Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kwabbernoot

Damn, ik dacht dat ik eindelijk eens origineel was.  :mad:

chansig

Quote from: Staaled on August 22, 2019, 09:16:33
Nog even over de nearfield sub en autoriteit.

Nearfield ga je én minder de ruimte(akoestiek) ervaren én je maakt een flinke jump in SPL.
Dat laatste doet de sub minder hard werken, want je past het level uiteraard aan,  waardoor vervorming ook weer daalt.
Alsof je een klasse beter of groter gaat ,wel zonder de toename in extensie van beter of groter.
Autoriteit , meer, derhalve.

Ik ben door Sounddoctor wel een geattendeerd op nearfield en zou best eens een nearfield HT met dus één luisterplek willen realiseren.
Lijkt mij geweldig en ik denk de buren ook. :D

Ik zal me er eens in gaan verdiepen. Gaat tijd kosten...maar goed. Geen haast.

Probeer me een beetje voor stellen, op dit moment, hoe het er uit gaat zien qua opstelling. Zie niet voor me dat er bv 2 BK subs op 50 cm van mijn oren staan te "blazen"... :D

De huidige subs staan ook wel dicht op de luisterplek. de BK sub staat direct achter de luisterplek en de Arendal recht voor me...zal iets van 1.50 meter zijn. Dus lijkt me aardig near field.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Ik vind jouw setup idd al best nearfield.

En subs laat je toch het best op de vloer.  :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

MAW

Quote from: chansig on August 21, 2019, 16:05:00
Via duistere wegen het advies gekregen om wat met near field subs te gaan doen.  :D

Gr. Hans

Ik volg het af en toe een beetje, maar het verbaast me wel een beetje.. Waarom zou je niet upgraden naar 8C? Checks all boxes..
Gr. Martijn

Tabcam

Met de 8c weinig geëxperimenteer met subs, (voor)versterkers, dac's, kabels (hooguit netwerk en voeding ???), etc. Ik zit ook nog op de wipwap :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Contour

Heb ik ook al vaker geopperd, de 8C zou voor Hans ideaal zijn, kun je de 8M niet inruilen met wat bijbetalen?

Gr. Walter

chansig

Quote from: MAW on August 22, 2019, 21:00:49
Ik volg het af en toe een beetje, maar het verbaast me wel een beetje.. Waarom zou je niet upgraden naar 8C? Checks all boxes..

Centen kwestie.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Heul veul centen :wacko:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

#8358
Je krijgt 2 x de helft voor mijn huidige speakers en betaalt dan 10.000 euro voor de c.

Tsja....moeilijk hoor.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Dat doe je beter dan ik, mag al blij zijn als ik de helft voor mijn speakers "krijg" :mad:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

Ik heb de 8C een paar weken thuis gehad,en miste mijn subwoofers toch wel een beetje. Toch zou ik heel goed met alleen de 8C's kunnen leven.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Ach wie weet win ik binnenkort ergens wat. Of gaat men spontaan met de pet langs op het HTforum zodat ik de speakers kan aanschaffen. Laatste zou echt tof zijn.

Tot die tijd doe ik het hier wel mee. Weinig tot niets te klagen...

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

Ja prima voor elkaar ook toch nu. Ik dacht het alleen omdat je veel met subs bezig blijft.
Gr. Martijn

chansig

Zijn er nog maar 2. Komt in de komende maanden een Arendal bij. Maar die kan uiteindelijk ook een vervanging zijn voor de BK. Dat gaan we meemaken.

Als ik de c had kunnen betalen dan had ik ze al gehad. Of als ik de ruggengraat had gehad om er voor te sparen dan hadden ze er over 4 jaar gestaan.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Inmiddels zijn er zoveel 8C verkocht dat met een paar jaar er wel tweedehands paartjes te vinden zullen zijn voor een fractie van de nieuwprijs.

Gr. Walter

RalphH

Wat is r aan de 8c zo anders dat je geen subs meer nodig hebt Hans?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Tabcam

Quote from: RalphH on August 24, 2019, 08:55:10
Wat is r aan de 8c zo anders dat je geen subs meer nodig hebt Hans?
2 woofers meen ik dus dubbel oppervlak. In room tot 20 Hz laag
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

RalphH

Maar ondanks de top akoestiek van Hans zijn plakkerige kaasdoekbunker, is het twijfelachtig of ie zonder sub(s) een goed laag krijgt over het hele bereik. Toch?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Contour

De 8c heeft twee extra ultra langeslag woofers aan de achterkant die samen het oppervlak van een dikke 12 inch woofer hebben.

chansig

Quote from: RalphH on August 24, 2019, 08:55:10
Wat is r aan de 8c zo anders dat je geen subs meer nodig hebt Hans?

Als ik de c ooit zou hebben dan zou ik ws ook nog losse subs willen. Ben je toch flexibel qua plaatsing ervan. Niets mis mee.

Maar praten over iets wat er niet is en wat niet gaat komen vind ik niet heel zinvol.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Ik wilde dat ik me kon vrijmaken tot het enkel doen van dingen die ik nuttig acht.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Begin met het niet meer posten op een forum. Kan zijn dat je dat overigens nuttig vindt.

Overigens weer lekker warm in de bunker. Ga maar weer naar beneden. Vanavond met BBQ met de buurtmensen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Is het goed weer voor, veel plezier!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MAW

#8373
Quote from: RalphH on August 24, 2019, 08:55:10
Wat is r aan de 8c zo anders dat je geen subs meer nodig hebt Hans?

De 8C is een 8M met interne sub.

Men zegt het al: per stuk twee 8" woofers op de achterkant. De 8" op de voorkant is een midwoofer. Die speelt de mid en ook de bass >~100Hz. De woofers op de achterkant <~100Hz.
Gr. Martijn

DofN

De 8C's hebben wel een achterwand nodig, als ik het goed begrepen heb. En die heeft Hans niet. Dan is het beter om met subs te werken.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software