Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

noot87

#9200
Ik heb zelf ook de BK XXLS400 gehad en daarna jouw F12 haha. Ik maakte toen geen gebruik van DSP, ik dacht toen te merken dat de Rythmik een stukje lager ging. Ik denk dat de curve van een Rythmik rechter is dan die van een BK waardoor ik hem strakker vond klinken (relatief meer geluid geven < 40  hertz ofzoiets). Ruis heb ik eigenlijk nooit gemerkt bij beide.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

fluissie

#9201
Quote from: chansig on January 28, 2020, 15:04:20
Ik Ignore hem ook. Met uitzondering van vandaag reageer ik ook niet op hem. Ik wil hem alleen niet meer in dit topic zien posten. Het is wat mij betreft te gek voor woorden dat ik op een knop moet gaan drukken omdat hij ervoor kiest om te blijven posten in dit (mijn) showcase topic.

De BK subs zijn stiller... :D Als ze op een meter afstand staan dan hoor je de ruis niet (zit in het ontwerp wat ik heb begrepen van Jossie en is niet te ondervangen door een of andere technische ingreep). Klanktechnisch heb ik geen verschil kunnen ontdekken.

Gr. Hans

Dus zo superieur (wat ik zelf al vind ) zijn ze nou ook weer niet dus

Maar de strakheid dan die vaak aan deze subs gekoppeld wordt ? Ook niet ervaren ?

Sirius666

Quote from: chansig on January 28, 2020, 15:04:20
Ik Ignore hem ook. Met uitzondering van vandaag reageer ik ook niet op hem. Ik wil hem alleen niet meer in dit topic zien posten. Het is wat mij betreft te gek voor woorden dat ik op een knop moet gaan drukken omdat hij ervoor kiest om te blijven posten in dit (mijn) showcase topic.

De BK subs zijn stiller... :D Als ze op een meter afstand staan dan hoor je de ruis niet (zit in het ontwerp wat ik heb begrepen van Jossie en is niet te ondervangen door een of andere technische ingreep). Klanktechnisch heb ik geen verschil kunnen ontdekken.

Gr. Hans

Klopt. Maar er is volgens mij wat ophef over iets met fatsoen enzo ergens op dit forum :D

Afstand is geen probleem. In het geval van 2.2 zou ik het wel humor vinden om de 2e stiekem neer te zetten. Dan wordt het gehoor van m'n vriendin ook gelijk getest want in bankhang-modus zal een sub dan op zo'n  50cm komen te staan. Met een klein tafelblad erboven :D

Quote from: fluissie on January 28, 2020, 15:18:32
Dus zo superieur (wat ik zelf al vind ) zijn ze nou ook weer niet dus

Kijk, dit soort pure provocatie doelt Frank juist op hè :tounge: :D :D

fluissie

#9203
Quote from: Sirius666 on January 28, 2020, 15:20:16
Kijk, dit soort pure provocatie doelt Frank juist op hè :tounge: :D :D

Ik wil niks of niemand provoceren ...

Ik volg ook met een welgemeende vraag omdat ik 1 en ander gehoord heb bij hem thuis

Wat mij betreft is dit weer een uitstekend voorbeeld van een teer zieltje die vind dat er niks verkeerds over rythniks gezegd mag worden ...

noot87

Haha je wil niks provoveren maar begint wel over tere zieltjes en een product waar iemand heel tevreden over is een rythniks te noemen.
Het wordt daardoor meteen niet meer inhoudelijk, maar toch goede poging om niet te provoceren.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

chansig

Quote from: noot87 on January 28, 2020, 15:15:47
Ik heb zelf ook de BK XXLS400 gehad en daarna jouw F12 haha. Ik maakte toen geen gebruik van DSP, ik dacht toen te merken dat de Rythmik een stukje lager ging. Ik denk dat de curve van een Rythmik rechter is dan die van een BK waardoor ik hem strakker vond klinken (relatief meer geluid geven < 40  hertz ofzoiets). Ruis heb ik eigenlijk nooit gemerkt bij beide.

Ik ook niet, totdat ik ze naast mijn oren ging zetten.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: fluissie on January 28, 2020, 15:18:32
Dus zo superieur (wat ik zelf al vind ) zijn ze nou ook weer niet dus

Maar de strakheid dan die vaak aan deze subs gekoppeld wordt ? Ook niet ervaren ?

Ik kan niet zeggen dat ik de een beter vind dan de ander. Ik vind de Rytdik wel mooier. En ze zijn helemaal stil.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

noot87

Bedoel je dan dat de Rythflop stiller is?
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#9209
Panelen zijn al bijna klaar. Alleen de pootjes nog. Boormachine ligt bij mijn broer en geen zin om met de hand te schroeven.  :D

Morgen even kijken of ik tijd heb. Laatste drukke woensdag en dan vanaf volgende week eindelijk weer een normale vrije dag door de week.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Quote from: fluissie on January 28, 2020, 15:22:28
Ik wil niks of niemand provoceren ...

Ik volg ook met een welgemeende vraag omdat ik 1 en ander gehoord heb bij hem thuis

Wat mij betreft is dit weer een uitstekend voorbeeld van een teer zieltje die vind dat er niks verkeerds over rythniks gezegd mag worden ...

Serieus? :D



Quote from: chansig on January 28, 2020, 15:29:04
Ik ook niet, totdat ik ze naast mijn oren ging zetten.  :D

Gr. Hans

Ook hoorbaar bij een minimaal volume?

chansig

Is niet volume gerelateerd.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Beter een ruis in je ritnik dan in je rikketik.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Sirius666

Quote from: chansig on January 28, 2020, 21:22:00
Is niet volume gerelateerd.

Gr. Hans

Top. Thnx voor de nuttige info.

chansig

Quote from: RalphH on January 28, 2020, 21:31:25
Beter een ruis in je ritnik dan in je rikketik.

Dat zijn dan weer geen leuke grapjes. 

:D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Ben ook super serieus

;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

#9216




Vanavond even kijken of ik tijd en zin kan vinden om het eea goed neer te zetten, meten en te gaan luisteren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Lijkt op dat datingprogramma met een scherm ertussen met Carlo Boshart  :D

chansig

En die van Dokter van de Ploeg.....Miep Dobbelsteen...op goed geluk.

Dat gevoel heb ik ook wel een beetje. Erg benieuwd naar de muziek. Ik laat het over me heen komen en het moet erg goed klinken wil ik het zo laten staan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Interessant project.
Hoe kom je aan de info hierover of heb je het zelf bedacht?
Ik heb ooit met tubetraps van knor die ronde buizen die van steenwol zijn gemaakt tussen de speakers gezet precies in het midden.
Dat hoorde je toen ook heel goed maar weet niet meer wat het ook alweer deed zal het ook weer eens terug zetten heb alleen de dikke tubes nog.

Rob

Knor

#9220
Quote from: Rob_Dingen on January 29, 2020, 15:02:03
Interessant project.
Hoe kom je aan de info hierover of heb je het zelf bedacht?
Ik heb ooit met tubetraps van knor die ronde buizen die van steenwol zijn gemaakt tussen de speakers gezet precies in het midden.
Dat hoorde je toen ook heel goed maar weet niet meer wat het ook alweer deed zal het ook weer eens terug zetten heb alleen de dikke tubes nog.

Rob

Hans laat hier een soort fysieke ambiofonie speakeropstelling zien.
Waanzinnig realisme in ruimtelijkheid, maar alleen als het echt goed fysiek kan worden uitgevoerd met de scheidingswand.
Ik deed het een jaar of 15 geleden met de Apogee Stage op zolder. In een dedicated ruimte is het makkelijker toe te passen. En schreef hierover het nodige op het groene forum.

Een interessant artikel hierover:
https://dngmns.home.xs4all.nl/blumlein.htm
In het engels kan ook:
https://dngmns.home.xs4all.nl/blumlein_uk.htm

Wikipedia en ambiophonics geeft ook info.
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

Ralf67


kermy

Het doet mij een beetje denken aan wat Jecklin Float deed met microfoons en een schijf er tussen, maar in dit geval met speakers.

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen die hiermee worden opgedaan. Leuk om eens een dergelijk experiment te zien.


Met vriendelijke groet,

Kermy

chansig

Tsja...erg mooi (heeeeel erg mooi) en tegelijkertijd erg onpraktisch. De stage is enorm, live publiek klinkt bv meer live. Maar dan zit ik met mijn neus tegen het paneel aan. Wanneer je dan weer normaal in de stoel gaat zitten wordt het effect echt veel minder. Dus even gaan bedenken. Ik heb bv nog twee stukken Ako die ik nog aan de panelen kan vastmaken. Het is wel een zotte constructie maar het brengt enorm veel.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Gewoon een blinddoek om doen.