Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

chansig

Even zwaaien naar Huub...alles oké ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

Als die niet Rythmik sub dips in kan vullen van de Rythmik sub lijkt mij dat te verkiezen boven enkel de Rythmik sub, wel met DSP uiteraard zodat enkel die dips ingevuld worden.

Quote from: Contour on August 30, 2019, 07:47:22
Tsja, vergelijk het eens met een dure wijn, om daar van te genieten ga je deze toch ook niet aanlengen met water of mixen met goedkope bocht?

Je zal vast een acceptabel resultaat kunnen halen met de twee aparte subs, maar ik ging ervan uit dat je bewust had gekozen voor de servo technologie. De konus speelt daardoor meer gecontroleerd dan bij een normale sub. Het resultaat is een enorm schone snelle en straffe basweergave. Zonde om daar dat een sub naast te zetten die technisch op een minder niveau speelt.

Groetjes Walter
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Ws morgen ermee aan de slag. Ik heb wel vertrouwen in mijn eigen onkunde.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Hallo Holco,

Daarom juist het advies om een tweede identieke Rythmik aan te schaffen.

Groetjes Walter

Cobraatje

Lezende zijn gezemelpostings is ie al vrij oud en dus een minder gehoor, misschien hoort ie de servo strakheid niet :D ;)

DofN

Quote from: chansig on August 30, 2019, 08:05:11
Ws morgen ermee aan de slag. Ik heb wel vertrouwen in mijn eigen onkunde.

Gr. Hans

Veel plezier :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Cobraatje

Quote from: chansig on August 30, 2019, 08:05:11
Ws morgen ermee aan de slag. Ik heb wel vertrouwen in mijn eigen onkunde.

Gr. Hans

Probeer voor muziek de optie: 80HZ24/50HZ24(afhankelijk van hoe laag speakers gaan), rumble filter off, freq 14, damping high
Met een niet servo sub combo verwacht ik dat: rumble filter on, freq 20hz, damping mid de beste optie is.

chansig

Quote from: Cobraatje on August 30, 2019, 08:52:39
Lezende zijn gezemelpostings is ie al vrij oud en dus een minder gehoor, misschien hoort ie de servo strakheid niet :D ;)

Bijna 50...dus true.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Quote from: chansig on August 30, 2019, 09:18:46
Bijna 50...dus true.

Gr. Hans
Is dat nu juist moet de bas niet geen probleem :tongue2: :headbanging:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Klopt....maar ik dacht: Ik doe maar mee.

Quote from: doorofnight on August 30, 2019, 08:54:21
Veel plezier :)

Thanks.....altijd leuk om met iets nieuws aan de slag te gaan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Ik heb nog twee leuke subwoofers te koop :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Quote from: chansig on August 30, 2019, 07:49:13
Even zwaaien naar Huub...alles oké ?

Gr. Hans

Huh? Ja alles ok. Lekker aan het luisteren.  :worship:
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ik zag dat je vanochtend aan het lezen was...dus vandaar.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: doorofnight on August 30, 2019, 11:20:30
Ik heb nog twee leuke subwoofers te koop :)

Ja dat zijn straffe jongens...helaas is de zak met geld leeg. Anders had ik het gedaan.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Gisteravond toch even naar boven gepiekt. Sub ingesteld en wat gemeten en geluisterd. Niet verkeerd hoor. Staat wat te hard op dit moment, maar geen zin meer om verder te gaan lopen stoeien. Erg tevreden in ieder geval. Of het er vandaag van komt weet ik niet, beetje warm ws. Morgen teveel leuke sport en zelf sporten...ach het loopt niet weg.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

It's amazing wat onkunde op een mooie manier kan doen met het geluid. Je ziet een Ritmik en gevoelsmatig denk je:Dit zou het wel eens kunnen zijn. Geen argumenten die dit gevoel onderbouwen, puur gevoel. Ken het merk nauwelijks, ken de ervaringen een beetje (Fluissie en Holco) en wat moet je daar dan mee.

Dan staat het doosje boven. Pleurt hem op dezelfde plek als de BK, priegelt wat met de instellingen. Neemt daarin het eerder gegeven advies mee. Gooit vervolgens de ARC eroverheen. Vol spanning load je de correctie up en is het tijd voor muziek.

Korn - Unplugged. Whauww....meer kan ik er niet van zeggen. Toename in kracht en dan van laag naar hoog. Alles is weer even wat duidelijker geworden. Autoriteit in stemmen en instrumenten weer wat sterker. Laag was hier al oke...maar weer wat meer doortekend.

Tsja...hier kan geen kabel tegenop. Misschien de BK er morgen ook maar eens bijzetten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fluissie

Het gedeelte met de trommels ..... :inlove:

Fijn dat je upgrade geslaagd is!

chansig

Quote from: fluissie on August 31, 2019, 13:24:28
Het gedeelte met de trommels ..... :inlove:

Fijn dat je upgrade geslaagd is!

Thanks...de trommels moeten nog komen. Ben ook erg benieuwd.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

Mooi dat hij bevalt. Hoe heb je hem aangesloten en waar stuur je de sub en speakers mee aan?
Gr. Martijn

RalphH

#8419
Gaaf Hans, als Het wat koeler is buiten (en dus ook in de faptempel), pak ik graag het pontje weer een keer.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Quote from: MAW on August 31, 2019, 13:50:44
Mooi dat hij bevalt. Hoe heb je hem aangesloten en waar stuur je de sub en speakers mee aan?

Met een kabel vanuit de speaker. Versterker zit in de subs en speakers. Maar mogelijk bedoel je de bron ? Dat is een Paradigm PW Link.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: RalphH on August 31, 2019, 13:52:27
Gaaf Hans, als Het wat koeler is buiten (en dus ook in de faptempel), pak ik graag het pontje weer een keer.

Het is nu gelukkig prima te doen. Had op een zware middag gerekend, maar valt erg mee.

Nu overigens Helena Hauff....ook fijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Kijk, dat scheelt weer.
Hier in de tuin is het wel warm, dus trek nog maar een keer een weizen open denk ik. Blijven hydrateren ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Marino

Heb je de Paradigm analoog aangesloten? Twijfel bij mij namelijk of ik er een dac aan zal koppelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

chansig

Quote from: RalphH on August 31, 2019, 14:25:23
Kijk, dat scheelt weer.
Hier in de tuin is het wel warm, dus trek nog maar een keer een weizen open denk ik. Blijven hydrateren ;)

Slim idee....op zolder loopt de temp. wel wat op. Ga zo maar even de F1 kijken.

Quote from: Marino on August 31, 2019, 14:26:07
Heb je de Paradigm analoog aangesloten? Twijfel bij mij namelijk of ik er een dac aan zal koppelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Digitaal naar mijn speakers.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.