Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on September 18, 2019, 19:45:54
Ik heb een accuoplader met een Engelse stekker, kan je die simpelweg verwisselen met een Nederlandse stekker ?

Gewoon proberen. Bij voorkeur in dezelfde stekkerdoos als waarmee je je speakers van sap voorziet.

chansig

Quote from: myself on September 18, 2019, 19:46:56
Is gewoon dezelfde spanning. Je kan ook een reisstekker/adapter gebruiken


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ja...die is alleen niet meer helemaal lekker. Dus vandaar. Hoop dat dat het is, anders is de oplader kapot.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Quote from: Baardmannetje on September 18, 2019, 19:46:08
Ik ben altijd, echt altijd, bloedserieus. Dacht dat je dat wel wist?

:P

Excuus, had ff een minder momentje
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Aankomend weekend de Arendal aansluiten. Eens zien wat een Tower of power gaat brengen. Uiteraard me helemaal suf meten. Van muziek genieten kan altijd nog.

En wie weet staat de set in de loop van het weekend weer anders. :D

Vanavond eerst met de broers biertje drinken, hapje eten, biertje drinken, filmpje kijken, biertje drinken. Dan gaat de jongste weer terug naar Zweden, dus alle tijd.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kerre

Veel plezier vanavond en weekend natuurlijk met het tunen van de Arendal. Sub 1, 1.5 of 2?

Ff geheel off-topic. Waar woont je broer ergens in Zweden? Lijkt me een fantastisch mooi land om te wonen 
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

RalphH

Veel plezier, geniet r van!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


Ralf67

Met high end Dutch tape  8)

Ben benieuwd welke woofers ze gebruiken.

Contour

Daar kan Martijn Mensink wel mee helpen denk ik.

chansig

Beetje ziekjes vanaf gister. Evenals mijn oudste broer. Dus bieren met de broers werd theeën met de broers.   :D

Set wel een kwart slag gedraaid. Morgen even zien of ik zin/energie heb om wat te luisteren en verder te klooien.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on September 21, 2019, 20:11:50
Set wel een kwart slag gedraaid. Morgen even zien of ik zin/energie heb om wat te luisteren en verder te klooien.

Alweer..?

:wacko:

En beterschap natuurlijk.

;)

chansig

Quote from: Baardmannetje on September 21, 2019, 21:20:22
Alweer..?

:wacko:


Kwestie van 10 minuten werk. Wel grappig om te zien wat er gebeurt. De enorme dip bij 110 Hz is wel weg.



Dit is waar ik nu zit. Verder weinig gedaan aan nog fine tunen. Neergezet en klaar. Ook geen zin in. Voel me nog steeds brak en dat terwijl ik niets gedronken heb. Alsof ik 150 km heb gefietst in een straf tempo. Of 30 km met windkracht 5 tegen en gemiddeld 30 km/u heb gereden.

Zit nu een soort van in de allereerste ruimte qua setup, behalve dat die zijwand er nu uit is en er dus meer ruimte is.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Ja ja weer een verandering in de set. Nieuwe subwoofertkabels...via Amazon, 5 meter en dan 2 keer. Zaterdag gekocht, vandaag binnen. Ws is een strakker, meer doortekend laag mijn deel.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

xlr8

Sodeju zeg, wat een vooruitgang voor een nuchtere kabel believer  :clapping: 

Maar serieus, is er verschil ?

RalphH

#8539
Het bonkt minder in zn hoofd nou ie niet meer over te korte kabels struikelt gok ik ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Quote from: xlr8 on September 24, 2019, 21:40:07
Sodeju zeg, wat een vooruitgang voor een nuchtere kabel believer  :clapping: 

Maar serieus, is er verschil ?

Dit is de ene dropveter vervanger door de ander. Dus geen hoop mijnerzijds.

Had 2 kabels vanuit de speaker naar de sub lopen. Nu is dat er 1...RCA to 2 RCA. En dan vanuit beide speakers. Scheelt wat kabels en een  overgang.
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Morgen eerst dochterlief wegbrengen naar school voor haar kampweek. Dan een werkgerelateerd gesprek, even sporten , hond uitlaten en dan tijd om de rukbunker in te gaan. Plafond panelen moeten ook wat verplaatst gaan worden. Tenminste als het allemaal zo blijft staan. Eerst nog even wat meten en luisteren.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Carrol

Geen flauw idee hoe t er nu uitziet Hans.
ff een foto?!
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

chansig

Doe ik morgen ook nog even...

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: RalphH on September 24, 2019, 21:46:30
Het bonkt minder in zn hoofd nou ie niet meer over te korte kabels struikelt gok ik ;D

Wat dan weer voortkomt uit overmatig drinken. Vraag blijft dan wel: wat veroorzaakt het bonken in mijn hoofd ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

xlr8

Quote from: chansig on September 24, 2019, 21:52:05
Dit is de ene dropveter vervanger door de ander. Dus geen hoop mijnerzijds.

Had 2 kabels vanuit de speaker naar de sub lopen. Nu is dat er 1...RCA to 2 RCA. En dan vanuit beide speakers. Scheelt wat kabels en een  overgang.

Ah ok, puur een hansig praktisch dingetje dus itt het audi(o)tieve  :)

...wellicht valt er toch nog een beetje winst halen, al is het maar een directere signaal overdracht.

RalphH

Quote from: chansig on September 24, 2019, 22:45:01
Wat dan weer voortkomt uit overmatig drinken. Vraag blijft dan wel: wat veroorzaakt het bonken in mijn hoofd ?

Gr. Hans

Het geluid van het op de grond vallen cq de koppijn erna door het hebben van een verkeerde kabel.

Maar wellicht tch dat biertje en heeft het niks met een al dan niet audiofiele dropveter te maken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Quote from: xlr8 on September 24, 2019, 23:15:20
Ah ok, puur een hansig praktisch dingetje dus itt het audi(o)tieve  :)

...wellicht valt er toch nog een beetje winst halen, al is het maar een directere signaal overdracht.

Wie weet. Als er al winst zou zijn dan is de kans bijzonder klein dat ik deze winst zou gaan horen. Mogelijk wel degene die verschillen horen met zekeringen, stekkers, houten onderzetters etc. Maar daar heb ik dan weer niets aan.

Dus nee...25 euro en 10 meter kabel incl verzenden. Primewire heet het. Degelijke kabel.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig



Back to the old days.

De ruimte is groter doordat de wand aan de linkerkant is verdwenen. Maar de set up is terug bij het oude. Zit nu op 1.50 van de speakers. Een sub staat in mijn nek te hijgen en de ander tegen de onderkant van de stoel aan te blazen. Het dreunt wat door, maar dat is contact geluid. Subs staan ook op elkaar gestapeld en dat helpt natuurlijk niet.

De Ritmik staat achter mijn hoofd en de Arendal staat onderop.

Het laag is een beetje spooky/eng errug strak jonguh. Strakker dan dat ik het gehad heb.

Lijkt erop dat het zo gaat blijven staan. Dat wordt weer sjouwen met panelen etc. Die aan het plafond moet verhangen gaan worden. Misschien nog een beetje de boel naar links verplaatsen. Maar in de laagweergave wel stappen gemaakt.

Heb nog een sub (de BK 400) over. Moet nog gaan bedenken wat daarmee te gaan doen. Misschien verkopen en een fatsoenlijke stand kopen om de Ritmik op te gaan zetten. De BK tussen de speakers plaatsen...zien wat dat gaat doen. Of inderdaad een tower of power met drie sub op elkaar.

Mogelijkheden....drommels, drommels, drommels.

Muzeik klinkt uiteraard prachtig. Mijn geoefende oren horen dat direct.

Goed...op naar het wk tijdrijden voor mannen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Ik moet weer eens aankomen heb ik het idee, ben nieuwsgierig. Wellicht een keer als ik uit nieuwegein kom (vandaag gehoord dat ik nog even mag blijven :pompom:).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer