Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sailor Jan

Quote from: Contour on August 12, 2018, 16:44:28
Hoe weet je zeker dat je de verschillen die je nu meent te horen, bijv. met/zonder kaasdoek kooi, wel echt aanwezig zijn dan?

Groetjes Walter

Waarom ben je nog niet bij Hans op bezoek geweest. Een mooie kans om te bewijzen dat fase wel uitmaakt en dan weet je ook gelijk hoe de set het doet. Pas daarna kun je een gefundeerde mening erop loslaten.

Geen idee of Hans daar ook zin in heeft; is mogelijk nuttiger dan ouwehoeren op een forum.
Wees lief voor jezelf

chansig

Contour en moi hebben verschillende ideeën als het gaat om bij iemand te luisteren. Weet niet meer precies wat de verschillen waren, maar voor mij gaat het voornamelijk om het plezier.

Bij Walter was dat niet het geval...dan moet je hier niet komen of andersom was volgens mij toen mijn conclusie. Echt niets vervelender als je elkaar niet kan vinden op sociale uitgangspunten en je toch bij elkaar gaat zitten. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Er is hier een kleine op komst, ik mag blij zijn als ik zelf nog aan luisteren toekom, laat staan bij een ander...  :colgate:

De D&D speakers leken tot nu toe niet echt mijn smaak, ben wel benieuwd of dat door de akoestische aanpassingen van Hans nu veranderd is. Ik mistte tot nu toe vooral wat diepte in het beeld, alles was er wel, maar leek dan op 1 lijn te staan. Let wel dat was met de 8C, de 8M heb ik nooit gehoord.

Uiteindelijk zijn smaken verschillend, beter/slechter is dan niet van toepassing, eerder anders. 

Groetjes Walter

chansig

#7078
Kleine is altijd leuk. Ben wel blij dat ik eruit ben. Oudste 17 en jongste 11.

Diepte is overigens geen kwaliteit van een speaker.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Diepte in het beeld is voor mij wel een belangrijk punt, hoe je dat bereikt maakt me dan weer niet zo uit. Hoe ervaar jij de diepte in je huidige opstelling dan?

Groetjes Walter

Sirius666

#7080
Quote from: chansig on August 12, 2018, 17:52:08
Kleine is altijd leuk. Ben wel blij dat ik eruit ben. Oudste 17 en jongste 11.

Diepte is overigens geen kwaliteit van de speaker.

Gr. Hans

Ze zijn actief dus de versterking maakt ook onderdeel van de speaker uit.... :D Alle info zit overigens in de mix van de muziek zelf. (Goede) voor- en eindversterking doet de rest.

chansig

Quote from: Contour on August 12, 2018, 17:56:32
Diepte in het beeld is voor mij wel een belangrijk punt, hoe je dat bereikt maakt me dan weer niet zo uit. Hoe ervaar jij de diepte in je huidige opstelling dan?

Groetjes Walter
Ik bedoelde een speaker en niet de speaker.

Diepte zit er mijn inziens genoeg in, maar is wel anders dan beneden. Of dit een visueel ding is weet ik niet.

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Is de diepte in het beeld beter of slechter geworden, na het plaatsen van alle akoestische maatregelen, schermen, kaasdoek kap?

Groetjes Walter

chansig

Je hebt vast ooit wel eens gelezen dat de diepte in de situatie beneden door mensen verschillend beleefd werd. De een ver achter, de ander voor, weer een ander tussen de speakers.

Vorige week was ik bij Jerry en die heeft behoorlijk wat ruimte achter de speakers, ook daar hoorde ik de diepte zoals ik die hoorde beneden. De set van Jerry die ik een paar jaar terug hoorde had die ruimte achter de speakers niet, maar klonk wel op alle vlakken beter. Daar "hoorde" ik de diepte ook minder.

Dus...lang verhaal kort: Over diepte ga ik geen uitspraken doen, lijkt erop dat hier andere zaken spelen die voor mij niet te duiden zijn.

Mijn ervaring is dus dat anderen dezelfde situatie compleet anders beleven en dan als het gaat om "diepte".

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Met diepte in het beeld bedoel ik verschil in diepte!

Dus je draait een muziekstuk en de stem staat bijv. tussen de speakers, maar de piano lijkt 3m verder naar achteren te staan. De instrumenten/stemmen staan niet op 1 lijn zeg maar, je ziet als het ware het podium voor je.

Groetjes Walter

chansig

Ik begrijp wel wat diepte is. Je hebt hopelijk gelezen wat ik heb geschreven ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Ja, dat heb ik gezien, alleen dan kan het geluid nog steeds op 1 lijn staan, dat is niet zozeer het diepte effect waar ik op doelde.

chansig

Oh...zo....dan is het prima. Altijd al geweest dan.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Wat bedoel je daarmee?

chansig

Dat het goed is.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Dus je akoestische maatregelen hebben hier geenszins invloed op gehad?

chansig

Tsja...dan kom ik weer bij mijn eerdere verhaal. Het is echt wel een andere ervaring. Maar ik hoor zeker diepte in het beeld. Geen 3 meter..zou ook knap zijn, want de ruimte is drie meter.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

daffy

Quote from: Roksan on August 12, 2018, 17:09:45
Ik heb er verschillende geprobeerd en het doet totaal niks aan het geluidsbeeld.
Dan ben ik blij dat ik een andere 2500ne heb. Fase is met de denon goed fe horen ( plattig vs ruimtelijker)
Iego stekkers /iec  warmig midden  dreunend laag sonarquest stekker/iec neutraal midden snel strak laag en een verfijder briljanter hoog. Zelfde supra kabel kon zo meerder keren omgewisseld worden .
Iedereen die hier geluisterd heef heeft bovengenoemde gehoord, een zeer duidelijk verschil.
Ik heb niet de ilussie dat de hififorum splintergroepering hier ook iets mee kan of mee doet  maar dit is wel mijn ervaring en dus  mijn waarheid.

daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

op eigen verzoek verwijderd.

Zoals Trump vind dat de opwarming van de aarde onzin is want waar hij op dat moment staat sneeuwt het?

Nice!

DofN

#7094
Een individuele waarheid kan prima tegelijkertijd een feitelijke onjuistheid zijn.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.

Er bestaat geen individuele waarheid. Men kan wel een individuele mening zijn toegedaan.

Maar die doen er niet toe!

;D

chansig

#7096
Quote from: daffy on August 12, 2018, 22:47:53
Ik heb niet de ilussie dat de hififorum splintergroepering hier ook iets mee kan of mee doet ...
daffy ;)

Ongeacht bij welk clubje jij hoort: visa versa.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

solitaire

Quote from: Baardmannetje on August 13, 2018, 07:40:28
Er bestaat geen individuele waarheid. Men kan wel een individuele mening zijn toegedaan.

Maar die doen er niet toe!

;D

welhaast middeleeuws dit ...

;D
Hinterm Horizont geht's weiter.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: solitaire on August 13, 2018, 09:38:12
welhaast middeleeuws dit ...

Jij schrijft het.

Ik leef liever in het heden.

Roksan

Quote from: daffy on August 12, 2018, 22:47:53
Dan ben ik blij dat ik een andere 2500ne heb. Fase is met de denon goed fe horen ( plattig vs ruimtelijker)
Iego stekkers /iec  warmig midden  dreunend laag sonarquest stekker/iec neutraal midden snel strak laag en een verfijder briljanter hoog. Zelfde supra kabel kon zo meerder keren omgewisseld worden .
Iedereen die hier geluisterd heef heeft bovengenoemde gehoord, een zeer duidelijk verschil.
Ik heb niet de ilussie dat de hififorum splintergroepering hier ook iets mee kan of mee doet  maar dit is wel mijn ervaring en dus  mijn waarheid.

daffy ;)

Ik hoop dat je nog garantie hebt. Jouw versterker is kapot als je met andere stekkers zomaar warm midden krijgt of strakker laag.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO