Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

purple300 and 6 Guests are viewing this topic.

chansig

In de streamer zit ARC. In de speakers kan je per speakers het filter op 24 plekken aanpassen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jossie

Zie jij geen nut/mogelijkheid om het middengebied wat strakker te trekken? Die bergkam bij 800 Hz mag wel weg hoor...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

chansig

Gister in de middag heerlijk een paar uur muziek geluisterd. Het klinkt erg goed en ik vind het beter dan in de kleinere ruimte. Kan de rust zijn van de ruimte of daad er daadwerkelijk wat verbeterd is in de weergave.

Het canvas lijkt goede dingen te doen met het geluid en dus ook de rust. Het is een mooi kamertje geworden. Ben alleen niet helemaal blij meer met de stoel. Ik kan er te weinig lui in hangen.

Tsja....muziek luisteren dan maar.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: jossie on January 20, 2019, 10:23:46
Zie jij geen nut/mogelijkheid om het middengebied wat strakker te trekken? Die bergkam bij 800 Hz mag wel weg hoor...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk



Zo bedoel je ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig



Of nog verder.....tot 2000 Hz.

Het is jammer dat ik niet kan meten met REW met correctie van de streamer.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

En welke grafiek klinkt nou het beste?

chansig

Zeg het maar.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Hallo Hans,

Dit is een serieuze vraag, kun je a.u.b. een normaal antwoord geven? Alvast bedankt.

Gr. Walter

chansig

Vraag kan best serieus zijn. Intentie waarom de vraag gesteld wordt is alleen niet te peilen. Je hebt in de afgelopen periode deze vraag geen enkele keer gesteld. Alleen foto's waren belangrijk. En dat staat me tegen om er een antwoord op te geven.

Daar zal je het mee moeten doen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Een oplettende lezer zag een bump bij 800Hz, dat was zo te zien niemand tot nu toe echt opgevallen. Nu heb jij deze bump weggehaald, dan is het toch een logische vraag of het nu beter klinkt?

chansig

Ik zeg ook dat de vraag geheel logisch is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Je snap denk ik wel wat de meeste leden zullen denken, als je deze simpele vraag niet gaat beantwoorden...  :laugh:

chansig

Als ik zin heb cq er aan toekom zal ik vandaag eens een REW meting maken. Ben ook wel neugierig hoe deze zich verhoudt met degene die ik in juni in de kleinere ruimte heb gemaakt.

Nogmaals jammer dat je dan zonder correctie meet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Contour on January 20, 2019, 11:11:40
Je snap denk ik wel wat de meeste leden zullen denken, als je deze simpele vraag niet gaat beantwoorden...  :laugh:

Die Hans heeft groot gelijk ?

Geen idee Walter. Maar ik denk dat je wel weet dat wat de meeste leden denken mij niet boeit.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jossie

Welke streamer heb jij Hans?
Omni !

chansig

#7690
Pardigm PW link...

Net even met REW gemeten dus niet gecorrigeerd:







En dit is wat ARC ervan maakt:



Heb nog heeeeeeeel erg weinig gedaan met REW. Dus vraag en dan probeer ik te draaien...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Ik denk dat die meting niet klopt, dit is +/- 6db afwijking...?

chansig

Gna.....sukkel Hans. Meting moet/kan je beter opslaan, anders ben je hem kwijt.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Als je nu een USB dac met toslink uit aan je laptop hangt en dan daarmee de Paradigm in, dan moet je wel met REW kunnen meten wat ARC doet, toch..?

Ik heb nog wel een Fiio liggen, volgens mij, die dat moet kunnen...

chansig

Dat zou inderdaad moeten kunnen. Ik heb in ieder geval niets leggen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Ik zal even kijken, kom ik wel weer een keer joeze kant op...


chansig

Oke....thanks.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Je weet.

Toch ben ik ook wel benieuwd of je verschillen ervaart tussen de plotjes die je hebt gepost...

Mag ook via PM.

;D

chansig

#7698
Ik voer die plotkes niet allemaal in. Word ik knettergek van. Dus ik heb nu tot 1000 Hz. Klinkt goed hoor. Kan geen verschil met gister benoemen. Mijn geheugen is te kort. Ik ben namelijk geen audiofiel. :D

Overall heb ik het gevoel/idee/ervaring dat het in deze ruimte fijner klinkt. Beter kan ik niet eens zeggen. Maar zoals aangegeven kan dat ook komen dat de ruimte ontspannender is om in te zitten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Nou nog een bloemetje.

;D