Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN


We hadden twee opstellingen, beide waren niet optimaal voor het Bacch effect, dat waarschijnlijk het beste werkt in een ideale luisterdriehoek met gelijke afstand tussen de LS en luisteraar en in een meer gedempte ruimte.  Ook veranderde de klankbalans afhankelijk van de luisterplek. Ik zou het heel graag eens rustig een weekje thuis willen proberen. Daarvoor was het interessant genoeg.

Ik heb een paar nummers geluisterd en het viel me op de ruimtelijkheid van de opname toenam, terwijl de stem toch redelijk pinpoint bleef. Wat ik hoorde bij een nummer van Laurie Anderson - Freefall was indrukwekkend. De geluidjes in de intro kon hoorde ik zowat achter me nog voorbij komen. Ik vond het de ene keer overtuigend - als ik door de tonale disbalans heen luisterde - een andere keer wel hoorbaar maar niet beter, en bij enkele nummers zelfs niet beter. Kortom, wisselende indrukken die niet heel representatief waren omdat het 'even snel werd neergepleurd', maar heb wel potentie gehoord.

Ik schat in dat het effect bij Chansig groter is, en ik wil het ook graag nog eens goed bij hem horen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

Dank je voor jouw bevindingen. Interessante techniek.

Groeten...

chansig

Al weer wat daagjes lopen schuiven met de sub. En de converter is aangekomen. Snel vanuit Engeland. Vrijdag of zaterdag besteld. Daarnaast staat de set nu te spelen zonder aangepaste filtergedoepoep. Klinkt het nog steeds goed.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

#9528
Wat bedoel je daar mee Hans zonder filtergedoepoep.
Jou uitspraken zijn soms niet te volgen :D

chansig

 :D

Zonder aanpassingen in het filter na gemeten te hebben.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Heb je al eens geprobeerd wat het effect van BACCH is bij het gebruik van een koptelefoon?  :music:

Groeten...

chansig

Ik heb geen koptelefoon meer. Maar kan Baard vragen hem.eens mee te nemen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Graag, ik ben daar zeer benieuwd naar. Top. :thumbs-up:

DofN

Veronderstelling: geen effect, aangezien oor L geen signaal krijgt van koptelefoon R.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

De basissoftware is hierbij ook een beperkende factor.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jack_D

Tijd voor een upgrade....... :D
Quote from: chansig on June 12, 2020, 17:50:16De basissoftware is hierbij ook een beperkende factor.

Gr. Hans

chansig

#9536
 :D Kost volgens mij 1700 euro. Dus weer even sparen.

Weer een weekje verder. Komende week wordt het dramatisch warm dus luisteren is er dan niet bij. Paar weken terug was het 37 graden op zolder... :D

Maar hoe het gaat ? Ja prima...geluid bevalt erg goed. Zoals al eerder aangegeven is het bij de ene opname duidelijker aanwezig dan bij de andere. Ruimtelijkheid neemt over het algemeen bij ieder nummer wel toe. Wanneer een opname extreem goed is, dan is het effect ook overweldigend extreem. Dus een product wat past en geen gekke dingen doet met opnames maar ook hier weer laat horen wat er in de opname zit.

Over een paar weken komen de eerste luisteraars. Koen en Abel...een koddig duo..maar erg aardige en lieve mensen.

Baard zal er ook wel bij zijn....ook leuk. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

En weer een weekje verder. Beetje mijn persoonlijke dagboek.. :D

Maar de software doet echt hele mooie dingen met de muziek. Nogmaals het is geen kunstje want er zijn ook muziek opnames waarin er nauwelijks iets gebeurt. Dus in de opname moet iets zitten wat ervoor zorgt dat. Want bij anderen opnames is het zo duidelijk aanwezig...speakers verdwijnen dan compleet, soort van bubble..alsof je op de een of andere gekke manier in  de ruimte staat waar de muziek is opgenomen. Dat vind ik ook wel lastig...want zo heb ik de afgelopen 25 jaar niet naar muziek geluisterd.

Dus weer lekker door en genieten van de muziek.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Quote from: chansig on June 27, 2020, 17:00:07
Nogmaals het is geen kunstje
Gr. Hans

Wat is het dan Hans?

Rob

Geert (gvc)

Heb je toevallig al getest met single microphone opnamen? Bijvoorbeeld https://www.soundliaison.com/index.php/408-carmen-gomes-inc-dont-you-cry of https://chesky.com/products/revisions-the-songs-of-stevie-wonder-jen-chapin-wav-download (Soundfield micro opname) of binaural opnames van Chesky. Die zouden een mooie vrij realistische soundstage moeten opleveren.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

chansig

Quote from: Rob_Dingen on June 27, 2020, 17:38:19
Wat is het dan Hans?

Rob

Tsja...weet niet hoe ik het uit moet leggen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: gvc on June 27, 2020, 18:11:44
Heb je toevallig al getest met single microphone opnamen? Bijvoorbeeld https://www.soundliaison.com/index.php/408-carmen-gomes-inc-dont-you-cry of https://chesky.com/products/revisions-the-songs-of-stevie-wonder-jen-chapin-wav-download (Soundfield micro opname) of binaural opnames van Chesky. Die zouden een mooie vrij realistische soundstage moeten opleveren.

Zal eens kijken. Maar die Chesky opnames zijn wel mooi inderdaad. Daar is hij (van BACCH) ook bij betrokken.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Externe HD maar eens op de mini geprikt en jaar hoor, dat werkt prima. Foobar erop en gaan met die banaan.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Quote from: chansig on June 28, 2020, 09:13:31
Zal eens kijken. Maar die Chesky opnames zijn wel mooi inderdaad. Daar is hij (van BACCH) ook bij betrokken.

Gr. Hans
30TH Anniversary Collection van Chesky records is een aanrader dan, staat vanalles op en de opnames zijn stuk voor stuk van goede kwaliteit.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

Niet aan toe gekomen nog.

Wel iets anders gevonden: Prince in Dortmund uit 1988...zelf bij het concert in de Kuip geweest en vanaf de radio het concert opgenomen. Wat was dat gaaf.

Nu dus op video en gelijk de audio track eraf gehaald. Van het weekend eens voor gaan zitten.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

En gedaan. Fijn hoor. Heerlijke bubble. Mooi wat er gebeurt.

Dit is het wel qua geluid, wat ik wil en verwacht van muziek. Het is simpelweg mooi, pakkend, invoelend, slecht, bagger, helpend, steunend, triest en ga zo maar door.

Dus geen gedoe meer met subs, andere speakers, schuiven of wat dan ook. Het lijkt erop dat het goed is zoals het is. Rust is zeker geen goed woord...want ik heb nooit onrust ervaren. Het voelt een ietwat klaar. Is wel apart. Dat voel ik met sporten ook op momenten: dit is het qua prestatie en toch lukt het dan om nog net even iets verder..

Dus wie weet...

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Harry HT

Hi Chansig,

Heb je al een stukje film gekeken met Bacch aan?
Ben ook benieuwd hoe dat klinkt en of dat nog iets aan de film beleving toevoegd. Dat je makkelijker/eerder/ meer betrokken bent.

Gegroet,

Harry

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

chansig

Nope....ben niet zo in to film.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Nou fijn hoor, moeten we je 30 dagen missen  :nopompom:.

Corona blijft hier maar slachtoffers maken...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Contour

#9549
EDIT