Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Tot over 30 dagen Hans...
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jumping Jack

Quote from: Contour on July  4, 2020, 20:06:53
Ik las op een ander forum dat hij bijna vakantie had, extra zuur dat je dan niet kan posten.

Droeftoeter, je was er als de kippen bij om de ban te liken (en die heb je nu weer verwijderd).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

VlisChris

Ik like ook wel eens berichten die ik niet wil liken.
Of klik op de r2m knop zonder dat te bedoelen (gelukkig moet je die nog met extra uitleg bewust echt versturen, dus er zijn geen onbedoelde R2m's door verstuurd hoor :D)

Het forum is mobiel gewoon niet echt optimaal.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jumping Jack

Het is nobel  dat jij aan die mogelijkheid denkt Chris, ik ben zo ruimhartig niet  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

fluissie

Jammer ....

Berichten van Hans brachten me tenminste nog wel is een glimlach op dit droevig geworden forum

VlisChris

Het staat je geheel vrij hier niet te komen. Fluisterstil te zijn als het ware :D

@ JJ. In schril contrast met wat velen denken :D ben ik nog best positief ingesteld ;)
Maar een eventuele geschiedenis ken ik dan ook niet. Dat scheelt wellicht?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jumping Jack

#9556
Ik denk het, die twee hebben idd best wel een voorgeschiedenis...

Ik heb trouwens helemaal niet de bedoeling om Hans’ verdediging te voeren, vond het gewoon een zeer schijnheilige reactie en kon er slecht tegen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Contour

#9557
EDIT

Tjeb

Quote from: Jumping Jack on July  4, 2020, 20:41:25
Droeftoeter, je was er als de kippen bij om de ban te liken (en die heb je nu weer verwijderd).

Ooohh ik heb net ook per ongeluk 2 berichten geliked..

Zomaar ineens en zonder dat ik het wilde..... ::)

Jumping Jack

Hij heeft daarnet ook weer 'per ongeluk' 2 Posts van mij geliked, en dan terug ongedaan gemaakt.
Worstvingers wss...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

dre73

Toch vreemd dat het niveau zonder Hans hetzelfde blijft! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Alex Groningen


vanzomereng

Quote from: dre73 on July  5, 2020, 08:31:14
Toch vreemd dat het niveau zonder Hans hetzelfde blijft! :D

Zeer zeker van niet...... niveau is gigantisch gestegen ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

En daar ben ik weer. Terug van vakantie en inmiddels in mijn laatste week. Erg veel gefietst , wat klusjes gedaan en veel muziek geluisterd. Gelukkig komt er prima weer weer..dus laatste weekje nog even genieten.

Tijdens mijn forum vakantie iedere dag een fix aantal strafregels (een maand.....gewoon omdat het kan) geschreven en daarmee moet het dan maar gedaan zijn. Gelukkig kon ik gewoon meelezen en zien dat er zonder mijn inbreng er niets verandert aan de (positieve/negatieve) sfeer. En dat is wel prettig....want je/ik zou bijna het idee krijgen dat mijn invloed dusdanig is dat dit wel het geval zou zijn.

Iedereen bedankt voor de reacties in dit topic op de gegeven ban. Wel bijzonder om te zien dat een mooi stukje software zoals BACCH een beperkt aantal reacties oproept en een ban anderhalve pagina. De ziel van het forum hebben we daarmee dan wel te pakken.  :D

Goed...door naar de audio dan maar. Weinig gebeurd...tenminste tot 2 dgn terug. Software update vanuit Dutch & Dutch. De intergatie met REW. Top functie. Waar ik voorheen liep te klooien met aansluiten van de laptop op de speakers, metingen doen, filter berekeningen vervolgens handmatig invoeren (zowel links als voor de rechter speaker) was je toch alweer een halve dag verder (oke ietwat overdreven).

Nu ? Laptop aan, UMIK erop, REW aan, speakers aan, meten, berekeningen laten maken, op de knop drukken en de filters staan in de speakers. Hulde!!!!!!!! 
Werkt als een trein en de weergave knapt er enorm van op. Ook de BACCH software komt beter tot zijn recht. Wel wordt steeds duidelijker dat ik mijn oren weer moet laten uitspuiten, heeft toch wel een effect op momenten. Links zit nu meer dicht dan rechts, van de week was het andersom. Blijf wel continue het idee houden dat er iets mis is met de spullen.  :D

Dus nog even druppelen en dan over een week ofzo naar de huisarts.
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fluissie

Welkom terug Hans ! Weer een beetje humor terug wat hard nodig is hier

Jean Sibelius

Welkom terug Hans :colgate: :pompom:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

i2Paq

#9566
Quote from: chansig on August  3, 2020, 20:52:45
En daar ben ik weer. Terug van vakantie en inmiddels in mijn laatste week. Erg veel gefietst , wat klusjes gedaan en veel muziek geluisterd. Gelukkig komt er prima weer weer..dus laatste weekje nog even genieten.

Tijdens mijn forum vakantie iedere dag een fix aantal strafregels (een maand.....gewoon omdat het kan) geschreven en daarmee moet het dan maar gedaan zijn. Gelukkig kon ik gewoon meelezen en zien dat er zonder mijn inbreng er niets verandert aan de (positieve/negatieve) sfeer. En dat is wel prettig....want je/ik zou bijna het idee krijgen dat mijn invloed dusdanig is dat dit wel het geval zou zijn.

Iedereen bedankt voor de reacties in dit topic op de gegeven ban. Wel bijzonder om te zien dat een mooi stukje software zoals BACCH een beperkt aantal reacties oproept en een ban anderhalve pagina. De ziel van het forum hebben we daarmee dan wel te pakken.  :D

Ja, het was even afzien zo zonder jou deze 30 dagen. Gelukkig was er genoeg wat in herhaling viel en was duidelijk dat de ban-knop slechts door 1 iemand bedient wordt  :-X

Ik denk dat iedereen het stokje de afgelopen 30 dagen heeft overgenomen en vandaar dat je eigenlijk niet merkte dat je weg was. Al waren de tekstuele hoogstandjes niet van een zelfde chansig klasse  :D

Anyweetjes, blij dat je gezond en wel terug bent van je bankantie!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Ralf67

Zo te lezen een fijne vakantie gehad  :D

Welkom terug.

Weet wat het is een maandje aan de zijlijn .

Klinkt goed die update van D& D.

chansig

Ja...de update was een fijne. De "app" werkt ook wat sneller en is wat stabieler geworden.

Maar de integratie met REW is wel heel erg fijn.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

 Een maand? Lijkt amper een week.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

scrutinizer

 ;)
Quote from: chansig on August  3, 2020, 20:52:45
En daar ben ik weer. Terug van vakantie en inmiddels in mijn laatste week. Erg veel gefietst , wat klusjes gedaan en veel muziek geluisterd. Gelukkig komt er prima weer weer..dus laatste weekje nog even genieten.

Tijdens mijn forum vakantie iedere dag een fix aantal strafregels (een maand.....gewoon omdat het kan) geschreven en daarmee moet het dan maar gedaan zijn. Gelukkig kon ik gewoon meelezen en zien dat er zonder mijn inbreng er niets verandert aan de (positieve/negatieve) sfeer. En dat is wel prettig....want je/ik zou bijna het idee krijgen dat mijn invloed dusdanig is dat dit wel het geval zou zijn.

Iedereen bedankt voor de reacties in dit topic op de gegeven ban. Wel bijzonder om te zien dat een mooi stukje software zoals BACCH een beperkt aantal reacties oproept en een ban anderhalve pagina. De ziel van het forum hebben we daarmee dan wel te pakken.  :D

Goed...door naar de audio dan maar. Weinig gebeurd...tenminste tot 2 dgn terug. Software update vanuit Dutch & Dutch. De intergatie met REW. Top functie. Waar ik voorheen liep te klooien met aansluiten van de laptop op de speakers, metingen doen, filter berekeningen vervolgens handmatig invoeren (zowel links als voor de rechter speaker) was je toch alweer een halve dag verder (oke ietwat overdreven).

Nu ? Laptop aan, UMIK erop, REW aan, speakers aan, meten, berekeningen laten maken, op de knop drukken en de filters staan in de speakers. Hulde!!!!!!!! 
Werkt als een trein en de weergave knapt er enorm van op. Ook de BACCH software komt beter tot zijn recht. Wel wordt steeds duidelijker dat ik mijn oren weer moet laten uitspuiten, heeft toch wel een effect op momenten. Links zit nu meer dicht dan rechts, van de week was het andersom. Blijf wel continue het idee houden dat er iets mis is met de spullen.  :D

Dus nog even druppelen en dan over een week ofzo naar de huisarts.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Potverdrieendertigradenopzolderdubbeltjes....het is dus warm. Ik zit wel boven en het is te doen als ik me maar niet beweeg. De weergave heeft een wat warme gloed gekregen, de frisheid is een beetje verdwenen.

Maar goed een echte audiofiel doorstaat deze ontberingen en gaat de komende dagen een beetje warmte niet uit de weg.

Het setje doet erg zijn best. Naarmate ik langer mijn oren druppel lijkt er meer ruimte te komen voor het geluid om daar te komen waar het moet komen. De BACCH software doet ook zijn best. Het is apart om zo'n bubble te ervaren. Wanneer je op bypass klikt, klapt dit beeld helemaal in elkaar. Wanneer je vervolgens weer terugklikt, binnen een seconde, is het effect minder aanwezig. Je hersenen moeten wennen aan de andere weergave.

Martijn heeft een x periode terug hier gemeten en, zonder navraag gedaan te hebben naar wat dan, was er het eea zichtbaar in de meting.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Lekker hoor zo'n mobiele airco. Ooit eens gekocht van/bij Tjebbemans. Heel erg weinig gebruikt in de afgelopen jaren. Maar blaast nu heerlijke coole lucht in de grot. Prima uit te houden zo.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Quote from: chansig on August  7, 2020, 15:52:31
Lekker hoor zo'n mobiele airco. Ooit eens gekocht van/bij Tjebbemans. Heel erg weinig gebruikt in de afgelopen jaren. Maar blaast nu heerlijke coole lucht in de grot. Prima uit te houden zo.

Gr. Hans
Grootste voordeel van een zolderairco is dat de rest van het huis ook koeler blijft :pompom:. Geniet ervan!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Carrol

 :ohmy:
Quote from: chansig on August  7, 2020, 15:52:31
Lekker hoor zo'n mobiele airco. Ooit eens gekocht van/bij Tjebbemans. Heel erg weinig gebruikt in de afgelopen jaren. Maar blaast nu heerlijke coole lucht in de grot. Prima uit te houden zo.

Gr. Hans
Hoe ziet die airco er uit Hans,of wat is het merk?
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater