Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tjeb

Quote from: chansig on February 10, 2019, 20:00:59
Sub aanzetten, curve van eerder inladen en klaar. 1 minuut werk. Geen drank, heb nu bereikbaarheidsdienst voor mijn werk. Dus kan helaas niet.

Hoop van de week de interlink binnen te krijgen zodat ik eens serieus met REW aan de slag kan. Maar alibabbapost laat mogelijk nog op zich wachten.

Gr. Hans

Moeten jij of die Baard vogel me toch maar eens laten zien, ben nieuwschierig!!
Heb geen ervaring met correctie, zal het niet kopen (heb net nieuw spul) maar wil de werking wel eens ervaren. Kun je ook zonder en daarna met correctie laten horen?

chansig

Kan ook. Weet alleen even niet hoe. Nooit geprobeerd.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Er zit een knop op de voorkant van het apparaat waarmee je kan schakelen tussen met en zonder ARC.

Klik-klak...

chansig

Lekker makkelijk dan.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Maar eens prikken dan....

op eigen verzoek verwijderd.


scrutinizer

Quote from: chansig on February 10, 2019, 11:44:00
Dre...allemaal prima. Ik weet prima wanneer ik zuig.

Neem gister. Ik was al klaar.. Was uit op een fatsoenlijke post wisseling. Maar de aanname van Holco maakte het verder weinig zinvol. Geeft hij netjes aan, ik geeft netjes aan dat ik dan stop.

Wie komt eraan: Zeester Scrutiner...wie volgt Zeester Contour en vervolgens kan Holco zich ook niet meer inhouden en als klap op de vuurpijl komt XLR8 (die wel leuke maar net op het randje psychologische vergelijkingen maakte).

Gr. Hans

Holco was al klaar met je. Het was op je manier van discussieeren in zijn topic waar ik op reageerde, pik.... ;)
Als we het dan toch over sterren hebben.....Misschien je koppie er eens uithalen en lezen waarom er op gereageerd wordt.  :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Aan jou hetzelfde verzoek als aan Contour.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot



Boehoe! Ik ben niet meer gewenst!  :(

chansig

Eigen schuld dikke bult die er niet meer uit wilt.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

VlisChris

Quote from: chansig on February 10, 2019, 19:16:49
Sinds vandaag noem ik dat Zeesterren postgedrag: Geen ruggengraat en meedeinen met wat je het beste uitkomt.

Gr. Hans

Ik zou vooral even opzoeken wat een brokkelster is.
Doet verdomde veel aan je omschrijving van de zeester denken. Maar dan is de brokkelster een plaag... ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

xlr8

Ik vind die zeester wel briljant gevonden  8)

Maar goed, ik heb van Hans nog geen verzoek gehad en voel me buitengesloten  :D

Hoewel ik deze wel heel symphatiek van 'm vind:
Quote from: chansig on February 10, 2019, 11:44:00
...en als klap op de vuurpijl komt XLR8 (die wel leuke maar net op het randje psychologische vergelijkingen maakte).

Leuk dat je het kon waarderen Hans (en dat meen ik oprecht zonder het gebruikelijke cynisme en sarcasme wat doorgaans de rode lijn heeft)

chansig

Thanks....als je je niet buitengesloten wilt voelen...dan wil ik je best een verzoek doen ? Alles voor een mede forumgenoot.

Overigens bij het zoeken naar iets een kabel gevonden die ik kan gebruiken bij het meten met REW. En nog heel veel andere kabels. Oa. Reinsilberen fabelhaftige connectkabels.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Beetje bijgelezen op het forum, met name het draadje waar kort geleden hier nog naar verwezen werd.. Ik had al geen hoge pet op van sommige posters.. Maar blijkbaar kan ik me nog verbazen. En dan ook nog hier een beetje nazeiken, al is dat woord nog te complimenteus. 

Ben er stil van.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

xlr8

Ik kan niet voor anderen spreken maar denk dat je er niet te zwaar aan moet tillen en veel met een dikke korrel zout kan nemen hoor  :)  Er wordt idd wat heen en weer getrolt met een paar leuke onder de gordel maar echte serieuze catfights blijven wel uit (die zijn immers ook totaal niet nodig).
Uiteindelijk zijn we allemaal dezelfde idioten in gevorderde leeftijd binnen de HiFi/HT hobby en kunnen best wel wat van elkaar hebben  ;)
Wederom,  da's puur mijn visie.

Wordt er a.u.b. niet stil van.


Quote from: chansig on February 11, 2019, 21:22:22
Thanks....als je je niet buitengesloten wilt voelen...dan wil ik je best een verzoek doen ? Alles voor een mede forumgenoot.

Overigens bij het zoeken naar iets een kabel gevonden die ik kan gebruiken bij het meten met REW. En nog heel veel andere kabels. Oa. Reinsilberen fabelhaftige connectkabels.

Gr. Hans

Kijk, da's een nobele forumgedachte 'alles voor een mede forumgenoot'  Enig verzoek zal dan ook inschikkelijk worden ingewilligd bij de commissie (waarvan akte).  Aan jou als TS de eer :D 

Vwb de kabels; let er wel even op dat het minimaal een absolute spitzenklasse Referenz und testsieger-Prädikat heeft... anders werkt het niet.

chansig

Wie o wie ? Nou ja behalve 2.

Kabel aan de laptop, RCA in bij de streamert, REW aan, SPL meten, geen geluid. How come ?

Wel eens gemeten, maar dan vanuit laptop direct naar de speakers. Dus zonder streamert er tussen.

In de rtfm kan ik er niets over terugvinden...tenzij ik het nie goei lees.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Heb je output met een koptelefoon op dezelfde uitgang van je lappie?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Yep...doet het gewoon. Bij inpluggen van de kabels komt er ook een pop-up dat er een "koptelefoon" is aangesloten.

Ws iets in de Paradigm. Zie dat er een cd speler op de Paradigm aangesloten kan worden, of een platenspeler. Grrr.....

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Laptop analoog aan de Para en een muziekje laten spelen zou gewoon geluid of muziek moeten maken, afhankelijk van de muziek die je dan op zet...

RalphH

Iets met de auto input mode? Blz 11, knoppie 5 sec indrukken voor enable disable?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Is zeker het proberen waard. Ga ik van het weekend doen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: RalphH on February 13, 2019, 17:22:54
Iets met de auto input mode? Blz 11, knoppie 5 sec indrukken voor enable disable?

Bingo...gelukt.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Kijk, mooi!
Kom maar op met die nietszeggende grafiekjes waar heel het forum zo dol op is.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

 :D


Rechterspeaker arc off


Linkerspeaker arc off

Zinloos genoeg ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

hrcc

Had je geen zin om ook het laag te meten ?
Zo valt er geen zinnig woord te zeggen over hoe je set klinkt  8)