Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

chansig

Ws niet.....maar ik heb een zaag.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fluissie


Timvg

De akoestische as van de 8C (en 8M) bevindt zich tussen tweeter en mid. Zo, nu hoef je maar één keer te zagen.

chansig

 :D :D

Nu nog goed meten... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Nieuwe aanwinst een Ikea Muren stoel met een nieuwe hoes. In mooie staat.

Was wel weer even schrikken, want hij kon de eerste trap niet eens op. Even moedeloos naar zitten kijken. Mezelf wat verwensingen toegewenst. Dit duurde een minuut of drie en toen maar gaan denken in oplossingen.

Ikea.....waar staat Ikea voor: Overhouden van schroeven, pluggen, moeren en drie keer dingen opnieuw in elkaar zetten. Dat zou misschien kunnen betekenen dat de stoel tres simpel te demonteren is.

Stoel in de woonkamer en op z'n kop. Ja hoor....vier schroeven met vier moeren. Lijkt erop dat als je dit losdraait het middenstuk los gaat. Schroeven dan maar. En ja hoor...middenstuk (zitgedeelte en leuning) valt er zo uit. Hoppakee......binnen 5 minuten staat het boven....binnen 5 minuten zit de stoel weer in elkaar. En verdomd als het niet waar is: Geen enkele schroef over...zelfs geen moer !!!!!!!!!!

Actie geslaagd...kan weer lui liggen en heerlijk ontspannen zitten. Morgen maar beginnen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Maximus_Aurelius

Quote from: chansig on March 22, 2019, 20:41:15
Nieuwe aanwinst een Ikea Muren stoel met een nieuwe hoes. In mooie staat.

Was wel weer even schrikken, want hij kon de eerste trap niet eens op. Even moedeloos naar zitten kijken. Mezelf wat verwensingen toegewenst. Dit duurde een minuut of drie en toen maar gaan denken in oplossingen.

Ikea.....waar staat Ikea voor: Overhouden van schroeven, pluggen, moeren en drie keer dingen opnieuw in elkaar zetten. Dat zou misschien kunnen betekenen dat de stoel tres simpel te demonteren is.

Stoel in de woonkamer en op z'n kop. Ja hoor....vier schroeven met vier moeren. Lijkt erop dat als je dit losdraait het middenstuk los gaat. Schroeven dan maar. En ja hoor...middenstuk (zitgedeelte en leuning) valt er zo uit. Hoppakee......binnen 5 minuten staat het boven....binnen 5 minuten zit de stoel weer in elkaar. En verdomd als het niet waar is: Geen enkele schroef over...zelfs geen moer !!!!!!!!!!

Actie geslaagd...kan weer lui liggen en heerlijk ontspannen zitten. Morgen maar beginnen.

Gr. Hans

:D :D  :clapping: :thumbs-up:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Bas Akkerman

Leve Ikea! Gelukkig was het nu schroeven in plaats van zagen...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

RalphH

#8032
Snap r geen moer van hoe je dit voor mekaar hebt geschroefd, maar chapeau!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

op eigen verzoek verwijderd.

Foto?

Ik geloof er namelijk geen snars van dat 'ie hetzelfde in mekaar zit als dat 'ie uit elkaar kwam...

:tongue2:

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Tot mijn grote schrik kwam ik er vandaag achter dat ik naar de 1000 likjes ga. Nog 100. Allemaal op posts zonder inhoud/kennis...bijzonder toch wel. :D

Ik denk dat ik een crowdfunactie ga opzetten op FB om de likjes hier snel te verkrijgen.

Of misschien wel hier op het HT forum zelf.

Fijne zaterdag allemaal,

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Harry HT

Hi Chansig,
Quote from: chansig on March 23, 2019, 09:42:36
Tot mijn grote schrik kwam ik er vandaag achter dat ik naar de 1000 likjes ga.
krijg je die van je hond of van baardman?[emoji3][emoji6]

Gegroet,

Harry


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

chansig

Goeie...misschien is er een plotje van te maken. Baard zal wel op 1 staan met 800 likjes op mijn posts.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Serieus wat ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

#8040
Stemhokje waar de subwoofer staat  :D

P.s. Komt er nog een Zeeuws kapje ?

chansig

 :D

Eerst even zonder kapje proberen en dan met en dan zie/hoor ik het wel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


chansig

 Nog niet....is zo'n klap naar achteroverstoel, heerlijk.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Dat ziet r comfortabel uit. Al een bijpassend tafeltje voor de versnaperingen?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Ikea zal vast wel wat in het assortiment hebben.  Maar nog een keer een Ikea ding zonder problemen in elkaar zetten is volgens mij de Goden verzoeken. :D

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

xlr8

da's onzin, 'kheb recent de FÄRGRIK aangeschaft en na het uitpakken kon ik binnen 1 minuut aan de koffie  ;D

Bas Akkerman

Quote from: xlr8 on March 23, 2019, 14:57:33
da's onzin, 'kheb recent de FÄRGRIK aangeschaft en na het uitpakken kon ik binnen 1 minuut aan de koffie  ;D
Omdat je al meteen de hoop had verloren? ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

In mijn geval is het dan de Goden verzoeken. Kapje zit er overigens op. Kan gewoon niet meer zonder.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

xlr8

Dat gaat jou ook lukken hoor, zelfs zonder goden   :D

FÄRGRIK  rules  :headbanging:

https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60143992/