Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Quote from: HuubF on June  4, 2021, 08:30:18
Is het niet handiger om de luisterkamer naar de 1e verdieping te verplaatsen?

Nee, die ruimte is kleiner. Daarnaast teveel werk.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

Leuk... nieuwe spullen

Luister ze

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

chansig

#10402




Gaat allemaal net weer een stapje verder dan de 305. Klinkt dus ook weer een stuk lekkerder.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

#10403
Jij blijft ook maar veranderingen doorvoeren  :D

Wat is hier nu anders aan eigenlijk ?

En staat de subwoofer achter het gordijn ?

chansig

 :D

Ga je nu DE vraag stellen ?

Deze speakers zijn een slagje groter. Dit is de 308, de andere waren de 305's. Subs zijn er al een tijdje niet meer. Wie weet, zeg nooit, nooit.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

kermy

Quote from: chansig on June  5, 2021, 16:51:17
:D

Ga je nu DE vraag stellen ?

Deze speakers zijn een slagje groter. Dit is de 308, de andere waren de 305's. Subs zijn er al een tijdje niet meer. Wie weet, zeg nooit, nooit.

Gr. Hans

Een slag groter, ik dacht eerst dat de foto van je voorgaande speakers was, ze lijken namelijk nogal klein. Maar dat kan gezichtsbedrog zijn natuurlijk.

Nog belangrijker, hoe klinken ze, en wat doen ze volgens jou beduidend beter?


Met vriendelijke groet,

Kermy

chansig

Ze gaan qua grote meer richting de Dutch & Dutch speakers. Qua gewicht zeker niet. Dat scheelt volgens mij nog een kilo of 7.

Het klinkt allemaal zoals het bij een grotere broer past: Dieper, steviger, beter, volwassener.

Nu in totaal 338 euro kwijt voor een paartje 308. De verkoper heeft de 305's overgenomen. Beetje bijbetalen. Goeie deal dus.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jahtari

Goeie deal for the time being. Ongelofelijk hoeveel kwaliteit voor dat geld en nog actief ook.

:headbanging:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

chansig

#10408
Klopt, geeft maar aan hoe een bijzondere hobby we hebben. Waarbij iets van nog geen 500 euro natuurlijk nooit kan klinken als iets van 100.000 euro. Ik zeg: Als je het ervaart dat het wel zo is, dan is het zo.  :D Gelukkig dat er over een x periode speakers van 10 keer zo duur komen. Is echt nodig. :D

Inmiddels een weekje verder. Weinig boven gezeten. Moet even wennen aan mijn nieuwe ritme welke een maand gaat duren. Afgelopen 20 jaar op de woensdag vrij gehad. Nu door wisselingen van collega's van werkdagen en een collega op vakantie was de woendag onderbezet. Nou vooruit doe maar dan. Dus dat betekent de maandag vrij en de vrijdagmiddag. Ik kan nu al zeggen: heerlijk.

Op de 1 of andere gekke manier is de woensdag een relaxte dag om te werken. Geen idee waarom, maar zo voelt het wel. Het goede weer helt zeker mee. Dus morgen weer even een lekker rondje op de fiets.

Nu ik de ruimte op zolder wat heb aangepakt kan ik ook bij het zolderraam aan de zijde waar ik dus eerst niet bijkon. Dus ramen, dakramen tegen elkaar open en dat zorgt voor een redelijk aangename temperatuur. Biertje erbij, voetbal aan en nu Hooverphonic die van 1997..blijft toch de beste. Daarna maar Leftfield..ook van rond die tijd. Ws daarna Apollo 440...eerste album ook het beste. Nee dus, het 2e uit 1997. Altijd gedacht dat dat hun eerste album was. Gekocht in Oostenrijk, toen ik nog iedere vakantie een cd moest moest kopen. Deze is gekocht in Innsbruck. In Frankrijk kocht ik toen bv een cd van Damien Rice. Bourg Saint Maurice.

Maar sowieso mooie tijd met mooie muziek. Struinen door Rotterdam op zoek naar leuke cd's en platen.

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jean Sibelius

Klinkt goed Hans! :clapping: Uiteindelijk draait het toch vooral om de muziek en niet waarover deze afgespeeld wordt.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Hier wordt ook nagedacht over een kleine airco. Op dit moment alleen nog door mij. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Is waarschijnlijk 1 van de beste aankopen die je kan doen om het luisterplezier te vergroten.

addesmo

Krijg je ook het geluid van de airco erbij!?

Ralf67

#10413
Zit je zolder er nog op na dat noodweer ?

Vinyl_Fuchs

Mooie speakers, Hans. Maar laat aub het natrappen van highenders achterwege. Zou je sieren of niet.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

RalphH

Ik heb Hans nog niet op masochisme kunnen betrappen, op dat gefiets van 'm na dan.

Maw, ik vind Hans altijd vrij high end bezig (vindt ie niet leuk om te horen). ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Spijkie

Quote from: Vinyl_Fuchs on June 19, 2021, 00:00:03
Mooie speakers, Hans. Maar laat aub het natrappen van highenders achterwege. Zou je sieren of niet.

Doet ie niet , hij heeft een high end set staan zegt ie waarvoor hij € 500 heeft betaalt ipv € 10.000.  :colgate:
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

chansig

Quote from: Vinyl_Fuchs on June 19, 2021, 00:00:03
Mooie speakers, Hans. Maar laat aub het natrappen van highenders achterwege. Zou je sieren of niet.

Wil je me even vertellen waar ik dat doe ? Ken ik je overigens ergens van ?

Quote from: Ralf67 on June 18, 2021, 23:39:08
Zit je zolder er nog op na dat noodweer ?

Nou het was hier dus wel bizar heftig. In onze buurt 1 boom, maar ik was bij mijn broer toen het gebeurde en daar was iets van het zwaartepunt. Man, man, man wat een ravage. Mijn auto is daar op een haar naar gemist door een reus van een boom en de achterkant op 3 meter gemist. Branweerauto's vanuit de wijde omgeving: Baar, Ijsselstein, Utrecht, Breukelen en wij wonen in Leersum

Ik had wel mijn zolderraam openstaan. Water op het stekkerblok, die heb ik opengeschroefd, drooggemaakt, drooggeblazen en hij werkt nog.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Spijkie on June 19, 2021, 08:39:42
Doet ie niet , hij heeft een high end set staan zegt ie waarvoor hij € 500 heeft betaalt ipv € 10.000.  :colgate:

En er gaan weer speakers komen van 5000 euro. Dus ach...hoe gek ben ik. Dat was volgens mij ook 1 van de essenties van mijn bericht.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

oud_account_1

Quote from: chansig on June 19, 2021, 09:12:05
Ik had wel mijn zolderraam openstaan. Water op het stekkerblok, die heb ik opengeschroefd, drooggemaakt, drooggeblazen en hij werkt nog.
Werken OK, maar klink 'ie nog hetzelfde...
Ik zou 'm opnieuw inspelen  ;D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Ralf67

Of tijd voor een upgrade .

chansig

Daar kan geen water inkomen ?

Quote from: squadra on June 19, 2021, 11:06:24
Werken OK, maar klink 'ie nog hetzelfde...
Ik zou 'm opnieuw inspelen  ;D

Dat doe ik met bier, veel bier.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on June 19, 2021, 09:12:05
Wil je me even vertellen waar ik dat doe ? Ken ik je overigens ergens van ?

Nou het was hier dus wel bizar heftig. In onze buurt 1 boom, maar ik was bij mijn broer toen het gebeurde en daar was iets van het zwaartepunt. Man, man, man wat een ravage. Mijn auto is daar op een haar naar gemist door een reus van een boom en de achterkant op 3 meter gemist. Branweerauto's vanuit de wijde omgeving: Baar, Ijsselstein, Utrecht, Breukelen en wij wonen in Leersum

Ik had wel mijn zolderraam openstaan. Water op het stekkerblok, die heb ik opengeschroefd, drooggemaakt, drooggeblazen en hij werkt nog.

Gr. Hans

Zag er heftig uit.  :crazy:
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Was/is het ook.  En zo plaatselijk. Bij ons weinig aan de hand. Drie, vierhonderd meter verderop 1 grote ravage.


Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Sow ja, me helemaal niet gerealiseerd joh. Goed weggekomen dan..
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer