij het voetbalveld wordt het eea verzameld. Is al een behoorlijke berg en rij aan het worden.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dura

Ik kom net terug van een natuurwandeling bij Leersum, dat was hier en daar echt heftig, hele stukken waat alle bomen waren  afgeknapt. Hoor dat dat in een halve minuut is gebeurd. Onvoorstelbaar, zo denk je, gaat best wel een beetje tekeer buiten, en dan is het dak ineens weg.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Staaled

Valwind(en).

Ik heb dat meermaals gezien, het resultaat dan.
1 strook waar alles plat ligt en de omgeving redelijk ongeschonden is.

Toch ff oppassen met fietsen de komende dagen Hans. Er kan nog eea vallen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Komt goed uit...geen zin om naar buiten te gaan met fietsen. Dus ik ga zo binnen. Maar je kan ook simpelweg de andere kant opfietsen. Daar is niets aan de hand geweest.  :D

Morgen weer naar buiten denk ik.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

De nieuwe speakers gaan nog wel even duren. De bouwer is druk bezig met een creatief proces welke ik niet snap.  :D

Maar geen straf en geen enkel probleem. Al duurt het nog een jaar. Keine probleem. De JBL 308 bevalt meer dan uitstekend. Het muziekgenieten is er niet meer door geworden, maar ook niet minder.

Over 2 weken een welverdiende vakantie. De wisseling qua werkdagen is dermate bevallen dat ik het zo maar laat. Dus vanaf nu de maandag vrij en de vrijdagmidag vanaf 13.30 uur. Als het salaris weer op het niveau van begin dit jaar zit (minder gaan werken) ga ik eens kijken of er nog 4 uur afkunnen. Financieel geen enkel probleem, maar mogelijk gaat het team dan wat mopperen. Dikke vinger zeg ik dan.  :D

Nog meer tijd om te fietsen en andere leuke dingen te doen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

#10430
De afwerking is niet 100%? En er was toch nog iets met de tweeter?

Wel prettig dat je geen haast hebt en dat het genieten gelijk gebleven is. Is de weergave niet toch wat minder goed? En dat heeft er dan geen invloed op?

Teams zijn er om elkaars klappen op te vangen :) Lukt dat niet, dan is er het management om zich nuttig te maken.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tjeb

Quote from: DofN on July  5, 2021, 17:25:45
Teams zijn er om elkaars klappen op te vangen :) Lukt dat niet, dan is er het management om zich nuttig te maken.

Nou daar zijn de meningen over verdeeld..

Als ik meer moet doen omdat mijn collega maar 3 dagen wil werken dan roep ik ook dikke vinger...
Dan mogen ze er fijn eentje extra aannemen of iets anders verzinnen...... ;)

chansig

#10432


Mooi Ikea kastje ertussen. Volgens mij gemaakt van Oegandees spaanplaat. Tenminste dat is wat ik meen te horen in het geluid.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Ga je uiteindelijk voor een Dolby Atmos opstelling ? :D

chansig

Uiteindelijk is dat wat iedereen toch wilt ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy


RalphH

Tuurlijk wel!
Je hoeft t niet aan te zetten hoor, maar zonder Atmos hoor je er echt niet meer bij. Simpel stereo is zo passé.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Rowdy

Geef mij maar simpel stereo.

chansig

Raar hoor dat verzet tegen het ultieme.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Dikke JBL soundbar met dito subwoofer onder de lcd , en klaar ben je  8)

chansig

Quote from: Ralf67 on July 17, 2021, 17:24:28
Dikke JBL soundbar met dito subwoofer onder de lcd , en klaar ben je  8)

BAM!!!!!

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

sschot

Quote from: chansig on July 17, 2021, 16:16:27


Mooi Ikea kastje ertussen. Volgens mij gemaakt van Oegandees spaanplaat. Tenminste dat is wat ik meen te horen in het geluid.

Gr. Hans

Kastje staat optisch goed, maakt het ook netter, en verder kan je het niet laten, blijkt maar weer. Het zit errug errug diep geloof ik........
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

chansig

Enorm diep...een wond die nooit meer gaat helen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bramsat

Quote from: chansig on July 17, 2021, 18:07:55
Enorm diep...een wond die nooit meer gaat helen.

Gr. Hans

Hans is meer de eenzame fietser,rijd ongemerkt in de nacht zonder lantarenpaals en zijn koplampje van de fiets doet het

ook niet meer.dus hans is zoekende en dwalende.

En jazekers zo is zijn beleving ook in het hifi gebeuren....hans is de weg kwijt....en hulp vanuit een forum is gewoon ik weet

alles en zeur me niet aan het hoofd!
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

RalphH

#10444
Zie ik nou trouwens de opvolger van de audiolamp op dat kastje staan? Is het de audiowhiskey of whisky? Of een ander magische vloeistof?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Whiksey....net even anders en toch ook weer net zo lekker.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Quote from: chansig on July 17, 2021, 17:20:00
Raar hoor dat verzet tegen het ultieme.

Gr. Hans
Simpel stereo is voor mij het ultieme. Een set die muziek maakt, waarbij je een volledige album kunt beluisteren.
Wat is voor jou het ultieme?

chansig

#10447
Wel goed dat je serieus blijft reageren...komt er vanzelf een serieuze reactie mijnerzijds: De beste speakers in de beste ruimte met de mooiste muziek. De beste speaker wat is dat dan ? Een speaker die ik kan betalen en die erg fijn meet. Zoals bv een Dutch & Dutch. De beste ruimte is een grote ruimte waarin de akoestische aanpassingen op een dusdanig niveau zijn dat het dus de beste ruimte is. Qua ruimte ga ik dat ws nooit vinden. Te weinig geld en nu te weinig ruimte.

De speakers gaat ooit komen...als Koen tenminste klaar is met het voorrang geven aan zaken die minder belangrijk zijn. :D

Overigens stond de tv er al een tijde. De MAC is erop aangesloten. Handig als de software van BACCH een update krijgt. Voor de rest gebruik ik het scherm niet. De tv bromt ook behoorlijk via de speakers, dus als die uit staat is dat wel veel fijner.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Als je de stekker van de televisie omdraait, heb je dan ook brom?

chansig

Geen idee..zal vandaag morgen eens proberen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.