Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Gaat niet helpen om niet te merken dat je met je neus tegen het paneel zit.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Knor

Quote from: chansig on January 29, 2020, 17:57:00
Tsja...erg mooi (heeeeel erg mooi) en tegelijkertijd erg onpraktisch. De stage is enorm, live publiek klinkt bv meer live. Maar dan zit ik met mijn neus tegen het paneel aan. Wanneer je dan weer normaal in de stoel gaat zitten wordt het effect echt veel minder. Dus even gaan bedenken. Ik heb bv nog twee stukken Ako die ik nog aan de panelen kan vastmaken. Het is wel een zotte constructie maar het brengt enorm veel.

Gr. Hans

Helemaal herkenbaar, van die stage. Hoe kwam je hier zo bij?
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

chansig

Via Martijn, die weet inmiddels dat ik gek genoeg om dit soort dingen dan te gaan doen. Net zoals die near field subs.  :D

Maar het is bizar mooi. Eigenlijk het mooiste wat ik ooit gehoord heb. Mooier dan bij Jerry toen hij nog in Tilburg woonde.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

kermy

Quote from: chansig on January 29, 2020, 17:57:00
Tsja...erg mooi (heeeeel erg mooi) en tegelijkertijd erg onpraktisch. De stage is enorm, live publiek klinkt bv meer live. Maar dan zit ik met mijn neus tegen het paneel aan. Wanneer je dan weer normaal in de stoel gaat zitten wordt het effect echt veel minder. Dus even gaan bedenken. Ik heb bv nog twee stukken Ako die ik nog aan de panelen kan vastmaken. Het is wel een zotte constructie maar het brengt enorm veel.

Gr. Hans

Heb je nu ook de ervaring dat je echt naar twee luidsprekers luistert, waarbij links ook alleen links is, en rechts alleen rechts?
Of zie ik dit helemaal niet goed. Misschien vervelend maar de vergelijking met een koptelefoon komt in me op. En zoals een goede koptelefoonversterker een functie heeft die een instelbare mate van links in rechts en andersom kan bewerkstelligen om speakers te simuleren, en zo te ontsnappen aan het gevoel een koptelefoon op te hebben.

Maar ik lees juist dat er een "groter" live gevoel optreed, hoe zit de gedachte achter dit experiment in elkaar. Kan iemand daar iets over zeggen?


Met vriendelijke groet,

Kermy

chansig

Nee...je hebt niet het idee/gevoel dat je luistert naar links/rechts apart. HT is echt een andere (mindere) ervaring.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Knor

Quote from: chansig on January 29, 2020, 18:26:57
Via Martijn, die weet inmiddels dat ik gek genoeg om dit soort dingen dan te gaan doen. Net zoals die near field subs.  :D

Maar het is bizar mooi. Eigenlijk het mooiste wat ik ooit gehoord heb. Mooier dan bij Jerry toen hij nog in Tilburg woonde.

Gr. Hans

Ja, het realisme van het beeld is griezelig. Tis ook de ideale setting in een kleine dedicated (slaap)kamer.
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

chansig

Klopt wat mij betreft. In een woonkamer ga je dit niet voor elkaar krijgen.  :D

Enige is dat het echt wel onpraktisch luisteren is. Voor op dit moment echt wel een dingetje.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Knor

Quote from: chansig on January 29, 2020, 18:31:39
Klopt wat mij betreft. In een woonkamer ga je dit niet voor elkaar krijgen.  :D

Enige is dat het echt wel onpraktisch luisteren is. Voor op dit moment echt wel een dingetje.

Gr. Hans

De praktische uitvoering van het scherm bedoel je?
Of dat je met een scheidingswand voor je neus zit? Het drinkt niet lekker, nee... :)
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

chansig

Om het effect te hebben moet je letterlijk met je neus tegen het scherm zitten. Dan wordt zelfs ademen lastig. Ik ben blij dat ik voor Ako heb gekozen en niet voor Rukwool.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ruud2

Quote from: chansig on January 29, 2020, 18:53:58
Om het effect te hebben moet je letterlijk met je neus tegen het scherm zitten. Dan wordt zelfs ademen lastig. Ik ben blij dat ik voor Ako heb gekozen en niet voor Rukwool.  :D

Gr. Hans

ik heb nog twee panelen staan , 1x2,5 m , deze zijn eenvoudig te koppelen , zal zaterdag eea. eens uitproberen.
ben erg benieuwd.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

kermy

Als ik het zo lees bevalt het gewoon goed, misschien wel zeer goed. Maar ook dat je met je neus nu bijna tegen het paneel aan zit. Wat dan weer maakt dat het geen praktische oplossing is die je zou kunnen laten staan.

Rest de volgende vraag.

In hoeverre kun je de afstand tot het paneel vergroten, of het paneel verkleinen, zonder dat je alle winst op moet geven, en een praktische oplossing overhoudt.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Knor

Quote from: chansig on January 29, 2020, 18:53:58
Om het effect te hebben moet je letterlijk met je neus tegen het scherm zitten. Dan wordt zelfs ademen lastig. Ik ben blij dat ik voor Ako heb gekozen en niet voor Rukwool.  :D

Gr. Hans

Haha... je kunt er je profiel erin uitzagen, dan  kan het scherm optimaal dichtbij komen!
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

Knor

Quote from: kermy on January 29, 2020, 19:33:03
Als ik het zo lees bevalt het gewoon goed, misschien wel zeer goed. Maar ook dat je met je neus nu bijna tegen het paneel aan zit. Wat dan weer maakt dat het geen praktische oplossing is die je zou kunnen laten staan.

Rest de volgende vraag.

In hoeverre kun je de afstand tot het paneel vergroten, of het paneel verkleinen, zonder dat je alle winst op moet geven, en een praktische oplossing overhoudt.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Tsja... voor een echt overtuigende impact komt het scherm helaas oncomfortabel dicht bij je gezicht.
Ik loste het op door in het donker te luisteren, het idee los te laten en de ervaring maakt dan wel zo'n beetje alles draaglijk... :)
Dit is wat het is; het is een onlosmakelijk deel van de opstelling.

Ik hoorde deze opstelling ook eens met een eenwegsysteem, flush ingebouwd in de wand en met een uittrekbaar scherm. Daarna ook nooit meer iets 'echters' gehoord uit een set elektronikadozen....
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

ruud2

#9238
even uitgeprobeerd.....pink floyd , pulse
vooropgesteld , mijn opstelling klinkt zonder panelen al groots ( denk ik zelf, mwaa...wie ben ik  ).

wat gebeurd er als de schermen worden geplaatst en ga er zoals gezegd pal voor zitten :  ik hoor de reflectie zijdelings op de muren, wat de indruk geeft van grootsheid en volume, dus jouw waarneming kan ik onderschrijven.

uit praktische overweging zijn de akoustische panelen maar weer op oude plaats gezet( l en r achter de luisterpositie)
maar verder leuke proef Hans !
geeft mij wel wat stof te nadenken over de reflectie waargenomen in de proef. Knorr?
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

chansig

#9239
Kan op de foto niet helemaal goed zien hoe je je paneel heb neergezet. Maar de instructies die ik kreeg waren: Dun stukje MDF, dun (3 a 5 cm) absorptie materiaal aan weerszijden, ongeveer 50 cm boven de speakers, speakers 20 cm van de panelen af. 

Dus het even een paneel er tussen zetten lijkt er dan een beetje op ?

Maar leuk dat je even de moeite hebt genomen en dit laat weten. Mooi effect toch ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ruud2

#9240
Quote from: chansig on February  1, 2020, 19:19:48
Kan op de foto niet helemaal goed zien hoe je je paneel heb neergezet. Maar de instructies die ik kreeg waren: Dun stukje MDF, dun (3 a 5 cm) absorptie materiaal aan weerszijden, ongeveer 50 cm boven de speakers, speakers 20 cm van de panelen af. 

Dus het even een paneel er tussen zetten lijkt er dan een beetje op ?

Maar leuk dat je even de moeite hebt genomen en dit laat weten. Mooi effect toch ?

Gr. Hans

de panelen zijn ooit gemaakt voor absorbtie,  ( los houten kader met foam binnenin en ondervloer als achterzijde).
geplaatst in de lengterichting midden tussen de speakers .
dus eigenlijk volgens je tekening geplaatst.
effect is dat je anders waarneemt in een enorme 2d  dimensie.

nu zit het met dat life gevoel normaal ook wel snor. ( zelfs al ga ik midden tussen de speakers staan....)
met het nu uitproberen van diverse ls kabels probeer ik nog wat meer diepte eruit te halen. ( ik weet hoe je erover denkt ) maar toch is de beleving per kabel anders. de panelen gaven daar niet een echte oplossing ivm. de zijdelingse reflectie, als ik het moet omschrijven  is het erbij zijn wat minder.
eens kijken als er een v opstelling wordt gemaakt midden tussen de speakers, rechtop zetten.
echter zal hier ook wel gelden geen voordelen zonder nadelen... ;D

grtn., Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

chansig

Vandaag weer een uurtje geluisterd. Het is echt waanzinnig, onbeschrijfelijk, prachtig, bizar,mooi. Maar besloten om hier niet aan te gaan wennen. Dus de boel weer terug gezet. Het met de laptop op schoot luisteren en ondertussen sport kijken, biertje drinken, forummen, browsen is me te waardevol.

Ik weet wat er kan...ook weer wat waard.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Dus je luisterde normaal muziek in beschonken toestand, en met een half oor ?

Werkelijk ? :D

ruud2

Quote from: chansig on February  2, 2020, 13:21:02
Vandaag weer een uurtje geluisterd. Het is echt waanzinnig, onbeschrijfelijk, prachtig, bizar,mooi. Maar besloten om hier niet aan te gaan wennen. Dus de boel weer terug gezet. Het met de laptop op schoot luisteren en ondertussen sport kijken, biertje drinken, forummen, browsen is me te waardevol.

Ik weet wat er kan...ook weer wat waard.

Gr. Hans

Quote from: Ralf67 on February  2, 2020, 13:31:11
Dus je luisterde normaal muziek in beschonken toestand, en met een half oor ?

Werkelijk ? :D


haha, vrouwen zijn ook multi....... :-X
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Rowdy

#9244
Ik las in het topic van Rens over de Paradigm PW link. Kun je daar wat over vertellen:
- hoe verhoudt deze tot de BlueSound Node 2i? Die staat op het verlanglijstje.
- hoe is de gebruiksvriendelijkheid van de app? Play- fi toch?
- hoe is de geluidskwaliteit?

chansig

Geen idee, geen idee (gebruik Spotify connection) en goed.

De DAC van de Paradigm schijnt niet goed te meten, of dit hoorbaar is ? Geen idee. Ik ga digitaal uit naar de speakers, dus geen last van de DAC. De ARC die erin zit is qua winst groter dan een eventueel mindere weergave. Tenminste dat denk ik. DSP doet zoveel goeds voor het laag. En als meer wilt corrigeren (tot 5000Hz) dan kan je dat instellen. Zelf doe ik dat niet..ik ga tot 800 a 900 Hz omdat daar een dip zit die wanneer je hem ongemoeid laat voor een suffer/doffer geluid zorgt.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Dank je wel.
Ik probeer wat meer informatie over de Paradigm PW link te vinden via google. Prijs is nagenoeg hetzelfde als de BlueSound Node 2i.
Ik gebruik op dit moment ook Spotify Connect.
Een externe DAC heb ik niet.

chansig

Succes met de keuze. Ik zou altijd voor de Paradigm gaan, maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld. Maar de winst is wat mij betreft erg groot.

Voor de rest erg happy met de weergave van de set. Zitten nog wel wat gedachten in de pijplijn maar die zijn mede afhankelijk van wat er in de beurs zit. Komende halve jaar zal er zeker niets bijzonders gaan gebeuren.

Dus af een toe een berichtje dat het lekker/fijn/uitstekend klinkt...nog steeds.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Ik heb hem al op het lijstje gezet.

katwax

Quote from: chansig on February 29, 2020, 16:44:51
Voor de rest erg happy met de weergave van de set. Zitten nog wel wat gedachten in de pijplijn maar die zijn mede afhankelijk van wat er in de beurs zit. Komende halve jaar zal er zeker niets bijzonders gaan gebeuren.

Dus af een toe een berichtje dat het lekker/fijn/uitstekend klinkt...nog steeds.

Gr. Hans

Saai hé als je set voldoet, wat moeten we dan, muziek luisteren zeker :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543