Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Morgen een foto.

Vandaag wat later beginnen, we gaan ook wat langer door. Dus wat tijd over en de boel een beetje verbouwd. Naast beide speakers staan nu 2 panelen achter elkaar. De panelen staan op de Ikea stands van waar de subs op stonden. Hierin liggen dan weer dekbedden.

DSP er even overheen en morgen maar even REW zijn ding laten doen. Begin met alleen de  Rythmick subs. Van daaruit gaan we even verder kijken.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Foto van huidige opstelling geeft meer duidelijkheid.

Snap er niks van  :D

Pjotr27

Quote from: chansig on November 12, 2019, 08:46:39
Morgen een foto.

Vandaag wat later beginnen, we gaan ook wat langer door. Dus wat tijd over en de boel een beetje verbouwd. Naast beide speakers staan nu 2 panelen achter elkaar. De panelen staan op de Ikea stands van waar de subs op stonden. Hierin liggen dan weer dekbedden.

DSP er even overheen en morgen maar even REW zijn ding laten doen. Begin met alleen de  Rythmick subs. Van daaruit gaan we even verder kijken.

Gr. Hans

Morgen kan nog heel lang duren.... ik dacht dat foto's verplicht waren.... ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

Eens zien of het zo lukt.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#8929
Meer schuiven zit er even niet in. Ik moet 2 apparaat stekkers hebben voor langere stroomkabels. Niet te krijgen in het dorp.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

xlr8

Sow hey! impressive  8)

Wordt je niet zo'n beetje vacuüm getrokken in die bunker met al dat subgeweld ?  :unsure:     

chansig

Het wisselt... :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig


Rechterspeaker, linkerspeakers is soort gelijk maar dat achter een gordijn.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67


INIURIA

Leuke opstelling waarbij de esthetiek ondergeschikt is aan geluid al snap ik al dat gemeet niet zo. Klonk het met 2 subs nog niet zoals je zou willen en laat je een meting bepalen wat jij goed vindt?

Schijnbaar kan hiermee de meest ideale situatie worden gesimuleerd volgens de wetten van de natuur. En zodra dit bereikt wordt, is het dan klaar? Dan heeft een meting bepaald dat je vanaf nu nog meer geniet van muziek? Dan kan er geluisterd worden zonder dat constante drang naar nog beter (wat dat dan ook mag betekenen?!?) steeds weer de kop op steekt?

Of kan het dan ook zijn dat het niet klinkt zoals je graag zou willen dat het klinkt...of erger...denkt dat het zou moeten klinken...  :wacko:

Kan natuurlijk ook een soort van bezigheidstherapie zijn  :D

chansig

Je moet op blz 1 beginnen en dan vind je op al je gestelde vragen vanzelf het antwoord.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Ralf67 on November 13, 2019, 15:29:33
Lekker bezig weer

Zekers...het was weer een uurtje hard werken.  :D

Wel jammer dat er hier in het dorp in de winkels geen c13 connector te vinden is. Dus alibabba maar gebruikt. Het heeft ook allemaal geen haast.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: chansig on November 13, 2019, 12:41:53
Eens zien of het zo lukt.

Gr. Hans

Gaaf! Klinkt vast lekker zo.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tjeb

#8938
Lekker bezig geweest, imposant, maar ik zie 4 subs... Is dat niet dezelfde setup als in 2014, alleen toen met de Scan Speaks als ik me niet vergis? Ik weet nog dat het toen niet een overmaat aan laag was maar gewoon overal mooi aanwezig.

Het zal er heus staan maar ik ben nogal lui, toen was het om de dips in de kamer op te vangen als ik me nog goed herrinner maar ik neem aan dat je die nu niet echt hebt ivm de grote van de ruimte.
Dus waarom nu weer 4 stuks en niet een grote bijvoorbeeld?

chansig

Omdat je ook in een kleine ruimte te maken hebt met laag, akoestiek en de invloed ervan. Gedachte was om het bij 2 subs te houden. Maar ik had de Rythjik nog en die verkocht maar niet. Geld stroomde weer binnen, dus ruimte voor een 2e Rythtik en vervolgens kwam deze 2e Hans in beeld en zicht.

Dus gekocht en dan heb je er plots 4. Nu blijken 4 subs toch een toevoeging te zijn in mijn doel om de DSP zo min mogelijk in te laten hoeven grijpen. Het is natuurlijk behoorlijk over the top en idioot. Maar het kan en ik doe er niemand mee kwaad.

Dus komende tijd wat schuiven en doen. Ondertussen wat muziek luisteren etc.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Leuk dat je door een samenloop van omstandigheden toch weer op een andere weg komt als je uitgedacht had.. Dus voorlopig weer lekker knutselen en schuiven....  :)

xlr8

Ik blijf het 1 van de meest tegenstrijdi opmerkelijkste opstellingen ooit vinden welke tegen alle parameters indruisen maar toch naar verluidt ontzettend goed kan klinken  :clapping: 

Een dikke chapeau voor DSP én de vindingrijkheid  :thumbs-up:

Alex Groningen

Collega van mij komt lachend binnen en vraagt of hij de foto voor de 2e keer kan zien, wederom ligt ie weer compleet in een deuk van het lachen.
Hij vraagt zich af hoelang je dit serieus weet vol te houden om zo te luisteren. ;D


Quote from: chansig on November 13, 2019, 12:41:53
Eens zien of het zo lukt.

Gr. Hans

chansig

Vervelend voor hem dat ie zich dit serieus afvraagt, wetende dat hij hier zelf een antwoord op moet gaan vinden. Wens hem maar sterkte van me.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Je zou zeggen dat ze in Groningen toch wel vreemdere dingen gewend zijn  :D

Alex Groningen

Kom op. Ik had een beter antwoord verwacht. ;)

Quote from: chansig on November 14, 2019, 11:30:12
Vervelend voor hem dat ie zich dit serieus afvraagt, wetende dat hij hier zelf een antwoord op moet gaan vinden. Wens hem maar sterkte van me.

Gr. Hans

INIURIA

Quote from: chansig on November 13, 2019, 15:44:09
Je moet op blz 1 beginnen en dan vind je op al je gestelde vragen vanzelf het antwoord.  :D

Gr. Hans

Vermoedelijk ga ik beweegredenen vinden. Een antwoord zal wel uitblijven, anders kon het topic dicht en zat je nu te genieten ipv te meten  :lookaround:

Alex Groningen

Jammer, maar het is geen Groninger en ook geen inwoner. ;D
Maar wat zijn vreemdere dingen dan die we gewend moeten zijn?

Quote from: Ralf67 on November 14, 2019, 11:33:23
Je zou zeggen dat ze in Groningen toch wel vreemdere dingen gewend zijn  :D

chansig

Quote from: INIURIA on November 14, 2019, 11:38:01
Vermoedelijk ga ik beweegredenen vinden. Een antwoord zal wel uitblijven, anders kon het topic dicht en zat je nu te genieten ipv te meten  :lookaround:

Jouw beweegredenen zijn de jouwe. De mijne zijn verwoord ook op de laatste paar pagina's. Ook je conclusie is die van jouw. En als je het niet heel vervelend vindt ga ik je niet proberen te overtuigen dat ik geniet van de muziek.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Alex Groningen on November 14, 2019, 11:37:41
Kom op. Ik had een beter antwoord verwacht. ;)

Mijn inziens voldoet het aan de verwachtingen.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.