Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

Een goede streamer met spotify plugin met compressieloze volumeregelaar om de dynamiek te houden. Dan siginaal naar de Mac met BACCH waarop je de geluidskaart en volumeregelingen vermijdt. Dan de coax/optical out naar je LS.

Dat zou ik doen.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

De hele poep omdraaien ? En wat is een compressieloze volumeregelaar ?

Streamer>>Mac>>speakers.

Pfffff..geen idee hoe dan de MAC in te stellen en ook de BACCH te gebruiken. Weet nog minder van Apple dan van Windows. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

#10377
Ik vond het vooral mooi om" compressieloos",  "dynamiek" en "volumeregelaar" in 1 zin te gebruiken. Zag er goed uit. Alsof ik ook wat weet.

De MAC met BACCH is toch gewoon ingeregeld? Hij ontvangt een signaal, doet zijn ding, en zet het door. Een MAC heeft toch wel een optisch/coax uit voor je digitale LS?

Maar wil je ook Spotify of je NAS gebruiken (en niet met volume kloten op je MAC), dan moet je dat doen vóór BACCH. Daarom een streamer met plugin en volumeregelaar.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

RalphH

Quote from: chansig on May  4, 2021, 20:25:38
Weet nog minder van Apple dan van Windows. :D


Dat zijn de beste :P
Lekker prutsen met de iTunes volume control morgen ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

En het werkt...ik had de links van RalphH eerst wat beter moeten lezen en proberen. Blij man op dit moment. Thanks RalphH.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

 :thumbs-up:
Yep, ben nog niet zo stom als ik er uit zie ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Rob_Dingen

Dan moet je gewoon die analoge Alps kopen op de vorige pagina.

RalphH

Als je zo stom bent als ik er uit zie?  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Dat sowieso.

Jammer dat ook jouw JBL's ruizen. Begreep dat die van Koen het niet deden. Ik heb gedacht dat het aan de brakke bekabeling lag welke ik gebruikte. Maar gisteren ook de signaalkabel even losgehaald en inderdaad ruis. Nu zijn het voor mij overgangspeakers dus ik ga er helemaal niets in investeren.

Maar een knappe kop een idee wat het zou zijn ? Ruis wordt niet harder als je het volume op de speaker verder opendraait. Dus ook een ruis zonder signaalkabel. Zonder netkabel helemaal stil.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Heb ze nog in een ander stopcontact gestopt en nog op een monster gefilterd stekkerblokbla, maar geen verschil. Ze zitten al weer in de doos  :mellow:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Koen K

Staan ze op -10 dBV? Het kan helpen om ze op +4 dBu te zetten.

Ik heb de 'oude' versie, misschien maakt dat ook nog verschil?

RalphH

Maakte helaas geen verschil.

Ik las dat de oude het doorgaans ook hadden, uitzonderingen daargelaten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Koen K

Inderdaad, ik lees nu ook dat gebruikers van het oude model onderling verschillende ervaringen hebben aangaande ruis. Wellicht een staaltje gebrekkige QA/QC bij JBL...

RalphH

Je zou het haast zeggen, of een "gelukkig" verschil aan onderdelen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

vergeerr72

Quote from: chansig on May  6, 2021, 07:47:35
Dat sowieso.

Jammer dat ook jouw JBL's ruizen. Begreep dat die van Koen het niet deden. Ik heb gedacht dat het aan de brakke bekabeling lag welke ik gebruikte. Maar gisteren ook de signaalkabel even losgehaald en inderdaad ruis. Nu zijn het voor mij overgangspeakers dus ik ga er helemaal niets in investeren.

Maar een knappe kop een idee wat het zou zijn ? Ruis wordt niet harder als je het volume op de speaker verder opendraait. Dus ook een ruis zonder signaalkabel. Zonder netkabel helemaal stil.

Gr. Hans
Voortaan dan maar zonder netkabel spelen[emoji1]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

#10390
Lekker hoor geen avonklok. Gister vanuit werk naar Brabant gereden voor een soort van BBQ. Er zou nog iemand bij zijn maar helaas..ziek. Jammer maar helaas Pindakaas. Des te meer voor mij en de gastheer. De gastheer is een mindere versie van Leo Blokhuis. Dus veel onzinvolle feitjes over muziek.

Maar eerst het stuk vlees. Ja lekker...en een heerlijke ovenschaal, tres simple en wat is BBQ dan mooi en lekker. Vandaaruit hangen op de bank. Gastheer met de remote control in zijn hand en gaan met die youtubebanaan.

Allerlij obscure dingen voorbij zien komen. Nieuwe feitje geleerd: Getho Boys -- Gansta of love was orgineel met een sampel van Steve Miller, latere versie met sweet home alabam. Maar die gitaarrif heb ik nooit gehoord..maar die zit er dus wel.

En ga voor de gein eens op zoek naar Nighttrain - Biemelbhan. Hoe grappig is dat ?

Stairway to heaven ???? Gejat door v
an de band die in het voorprogramma stond...

En nog meer en meer...leuke avond gehad. Volgende keer hopelijk snel en met nog meer mensen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Niet geheel zeker of ik begrijp wat zich allemaal heeft afgespeeld gister, maar klinkt als een topavondje in de youtubebananenbar. :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Kwabbernoot

Stairway gejat was de rechter het niet mee eens. Maar goed, Led Zeppelin heeft wel meer gejat.
Bij Rood geweest?

Groeten...

chansig

Spirit was volgens mij de naam:

https://www.youtube.com/watch?v=xd8AVbwB_6E&ab_channel=TheSoundtrackBeast

En inderdaad Rood. Erg gezellig geweest.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Het audiofiele bloed kruipt ook bij mij waar het eigenlijk niet gaan kan. Dus morgen ws een paartje JBL 308's ophalen. De verkoper neemt mijn 305's dan over. Beetje geld erbij en weer op weg naar huis.

Speakers gaan, wanneer de Koen speakers klaar zijn, gebruikt worden voor het binnen fietsen. Oudste gaat er bijna uit. Dan kan de binnenfiets naar de slaapkamer van de jongste, krijg dan nog een kleine tv van mijn schoonouders, Zwift op de laptop, speakers eraan en knallen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

En de 308's zijn geland. Is volgens mij een oudere versie, iets van drie jaar oud. Zien er ook niet meer als nieuw uit. Maar goed dat mag de pret vooralsnog niet drukken. In ieder geval geen ruis. Dus dat is al winst. Van het weekend maar eens even een nummertje afspelen. Erg benieuwd.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Nice, geniet er van.
En geen ruis is fijn :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HuubF

Is het niet handiger om de luisterkamer naar de 1e verdieping te verplaatsen?
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bramsat

Quote from: HuubF on June  4, 2021, 08:30:18
Is het niet handiger om de luisterkamer naar de 1e verdieping te verplaatsen?

Vrouw des huisjes is erg blij dat ie boven op zijn zolderkamertje zit,dus ga niet stoken in een perfect huwelijk. ;)
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x