Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alex Groningen

Ik ben toch wel erg benieuwd hoe dat er uit moet zien :bigsmile:. Foto's?

chansig

Eerste brouwsel. Wil het graag iets netter hebben, eens zien of dat in de nabije toekomst gaat lukken. Nog niet geluisterd, ga ik later vandaag even doen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

Kwabbernoot

 :happy: Prachtig, absoluut prachtig.   :inlove: :laugh: :laugh:

chansig

 :D

Jerry al gevraagd of er ook ander materiaal gebruikt kan worden. Zodat het er iets mooier uit kan zien. Iets.... :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

Dolby

#6929
Quote from: chansig on August  8, 2018, 11:35:07
Eerste brouwsel. Wil het graag iets netter hebben, eens zien of dat in de nabije toekomst gaat lukken. Nog niet geluisterd, ga ik later vandaag even doen.

Gr. Hans

Veel ijsjes gegeten zo te zien😄

Foto vergroot en nu zie ik dat het van karton is😄

op eigen verzoek verwijderd.

Ik zou toch overwegen het hele spul weer in de woonkamer neer te zetten....

;D

Tjeb

Ut is uuuhh..... TJa.... ;D

chansig

Nieuwe constructie...kippengaas en kaasdoek. Moet het nog wat fatsoeneren. Maar ziet er iets beter uit. Het klinkt super de luxe.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

Alex Groningen

Hans, Hans, Hans. Heb je er dit nou echt voor over? Het mag dan binnenkort akoestisch perfect zijn, maar in zo'n  omgeving met dit soort materialen zal je toch niet echt lekker zitten. ;D

frank2

Blijft verbazingwekkend dat dit soort freubels nodig zijn terwijl d&d zo goed is en dsp heeft.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

@Alex: Het is juist de reden om boven te gaan zitten. Kan helemaal los gaan.  :D

@Frank: Je laat al jaren zien dat je weinig van begrijpt. Deze opmerking heb je het afgelopen jaar al vaker gemaakt, dus helaas geen sprake, zelfs niet een beetje, van voortschrijdend inzicht. Ga er verder inhoudelijk ook niet op in.

De kaasdoek kooi is klaar. Gelijk een kooi van Faraday. Geen last meer van de aliens. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

solitaire

Zie ik het nou goed en ben je eigenlijk gewoon een baby wiegje aan het nabouwen ? Om je het gevoel te geven dat alles goed is, goed klinkt, zo vertrouwd, geborgen ...

Je hebt gelijk Hans, er speelt zich bij onze hobby veel tussen de oren af :D


Hier hebben we op dit forum een uitspraak voor ... "als jij er maar gelukkig mee bent" ....


Nee hoor: er bestaat imo. niet zo iets als 'te veel experimenteren' :coffee: Have fun.
Hinterm Horizont geht's weiter.

chansig

Paar nummertjes geluisterd. Dit klinkt wel weer een stapje beterder. Weer meer rust in de weergave. Ga me wel een beetje afvragen wat er nog beter zou kunnen. Ik denk het laag, volgens mij kan dat nog droger en strakker. Qua midden/hoog weet ik het niet wat er dan zou gaan gebeuren.

Overigens zijn deze fratsen gewoon uit te leggen en te onderbouwen. Of je het mooi vindt mag je helemaal zelf weten. Bij Jerry een jaar of 8 terug het ultieme gehoord. Het raakt het mijn inziens nu wel stevig aan.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

Kwabbernoot

Quote from: solitaire on August  8, 2018, 15:20:37
Zie ik het nou goed en ben je eigenlijk gewoon een baby wiegje aan het nabouwen ? Om je het gevoel te geven dat alles goed is, goed klinkt, zo vertrouwd, geborgen ...



Overdag is hij een maatschappelijk werker maar 's avonds...   :laugh: :laugh:

Bij Jerry had ik tenminste nog het idee in een tipi te zitten.

Groeten...

Jumping Jack

Het doet me hier wat aan denken:

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kwabbernoot

Soort van Zeeuwse meisjes met gesynchroniseerde cycli...? ::)

Huub-13

Ik neem aan dat het de bedoeling is dat deze constructie reflecties tegenhoudt van zijmuren en plafond.
Is zo'n kaasdoek daar dan niet veel te dun voor? Dat houdt toch niets (niet veel) tegen.
Bijgaand een voorbeeld van wat je wellicht nastreeft.
Iets dergelijks zal wel wat kosten, maar misschien krijg je er wat inspiratie door . . ??
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

frank2

Handen achter je oren geeft ook zo n effect, denk dat je de dsp niet goed hebt ingesteld of de akoestiek is ruk of je hebt slechte speakers al geloof ik het laatste niet Martijn is te precies om slechte spullen af te leveren... Maar als jij ook hebt in dit soort tweaks, succes en veel plezier ermee.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Quote from: Huub-13 on August  8, 2018, 15:50:34
Ik neem aan dat het de bedoeling is dat deze constructie reflecties tegenhoudt van zijmuren en plafond.
Is zo'n kaasdoek daar dan niet veel te dun voor? Dat houdt toch niets (niet veel) tegen.
Bijgaand een voorbeeld van wat je wellicht nastreeft.
Iets dergelijks zal wel wat kosten, maar misschien krijg je er wat inspiratie door . . ??

Gaat meer om de verstrooing van het geluid. Te dicht qua materiaal is ook weer niet de bedoeling.

Ik heb ook 2 panelen met kaasdoek schuin tussen de speakers staan. Bijzonder welk effect dit met zich meebrengt.

@Frank: Iets minder denken en meer luisteren en lezen wat anderen schrijven. Ook jouw set (ieders set trouwens) zou enorm opknappen qua weergave als je de ruimte zou hebben om akoestische maatregelen te kunnen toepassen.

Als je dat niet wilt aannemen dan zijn inderdaad de dingen aan de hand die jij denkt. Je vergeet trouwens dat ik de stroom niet heb aangepakt en ws doof ben.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

Sirius666

#6944
Quote from: frank2 on August  8, 2018, 15:52:09
Handen achter je oren geeft ook zo n effect, denk dat je de dsp niet goed hebt ingesteld of de akoestiek is ruk of je hebt slechte speakers al geloof ik het laatste niet Martijn is te precies om slechte spullen af te leveren... Maar als jij ook hebt in dit soort tweaks, succes en veel plezier ermee.

+1

Klopt helemaal. Wil je écht lekker muziek luisteren dan moet je idd zo gaan zitten. Deze wijze willen simuleren is praktisch onmogelijk tenzij Hans spoedig als een vleesgeworden Micky Mouse is te bewonderen :D

Grappig dan wel weer dat de (audiofiele) onrust heeft plaatsgemaakt voor dit. Zeker leuk om te volgen!

chansig

Handen zijn niet gemaakt van kaasdoek.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

Sirius666

Wat voor verschil hoor je tussen het karton en het kaasdoek? Zeker interessant, had nog nooit van kaasdoek gehoord :)

frank2

 T is zeker apart
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Kaasdoek met gaas is makkelijker te vormen. Qua weergave zal het weinig uitmaken.

Ja Frank en dat is het. Minder apart dan een stekker vervangen en een compleet andere set, qua weergave, krijgen...maar apart is het zeker.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

chansig

Nog meer goed nieuws. Mijn vrouw is eindelijk klaar met de Uni. Door medische omstandigheden heeft het eea erg veel gevraagd. Maar wat een bikkel...een 7. Hulde en respect. Ws had ik het allang opgegeven.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.