Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Contour

Je bent uitgerukt?  :laugh:

Geen gamma, praxis of Hornbach in de buurt?

Gr. Walter

chansig

En daar is de ruimte weer. Gelukkig dat je weet dat het kan, anders ben je tevreden zonder de panelen achter de speakers. Beters.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


chansig

Denk eerder wat droger.....

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


chansig

Zekers....

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

myself

En nu de panelen achter je weer weghalen en beluisteren wat het verschil is [emoji849]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

chansig

En waarom zou ik dat willen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

myself

Quote from: chansig on August  9, 2019, 15:52:32
En waarom zou ik dat willen ?

Gr. Hans
Omdat het kan :)

Maar je had toch de panelen van voor naar achter gezet en dan is het lastig bepalen wat de verschillen zijn omdat je dan 2 wijzigingen tegelijk maakt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

mancaver

Topic eens doorgenomen en moet zeggen dat je een van de mooiste sets heb in van de meest lelijke kaasfabriek-luister-ruimtes ;)
Man, die D&D zijn echt bruut  :)

chansig

Quote from: myself on August  9, 2019, 16:02:29
Omdat het kan :)

Maar je had toch de panelen van voor naar achter gezet en dan is het lastig bepalen wat de verschillen zijn omdat je dan 2 wijzigingen tegelijk maakt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Omdat het kan is zeker een goede reden.  :D

Maar ik ben wel tevreden zo. Dus geen behoefte om te switchen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: mancaver on August  9, 2019, 16:04:33
Topic eens doorgenomen en moet zeggen dat je een van de mooiste sets heb in van de meest lelijke kaasfabriek-luister-ruimtes ;)
Man, die D&D zijn echt bruut  :)

De speakers zijn zeker erg goed.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

De rukbunker mag zeker niet onderschat worden hoor. Menig ""audiofiel"" zou daar jaloers op moeten zijn. :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Thanks....cosmetisch niet het mooiste. Maar qua geluid het beste wat ik ooit heb gehad.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

Wel een plakkerige bedoening: de rukbunker met kaasdoeken  :D
JBL PRX Power!

chansig

Misschien tijd voor een bezoekje aan een psiecholoog....tenminste dat zullen sommige denken als ze de ruimte zien:



Ben me nu aan het voorbereiden op de aanschaf van een Arendal Sub 1. Hoe ziet dat eruit ? Nou een paar maanden sparen.  :D

Ws in november/december bestellen. Wil dan eigenlijk de BK sub ook nog behouden om te zien of het enige nut heeft om met drie subs te gaan spelen. En als dat nut blijkt te hebben dan komt er misschien ook nog wel een BK 400 bij...gewoon omdat het kan. :D

Dan wil ik ook nog even kijken naar de panelen die ik aan de linker/rechterkant van de speaker heb staan. Die zijn over bijna de hele lengte van de kamer. Dit is niet nodig. Dus dat betekent dat ik nog een paneel over ga hebben met een lengte van 2 meter en minder dan een meter breed. Eens zien wat ik daar mee ga doen. Achter de luisterplek....cq. panelen...zodat daar nog meer demping komt. Of direct achter de luisterplek en dan staand.

Eerst maar eens naar de psiecholoog.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

En zo blijf je bezig, wie zegt dat met actieve luidsprekers de hobby stopt? :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Als het maar lekker klinkt! Ben wel benieuwd waarom je de akoestische panelen hebt, want voor de bas zou het niet uit moeten maken? Of heb je met de Dutch & Dutch 8m merr last van zijreflecties dan met de 8c?

En had je hem dan niet beter van een forumgenoot kunnen overnemen? Soms lijkt het alsof sommige subs hete aardappels zijn :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Nee...maar geen enkele speakers is vrij van de invloed van de kamer. Ook de Dutch & Dutch speakers niet. De tweetert en baffle zijn van de m, dacht ik,  hetzelfde als van de c.

De 8c heb ik tijdje terug een keer gehoord op een show van BB&G. Stonden toen in de kleine kamer/ruimte en daar vond ik ze niet goed klinken. De m stond toen in de grote ruimte en die klonk toen beter.

En de Arendal van Fluissie was een 1.5. Als ik de centen had gehad, had ik hem gekocht. Net zoals ik de 2 van hem heb overgenomen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Fijn hoor een psiegoloog die ook van audio houdt. Stempel: Goed bezig...laat de anderen maar zeuren.  :D

Panelen zijn verplaatst etc. Zal straks nog even een foto maken van wat ik gedaan heb. Wel weer grappig...al zeg ik het zelf.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Klinkt als psycholoog met goed advies! Of heeft hij je alleen vragen gesteld en jij dat antwoord gegeven :tongue2:.

En die panelen erachter lijkt me best prettig voor de meeste eerste reflecties weg te krijgen. Je had er toch twee? Vast lastig om te experimenteren met één aan het plafond schuin boven je hoofd?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig



Dit hangt boven me/speakers....

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Via duistere wegen het advies gekregen om wat met near field subs te gaan doen.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Toch wel weer een verandering. Niet super groot, kan het ook niet expliciet maken door er woorden aan te geven.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.