Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: chansig on August 31, 2019, 13:21:43
It's amazing wat onkunde op een mooie manier kan doen met het geluid. Je ziet een Ritmik en gevoelsmatig denk je:Dit zou het wel eens kunnen zijn. Geen argumenten die dit gevoel onderbouwen, puur gevoel. Ken het merk nauwelijks, ken de ervaringen een beetje (Fluissie en Holco) en wat moet je daar dan mee.

Dan staat het doosje boven. Pleurt hem op dezelfde plek als de BK, priegelt wat met de instellingen. Neemt daarin het eerder gegeven advies mee. Gooit vervolgens de ARC eroverheen. Vol spanning load je de correctie up en is het tijd voor muziek.

Korn - Unplugged. Whauww....meer kan ik er niet van zeggen. Toename in kracht en dan van laag naar hoog. Alles is weer even wat duidelijker geworden. Autoriteit in stemmen en instrumenten weer wat sterker. Laag was hier al oke...maar weer wat meer doortekend.

Tsja...hier kan geen kabel tegenop. Misschien de BK er morgen ook maar eens bijzetten.

Gr. Hans
Tuurlijk scheelt dat meer als een kabeltje.
Wat je omschrijft is ook de kracht van dit merk.
Daarom operde ik ook koop 2 dezelfde.

Dat zal de geluidskwaliteid zeker nog beter maken.

Wat iemand anders roept over dat merk moet je met een korrel zout nemen.
Dit is sq en souplesse. Geen puur ht gebrul.

Mooi dat hij zo goed bevalt.
Veel luisterplezier Hans  :D

chansig

De Arendal is geen verkeerde sub. Vermeende problemen zijn in ieder geval uitgebleven.

Maar dat kan komen omdat ik doof en zo ben.

Kabel was uiteraard sarcastisch bedoeld. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Quote from: chansig on August 31, 2019, 14:27:36
Slim idee....op zolder loopt de temp. wel wat op. Ga zo maar even de F1 kijken.


Gr. Hans

Even kwali kijken inderdaad :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Ik doelde ook niet echt op een probleem.
Het zal evengoed fantastic klinken want die arendal is ook niet slecht.

Ik doelde op als je nu al hoort dat die f12 strakker klinkt.
Zal bij 2 f12 je dat zeker horen.

Dat laatste snapte ik  :clapping:

chansig

#8429
Dat de F12 de BK 400 voorbij gaat verbaast me niet. Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat de Arendal voorbij gespeeld wordt door de Ritmik. Maar verder helemaal niet boeiend...tenminste niet voor mij.

Morgen de BK erbij zetten...denk ik.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Marino

Quote from: chansig on August 31, 2019, 14:27:36
Slim idee....op zolder loopt de temp. wel wat op. Ga zo maar even de F1 kijken.

Digitaal naar mijn speakers.

Gr. Hans

Thanks, ik dacht het al maar twijfelde door de 'afwijkende' digitale ingang op de 8C.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

holco

Tja, zat er wel in natuurlijk  :D

Quote from: chansig on August 31, 2019, 13:21:43
It's amazing wat onkunde op een mooie manier kan doen met het geluid. Je ziet een Ritmik en gevoelsmatig denk je:Dit zou het wel eens kunnen zijn. Geen argumenten die dit gevoel onderbouwen, puur gevoel. Ken het merk nauwelijks, ken de ervaringen een beetje (Fluissie en Holco) en wat moet je daar dan mee.

Dan staat het doosje boven. Pleurt hem op dezelfde plek als de BK, priegelt wat met de instellingen. Neemt daarin het eerder gegeven advies mee. Gooit vervolgens de ARC eroverheen. Vol spanning load je de correctie up en is het tijd voor muziek.

Korn - Unplugged. Whauww....meer kan ik er niet van zeggen. Toename in kracht en dan van laag naar hoog. Alles is weer even wat duidelijker geworden. Autoriteit in stemmen en instrumenten weer wat sterker. Laag was hier al oke...maar weer wat meer doortekend.

Tsja...hier kan geen kabel tegenop. Misschien de BK er morgen ook maar eens bijzetten.

Gr. Hans
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Quote from: Marino on August 31, 2019, 14:41:09
Thanks, ik dacht het al maar twijfelde door de 'afwijkende' digitale ingang op de 8C.

Zit wel een converter tussen om het signaal naar 110 Ohm om te zetten voor de AES input. Niet perse nodig...maar toch maar gedaan.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

Als 1 sub de ruimte goed vult is er maar 1 weg omhoog.......a bigger sub 8)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

fluissie

#8434
Quote from: morca on August 31, 2019, 14:38:11
Ik doelde ook niet echt op een probleem.
Het zal evengoed fantastic klinken want die arendal is ook niet slecht.

Ik doelde op als je nu al hoort dat die f12 strakker klinkt.
Zal bij 2 f12 je dat zeker horen.

Dat laatste snapte ik  :clapping:

😂😂😂

Trouwens wanneer heb jij een arendal gehoord om dat te beoordelen ?, Ook iets met een pot zout.. :tounge:

chansig

Die Arendal is een prima sub. De Ritmik ook, de BK ook. Allemaal waar naar hun geld als ik het zo mag zeggen.

Ben benieuwd wat de BK nog gaat toevoegen. Als het weinig tot niets is dan gaat die toch weer in de verkoop.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fluissie

#8436
Voor muziek ook zeker niks mis mee ...

Maar wordt er kribbig van dat er een persoon van alles roept  terwijl ze nog nooit meer als 3 subs hebben gehad , het ene moment moet er een bandpass bij omdat ze anders geen ht gebrul hebben en het andere moment is rythmik de 'bomb' en is het gebrul not done.. enz

chansig

Nu even de stukje van de nieuwste van Tool. Wat een super, vet, gaaf, mooi, tof, geweldig album is dat zeg!!!

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: fluissie on August 31, 2019, 16:39:43
Voor muziek ook zeker niks mis mee ...

Maar wordt er moe van dat er personen van alles roepen
Om mee te lopen terwijl ze nog nooit meer als 3 subs hebben gehad , het ene moment moet er een mega sub bij omdat ze anders geen ht gebrul hebben en het andere moment is rythmik de 'bomb' en is het gebrul not done..

Ach jij bent het brallen ook niet vreemd. Ik kies de mensen die brallen en waarop ik wel/niet reageer de uit. Geeft erg veel rust. Het er niet op reageren maakt het brallen van hen overigens niet minder. :D

Maar goed...Tool is oke ole ole.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fluissie

#8439
True....  :D (al probeer ik zelf nogal wat dingen uit omdat er een oordeel over te geven ipv alleen over te lezen en te roepen )

Zal je advies is opvolgen en bepaalde figuren blokkeren
Zal veel ergernis voorkomen denk alsmede een definitieve ban

Ralf67

Net even opgezocht via Apple music.

Wel grappig idd.

chansig

Grappig...zegt ie. Meesterwerkje...

Quote from: fluissie on August 31, 2019, 16:47:08
True....  :D

Zal je advies is opvolgen en bepaalde figuren blokkeren
Zal veel ergernis voorkomen denk

Blokkeren is niet nodig. Gewoon sterk genoeg zou zijn om niet op vragen of posts van ze te reageren. En vragen of ze uit je showcase topic blijven. Maar dat heb je dan weer niet in de hand

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Quote from: chansig on August 31, 2019, 16:40:09
Nu even de stukje van de nieuwste van Tool. Wat een super, vet, gaaf, mooi, tof, geweldig album is dat zeg!!!

Gr. Hans
Heerlijk album en zeker geen gebral :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on August 31, 2019, 16:40:09
Nu even de stukje van de nieuwste van Tool. Wat een super, vet, gaaf, mooi, tof, geweldig album is dat zeg!!!

Mijn verwachtingen zijn ook overtroffen.

Werkelijk bizar.

fluissie

Jullie maken me nieuwsgierig...

Is even opzoeken ook

RalphH

+1

Eens luisteren of mijn 2 HT blazers er met hun sub optimale bekabing nog wat moois van kunnen maken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

fluissie

Zal toch niet ? Tis gene gesloten servo war  :shaun:

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

fluissie

Doe mij die waardeloze ht brullende pb13 maar voor een goede prijs dan kun jij een ritmiek kopen  :pompom:

Is dat wat ? :clapping:

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer