Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Zeker.

Maar toch ben ik benieuwd.

:blush:

Contour

Er is geen breedbandige piek jongens, dit is voordat de DSP zijn werk doet.

Gr. Walter

op eigen verzoek verwijderd.

Geen breedbandige piek, hoe wil jij die heuvel dan noemen?

En inderdaad zonder DSP, je begrijpt dat daar juist de uitdaging ligt voor Hans op dit moment? Zo min mogelijk de DSP aanspreken.

Carrol

Quote from: chansig on October 12, 2019, 15:47:26
Derde sub tussen de speakers gezet. Arendal en Rithik...en vervolgens er maar weer tussen uit. Deed niet zoveel goeds dat het de moeite waard is ze er tussen te laten staan.

Nu maar even gewoon aan de muziek. Volgende fase is nu wachten op de stands en dan kan ik het af gaan ronden. Muziek klinkt overigens erg fijn, strak, snel, detailrijk in hoog en laag. Geen gedreun, mooie plaatsing, mooie bubble.

Tsja....luisteren dan maar.

Gr. Hans

Daar gaat het om Hans,"gewoon" luisteren naar de muziek,en je hebt de boel al mooi op orde als ik het zo lees.
Ben wel benieuwd wanneer je echt tevreden bent,of wil je constand bezig zijn met het "veranderen"
als de stands er zijn maak dan ff weer een paar foto's als je wil
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

chansig

Quote from: doorofnight on October 13, 2019, 10:14:49
Zo'n breedbandige piek van 10dB is best veel.

Klopt....we blijven zoeken en proberen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Als je de intentie hebt zonder DSP toe te kunnen, dan is die heuvel in het laag wel een 'probleempje' inderdaad, maar daar heb je toch juist de DSP functie voor? Maar wat anderen zeggen, de subs lijken dan gewoon veel te luid ingesteld.

Sirius666

Wat is het verschil (in sound) als je bovenstaande curve rechttrekt of een meting waar je bijv 5 ipv 10dB moet corrigeren?

chansig



Alleen de subs...

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Daar doe je dus niets meer aan....

;D

En dit resultaat meet je met de microfoon precies tussen die subs in? Waar je kruin normaal zit, zeg maar..? Je meet sowieso maar op één punt nu? Alles behalve precies in het midden van die subs heeft nu weinig nut meer, toch?

Woensdag?


chansig

Vier keer ja ?

De speakers alleen laten overigens hetzelfde patroon zien. Ook die heuvel. Maar ik ben nu echt wel een beetje klaar met meten en doen. Kan even de zin niet meer vinden.

Misschien later de hele set nog maar een keer een kwart slag draaien. Heb in de oude situatie te weinig geschoven en gedaan. Maar zoals gezegd: Geen zin meer.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Heb je ook een grafiek die de filtering tussen subs en de 8m laat zien?

Groetjes Walter

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on October 13, 2019, 15:56:28
Vier keer ja ?

Maar vijf vraagtekens...

;D

Als je geen zin meer hebt, de DSP eroverheen jagen en lekker gaan luisteren. Ik heb al tijden geen zin meer in schuiven, meten en al dat gedoe.

TOOL klinkt er nu met een pilsje erbij niet slecht.

:music:

chansig

 :D

Die van Tool is inderdaad waanzinnig goed. Geniet er iedere keer weer opnieuw van.

Ook van het biertje wat er naast me staat. Proost !!!!

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


op eigen verzoek verwijderd.

Staat trouwens een leuk setje Amphion Xenon op MP voor €1000. Leuke Hypex, Icepower eindbak ervoor...

Best een leuk experimentje...

:shaun:

chansig

Zeker...zien er mooi uit. Koop jij mijn speakers, neem ik deze.

Of jij koopt deze en dan proberen we ze hier ook een keer.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

 ;D

Ik zit voor de rest van mijn leven vast aan een setje zelfbouwerts... Je weet zelluf.

O0

Maar dit zijn wel een van de weinige speakers waar ik nog geld aan zou willen uitgeven.

chansig

Was even in de veronderstelling dat de Xenon een actieve speaker is. Helaas, ga niet meer aan versterkers ed beginnen. Dus ik haak af. Jammer.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Nope, inderdaad niet actief.

Wel cardioide. En daarom erg interessant. Althans...

;D

hayabusa

Quote from: MAW on October  4, 2019, 10:22:55
Daar waar de golven elkaar raken..

daar staan de subs toch even ver vandaan?
Als ze in fase staan af te spelen zal het laag daar keurig optellen tot +6dB :)
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

holco

Is een sub boven je hoofd hangen geen optie  :D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Arendal verkocht. Jammer mooie doos om te zien en voor muziek meer dan prima. Maar door de verkoop is de beurs weer aangevuld en kan de Rigik nog even blijven. Die ga ik straks gewoon achter me zetten. Eens zien wat voor gekkigheid dat gaat geven.

Nog even met het volume geknoeid (tegen beter weten in)...maar dat maakt dus geen drol uit. Ja het geheel wordt een paar dB zacht de curve verandert niet. Heeft ook een naam...Fletcher nog wat.

De stands laten door mijn eigen domme vout nog even op zich wachten. Order bevestiging was in de spam gekomen. Dus tot gister niet betaald, dus tot gister zijn ze er niet aan begonnen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Lekker bezig weer.

Hier ook plannen voor subject met subwoofer achter de luisterboek op diverse hoogtes testen.

Lus jij de subwoofers gewoon door ?

chansig

Leuk....ik merk wel dat de afgelopen 2 wkn teveel tijd in het plaatsen, meten, schuiven, meten, schuiven etc heeft gezeten. Dus ga komende tijd weer even muziek luisteren.

Op beide speakers zit een subwoofer uitgang. Dus vanuit de speaker een stereo kabel naar de subwoofer.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Hoor je dan verschil tussen sub L en sub R ?

Serieuze vraag .