Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

DofN

Dus die heb je inmiddels binnen?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Nee...ze gaan helpen vanuit Bacch. Dus er wordt een afspraak gemaakt. Teamviewer en gaan met de banaan. Gezien het werk en tijdsverschil kan het ws niet eerder dan maandagavond.

Maar we gaan het zien. Spannend.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Goed van ze! :) Veel succes en plezier.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

Dus ook geen import kosten en dergelijke? Lekker.

i2Paq

Quote from: chansig on May 27, 2020, 21:29:17
Nee...ze gaan helpen vanuit Bacch. Dus er wordt een afspraak gemaakt. Teamviewer en gaan met de banaan. Gezien het werk en tijdsverschil kan het ws niet eerder dan maandagavond.

Maar we gaan het zien. Spannend.

Gr. Hans

Komt het wel op een USB-stick?

Is dat dan tevens een dongel?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

Quote from: Kwabbernoot on May 27, 2020, 22:31:14
Dus ook geen import kosten en dergelijke? Lekker.

Ik denk gewoon downloaden van de software. Gebeurde met dat Sonarworks, van vorige week, ook.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Vanaf een uur of 5 op maandag is hopelijk het moment dat ik de weergave van BACCH beleven mag.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Carrol

Ben zo benieuwd wat dit gaat brengen Hans...
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Rob_Dingen

Quote from: chansig on May 30, 2020, 17:22:49
Vanaf een uur of 5 op maandag is hopelijk het moment dat ik de weergave van BACCH beleven mag.

Gr. Hans
Duurt te lang.

chansig

Kan je wel zeggen...in ieder geval nog 2 natte nachten.

Ik hoop overigens maar dat het klopt wat ik hoop...want ze lopen met mij door de software. Dan trek ik mogelijk te snel de conclusie dat ze het ook instellen. :D

We gaan het wel zien.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

i2Paq

Quote from: chansig on May 30, 2020, 18:53:43
Kan je wel zeggen...in ieder geval nog 2 natte nachten.

Ik hoop overigens maar dat het klopt wat ik hoop...want ze lopen met mij door de software. Dan trek ik mogelijk te snel de conclusie dat ze het ook instellen. :D

We gaan het wel zien.

Gr. Hans

Zal er niets inzitten als een default settings-set? Of iets van "autoconfigure/room correction"?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

DofN

Quote from: chansig on May 30, 2020, 18:53:43
Kan je wel zeggen...in ieder geval nog 2 natte nachten.

Ik hoop overigens maar dat het klopt wat ik hoop...want ze lopen met mij door de software. Dan trek ik mogelijk te snel de conclusie dat ze het ook instellen. :D

We gaan het wel zien.

Gr. Hans

Ik schat die kans groot in.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Dat ze het ook instellen ?

Vandaag het programma gedownload. Bijna 2 GB groot. Geen idee of dat voor een programma groot is.

Nog een nachtje slapen en dan gaan we het beleven.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

En het werkt. Helaas bezoek. Dus later vandaag een eerste gedegen reactie. Nu een eerste kort door bocht :pompom: :clapping: :headbanging: :worship: :nopompom: :sneaky:

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Quote from: chansig on June  1, 2020, 17:36:03
En het werkt. Helaas bezoek. Dus later vandaag een eerste gedegen reactie. Nu een eerste kort door bocht :pompom: :clapping: :headbanging: :worship: :nopompom: :sneaky:

Gr. Hans
:clapping:
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Carrol

We wachten af...

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Kwabbernoot

En, en, en, en, en, en, en..?

chansig

#9442
Ja lekker hoor. Gisteren even geluisterd. Met keigoeie opname's is het effect overweldigend mooi. Je hoort de ruimte, instrumenten, geluiden komen van links/rechts daar waar ze zijn opgenomen. Gisteren zelfs een bij gehad die door mijn hoofd heen zoemde van het ene oor uit het andere oor.

Degene die me gisteren hielp is ook betrokken bij de opname's van de Cheskey records. Dus hij kan precies vertellen waar en hoe het opgenomen is. Dit is dan ook wat je hoort en dat is een bijzonder mooie ervaring. Op het moment dat je het programma uitzet dan klapt je beeld ook daadwerkelijk in elkaar.

Klinkt dat laatste dan slecht ? Nee zeker niet. Zou daar ongestoord prima van kunnen genieten.

Bij elektronische muziek (bv Leftfield, Andy Stott, Jon Hopkins en anderen waar ik niet even op kan komen) is er ook sprake van een meer breed geluid, maar is het effect wel minder. Ik weet ook niet of je dit dan wilt bij dit type muziek.

Ook bij de Cowboy Junkies hoor je veel meer van de ruimte waarin het is opgenomen. Er werd ook aangegeven dat het effect bij goede akoestische opnames het effect het meest duidelijk is en dus dat wauw gevoel oproept. Zal vanavond ook eens bv Pearl Jam of oid gaan draaien. Maar ik verwacht met dit type muziek minder duidelijk effect.

Tot zover dan maar even.

Ow....ik wil alleen positieve geluiden horen, geen gezeik dat doe je maar ergens anders. Dit is mijn manier van hobby beleving....dus als je daar wat vindt: mopper er over tegen je vrouw/vriend/buurman.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Nog even ter aanvulling: Afgelopen dagen ook bereikbaar voor het werk. Dit doet iets met mijn gemoedsrust en dus ook beleving. Eigenlijk te weinig rust om goed te kunnen gaan zitten.

De begeleiding vanuit BACCH is overigens super te noemen. Veel geduld met iemand die op zicht wel engels kan maar weinig ervaring heeft met bv Apple. Leverde ook wel grappige momenten op omdat mijn tv niet goed ingesteld was, met als gevolg dat ik de bovenste werkbalk niet zag (inmiddels wel). De eigenaar van BACCH wilde dat ik op de Apple icoon zou klikken, maar het duurde dus even voordat we doorhadden dat ik deze niet kon zien.

Het instellen lijkt redelijk simpel te zijn. Hetgeen hij deed met uitvoer signaal kan ik niet goed beschrijven maar is gekoppeld aan een derde applicatie (naam weet ik even niet).

Uiteindelijk zijn we een uur en 15 minuten bezig geweest. Mede ook omdat het Sonarworks programma van vorige week (wat ik dus gekocht had) zich diep had genesteld op verschillende plekken op de compu. De eigenaar ging even googelen en had snel gevonden waar het allemaal zat. Want dit programma zat dus de derde applicatie in de weg bij de uitvoer van het signaal.

Enige wat ik nog moest doen was de afstand hart tweeter linker speaker<<>>hart tweeter rechter speaker opmeten, die voerde hij dan in. Idem voor afstand tweeter luisterplek. En that was het.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

kermy

Staat nu met hulp van de fabrikant alles al optimaal, of is er nog ruimte voor verbeteringen en experimenten?

Leuk om te horen dat dit via elektronische weg bereikt wat het fysieke schot tussen de speakers ook deed, en misschien wel beter, zeker gebruiksvriendelijker.



Met vriendelijke groet,


Kermy

Kwabbernoot

Hmm, positief reageren dus. Ik zie eigenlijk geen reden dat niet te doen.

Zit in dit programma ook een dsp of zit dat in sonarworks?

chansig

Ik gebruik helemaal geen dsp meer. Vorige week de filters in de speakers aangepast. Tot 300 Hz als ik me niet vergis. Dit was ook prima.

Sonarworks heb ik na een middag weer gecanceld omdat ik teveel randspullen moest aanschaffen. Dus die gebruik ik ook niet.

Qua wat doet de software nu...daar moet ik me eigenlijk nog in verdiepen. Voor nu is er alleen probleem want ik heb helemaal geen geluid meer.  :D

Ws te maken (tenminste dat denk ik) dat na het luisteren van gisteren ik de update heb gedaan naar Catalina. Vervolgens niet meer geluisterd. Zojuist de boel aangezet...potverdriedubbeltjes...no sound.

Bacch een mailtje gestuurd...afwachten dus.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Oh jammer van de update naar Catalina Hans, die schijnt nogal wat problemen met zich mee te brengen :nopompom:. Niet alles is rozengeur en manenschijn in Macland :tongue2:.Hoop wel dat het een kleinigheid is!

Wel vet van de BACCH software met mooie opnames. Als ik de luidsprekers helemaal op orde heb dus goed om me er in te gaan verdiepen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kwabbernoot

#9448
Dat stond toch op hun website dat het nog niet werkt met Catalina?
Edit: ik lees nu dat het nu wel compatibel zou moeten zijn.

Contour

Altijd fijn, bom duiten lichter, geen geluid!  :mellow: