Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen K

Quote from: chansig on November 17, 2020, 09:11:57
Een simpele speakers alla JBL 308 oid zal het in deze ruimte met sub (allen hoe sluit je die dan aan) niet verkeerd doen.

Dat is wel aannemelijk, ja. Het enige tegenargument dat ik zou kunnen bedenken is dat de JBL's minder vermogen hebben, en dat de constructie van kast + baffle niet zo tof is. De baffle is een dunwandig stuk plastic, zonder dempingsmateriaal o.i.d., en het achterpaneel is zo te zien een vrij groot en dun stuk aluminium. Wat in onderstaand filmpje overigens ook opvalt is de mooi ontworpen baspoort   :smile:

https://www.youtube.com/watch?v=wiLtWuce2kQ

Hoeveel dat allemaal uitmaakt, en of dat dan het prijsverschil waard is... Daar kun je een forum over volschrijven  ;)

chansig

Quote from: doorofnight on November 17, 2020, 09:22:44
De audio-hobby bestaat uit dozenschuiven en muziek luisteren. Misschien wil je gewoon weer schuiven?

Neuh...dat was het gevoel niet. Was een oprecht gevoel van: Waar ben ik mee bezig ? Duizenden euro's om een beetje naar muziek te luisteren. Had ook te maken met de aankoop van de nieuwe fiets. Ook een uitgave die eigenlijk compleet onzinnig is. Maar goed...ik ben weer met mezelf in het reine gekomen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Koen K on November 17, 2020, 09:24:22
Dat is wel aannemelijk, ja. Het enige tegenargument dat ik zou kunnen bedenken is dat de JBL's minder vermogen hebben, en dat de constructie van kast + baffle niet zo tof is. De baffle is een dunwandig stuk plastic, zonder dempingsmateriaal o.i.d., en het achterpaneel is zo te zien een vrij groot en dun stuk aluminium. Wat in onderstaand filmpje overigens ook opvalt is de mooi ontworpen baspoort   :smile:

https://www.youtube.com/watch?v=wiLtWuce2kQ

Hoeveel dat allemaal uitmaakt, en of dat dan het prijsverschil waard is... Daar kun je een forum over volschrijven  ;)

Nou laten we dat dan maar gaan doen...dat volschrijven.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K

Volgens mij ben je aardig op weg  ;D

chansig

27.000 post bestaande uit veelal one-liners zetten niet heel veel zoden aan de dijk.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: chansig on November 17, 2020, 09:27:47
Neuh...dat was het gevoel niet. Was een oprecht gevoel van: Waar ben ik mee bezig ? Duizenden euro's om een beetje naar muziek te luisteren. Had ook te maken met de aankoop van de nieuwe fiets. Ook een uitgave die eigenlijk compleet onzinnig is. Maar goed...ik ben weer met mezelf in het reine gekomen.

Gr. Hans
Ah zo. Water onder de brug. Zulke afwegingen hebben meer nut voor je eventueel overgaat tot aanschaf. Achteraf leidt het alleen maar tot het verbranden van geld.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Klopt...het is ook weer niet zo dat ik het geld beter aan Afrika had kunnen geven en dan een beter gevoel had gehad.  :D

Maar zoals aangegeven...het gevoel is weer content met wat ik denk en dus prima.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Nee, Afrika, stel je voor :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Jean Sibelius

Quote from: chansig on November 17, 2020, 09:27:47
Neuh...dat was het gevoel niet. Was een oprecht gevoel van: Waar ben ik mee bezig ? Duizenden euro's om een beetje naar muziek te luisteren.

Herkenbaar gevoel :)

Quote from: chansig on November 17, 2020, 09:27:47
Had ook te maken met de aankoop van de nieuwe fiets. Ook een uitgave die eigenlijk compleet onzinnig is. Maar goed...ik ben weer met mezelf in het reine gekomen.

Een stuk gezonder (als je hem ook gebruikt) en beter voor je rug dan dozen schuiven :D

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

#9684
Drastische beslissing genomen zoals zichtbaar in het te koop topic. De speakers en sub gaan in de verkoop. Nou ja...de sub staat er nog niet.

Het eea gaat dan vervangen worden door een setje JBL 305/6/8 speakers. Van daaruit ga ik het wel zien.

Zou wat zijn als die JBL's me net zo in vervoering kunnen brengen als de huidige set up.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

 Muziek brengt je in vervoering, dus het zou wel eens kunnen hoor  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kwabbernoot

Quote from: chansig on November 25, 2020, 19:36:57
Drastische beslissing genomen zoals zichtbaar in het te koop topic. De speakers en sub gaan in de verkoop. Nou ja...de sub staat er nog niet.

Het eea gaat dan vervangen worden door een setje JBL 305/6/8 speakers. Van daaruit ga ik het wel zien.

Zou wat zijn als die JBL's me net zo in vervoering kunnen brengen als de huidige set up.  :D

Gr. Hans
Is het niet handiger te testen zolang je de 8m nog hebt. Zo duur zijn die jbl's tenslotte nu ook weer niet. Verkopen kan altijd nog.

Groeten...

DofN

Je hebt ze best lang, een jaar of 4?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Inderdaad 4 jaar.

Kwabber...ergens heb je wel een punt. Maar tuurlijk zijn er al verder gaande plannen. Ik kies er alleen voor om deze nog bij me te houden.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

#9689
Er komt wel een andere set voor in de plaats ?

Een eenvoudig setje hoeft geen €10000 te kosten .

Kwabbernoot

Ik bedacht mij nadat ik dat geplaatst had dat jij de hobby ook anders beleeft/invult  :D dan ik. Jij vindt het schijnbaar leuk het maximale eruit te trekken met extreme akoestische aanpassingen en software (BACCH, ben ik erg benieuwd naar eerlijk gezegd) en daar dan oeverloos  :D over te posten. En ja, ik kan mij voorstellen dat je dat hebt bereikt met deze luidsprekers/kamer. Dus weg uitdaging, weg onderwerp om over te posten en dus een belangrijk deel van jouw hobby.

Bij mij is de hobby toch vooral lekker muziek luisteren. Ik doe mijn best het spul een beetje netjes op te stellen en ik denk (let wel: denk) dat ik nu ook met panelen aan de slag ga, maar dat is het dan ook wel. Als het lekker klinkt vind ik het al snel oké. De kamer moet wel een woonkamer blijven.

En misschien zie ik het wel helemaal verkeerd.  :huh2:

Groeten...

kermy

#9691
Quote from: Kwabbernoot on November 25, 2020, 19:43:01
Is het niet handiger te testen zolang je de 8m nog hebt. Zo duur zijn die jbl's tenslotte nu ook weer niet. Verkopen kan altijd nog.

Groeten...

Helemaal mee eens!

Anders krijg je een gevalletje zoals Teejoo, die kan nu na de verkoop van zijn Classe versterkers en de aanschaf van de Appolon versterkers wel de haren uit zijn hoofd trekken.


Met vriendelijke groet,

Kermy

cccp

Quote from: chansig on November 25, 2020, 19:36:57
Het eea gaat dan vervangen worden door een setje JBL 305/6/8 speakers. Van daaruit ga ik het wel zien.

Zou wat zijn als die JBL's me net zo in vervoering kunnen brengen als de huidige set up.  :D

Gr. Hans

Ik zou eerder voor de 308 gaan dan voor de 305. De 308 meet een stuk beter. DSP erop en gaan met die banaan.

Misschien leuk en leerzaam leesvoer:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/jbl-308p-mkii-studio-monitor-review.17338/

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/jbl-lsr305p-mkii-and-control-1-pro-monitors-review.10811/


vanzomereng

Als we hier een Forum-jaaroverzicht 2020 maken, wordt jij de downgrade-kampioen 2020  :notify:

Niettemin leuke speakers om te zien en waarmee m.i.z goed muziek mee te genieten is  :wub:
Ik heb zelf een tijdje terug min of meer vergelijkbare kleine actieve monitoren van Klisch gehoord "The Fives" (< 900 p/paar)
en was zeer aangenaam verrast, hoe grootst deze presteren.

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Carrol

Quote from: chansig on November 25, 2020, 19:36:57
Drastische beslissing genomen zoals zichtbaar in het te koop topic. De speakers en sub gaan in de verkoop. Nou ja...de sub staat er nog niet.

Het eea gaat dan vervangen worden door een setje JBL 305/6/8 speakers. Van daaruit ga ik het wel zien.

Zou wat zijn als die JBL's me net zo in vervoering kunnen brengen als de huidige set up.  :D

Gr. Hans
Ik snap er helemaal niks meer van...waaaaarom.......
Idd de downgrade van het jaar.....zonde🤗😥
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

chansig

Omdat het kan werkt altijd dus ook nu. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Zoon Paul heeft een sportschool, een enorme ruimte. Ik moest natuurlijk het geluid regelen. Is me gelukt met 2 JBL305's en een schakelkastje. Hij is nu verhuisd naar een nieuw gebouwd in het Tilburgse Spoorpark. Hij heeft er één bijgekocht voor 109 euro.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

JeroenGRT

De verkoop van je speakers zag ik niet aankomen, hopelijk krijg je er geen spijt van. Succes met de verkoop!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

chansig

Quote from: HuubF on November 25, 2020, 21:25:18
Zoon Paul heeft een sportschool, een enorme ruimte. Ik moest natuurlijk het geluid regelen. Is me gelukt met 2 JBL305's en een schakelkastje. Hij is nu verhuisd naar een nieuw gebouwd in het Tilburgse Spoorpark. Hij heeft er één bijgekocht voor 109 euro.

Cool inmiddels een eigen sportschool. Weet nog dat hij in dienst zat.

Volgens mij heb ik Monti ook nog op de HDD staan.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Quote from: JeroenGRT on November 25, 2020, 21:26:22
De verkoop van je speakers zag ik niet aankomen, hopelijk krijg je er geen spijt van. Succes met de verkoop!

Hahaha ik hoop niet dat Huub spijt krijgt want het door mij gekochte paartje gaat niet terug  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika