Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Tjeb

#6725
-

HuubF

Quote from: Markus2 on April 28, 2018, 08:06:55
Toen was er een mening en nu ook, die is enkel anders. De huidige mening wordt vervolgens anders ervaren doordat ze niet meer strookt met de jouwe (los van het feit dat het ook een andere mening is)?

Is dat mogelijk?

Er is enig verschil tussen een mening die andere uitsluit en een mening waarbij alles wordt meegenomen, ook de mening die andere uitsluit.

Begrijp je bovenstaande zin?
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

#6727
Quote from: HuubF on April 28, 2018, 08:44:08
Er is enig verschil tussen een mening die andere uitsluit en een mening waarbij alles wordt meegenomen, ook de mening die andere uitsluit.

Begrijp je bovenstaande zin?

;D

Uiteraard begrijp ik wel hetgeen waar je wat problemen mee hebt.

Maar, een eigen mening laat je uitsluiten, dat doet een ander niet voor je. Tenzij je van mening bent dat een ander betere argumenten en feiten heeft.

Jij sluit op jouw beurt toch ook dàt uit, wat hem uitsluitsel geeft? 

Dr manier dan wel wijze waarop en dat soort geprevel geloof ik wel, het risico van forumdeelname.


Veel succes met de geplande verkopen in ieder geval. Betekent dat mogelijk, vlotter, nieuwe luidsprekers?

;)

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Quote from: Markus2 on April 28, 2018, 08:52:06
;D

Uiteraard begrijp ik wel hetgeen waar je wat problemen mee hebt.

Maar, een eigen mening laat je uitsluiten, dat doet een ander niet voor je. Tenzij je van mening bent dat een ander betere argumenten en feiten heeft.

Jij sluit op jouw beurt toch ook dàt uit, wat hem uitsluitsel geeft? 

Dr manier dan wel wijze waarop en dat soort geprevel geloof ik wel, het risico van forumdeelname.


Veel succes met de geplande verkopen in ieder geval. Betekent dat mogelijk, vlotter, nieuwe luidsprekers?

;)

Voor mij zijn er 4 factoren die het geluid in mijn kamer bepalen: akoestiek, apparatuur, voodoo en mens. Die beïnvloeden elkaar ook nog eens. Breder kan niet. De Acoustico's voorzien me dus van zinvolle informatie voor een gedeelte van mijn beleving. Daarbij neem ik de vreemde gedachte dat akoestiek alles is voor lief.

Nou ik ben bang dat ik voorlopig niet met nieuwe speakers hoef aan te komen. We zijn aan het sparen voor een auto en een groot feest.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Voor mij zijn er drie: Akoestiek, mensen en deugdelijke spullen (alles omvattend).

Las net weer in een kabelaanwinsttopic dat er meer laag gehoord wordt door een netkabel. Ik kan alleen maar denken: Hoe dan ? En wat bijzonder dat ik met al mijn akoestische maatregelen op geen enkele manier meer laag ben gaan krijgen/horen/ervaren. Het enige, in mijn ogen/oren, wat dus zin, akoestiek, heeft voegt niets toe aan het laag. Het wordt alleen maar beter, never meer.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

#6730
Jouw akoestisch maatregelen bestaan voornamelijk uit 10cm rockwool, dat is veel te dun om ook maar enig effect op het laag te hebben.

Ik hoor ook verschillen in het laag met verschillende netkabels, of het ook meetbaar is durf ik niet te zeggen, denk dat het om zeer kleine verschillen gaat, maar die in de hersenen toch als flinke verbetering kunnen worden ervaren, ook niet gek dat sommige dus geen verschil horen. Vergeet niet dat er nog een heel proces volgt nadat je trommelverlies in trilling is gekomen. Eigenlijk al best bijzonder dat we vaak aannemen dat iedereen precies hetzelfde zou moeten horen.

Groetjes Walter

Sirius666

Quote from: Contour on April 28, 2018, 10:12:55
Jouw akoestisch maatregelen bestaan voornamelijk uit 10cm rockwool, dat is veel te dun om ook maar enig effect op het laag te hebben.

Ik hoor ook verschillen in het laag met verschillende netkabels, of het ook meetbaar is durf ik niet te zeggen, denk dat het om zeer kleine verschillen gaat, maar die in de hersenen toch als flinke verbetering kunnen worden ervaren, ook niet gek dat sommige dus geen verschil horen. Vergeet niet dat er nog een heel proces volgt nadat je trommelverlies in trilling is gekomen. Eigenlijk al best bijzonder dat we vaak aannemen dat iedereen precies hetzelfde zou moeten horen.

Groetjes Walter

Dat 1e waag ik, als akoestiek n00b, toch wel ernstig te betwijfelen. Het is ook nog eens makkelijk te controleren. Hoe groot die invloed in een dergelijk kleine ruimte is kan Hans makkelijk meten.

Markus2

Quote from: Contour on April 28, 2018, 10:12:55
Jouw akoestisch maatregelen bestaan voornamelijk uit 10cm rockwool, dat is veel te dun om ook maar enig effect op het laag te hebben.
Dat ligt er naar net aan welke frequenties je op doelt en of er b.v. gebruik gemaakt wordt van een effectieve spouw(en).
Het gebruik van de DSP vergeet je even?
Quote
Ik hoor ook verschillen in het laag met verschillende netkabels, of het ook meetbaar is durf ik niet te zeggen, denk dat het om zeer kleine verschillen gaat, maar die in de hersenen toch als flinke verbetering kunnen worden ervaren, ook niet gek dat sommige dus geen verschil horen. Vergeet niet dat er nog een heel proces volgt nadat je trommelverlies in trilling is gekomen. Eigenlijk al best bijzonder dat we vaak aannemen dat iedereen precies hetzelfde zou moeten horen.

Groetjes Walter

Het gaat niet om hetzelfde horen én wel om het feit dat een referentiegeluid niet veranderd vanwege de luisteraar.
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

#6733
Quote from: Contour on April 28, 2018, 10:12:55
Jouw akoestisch maatregelen bestaan voornamelijk uit 10cm rockwool, dat is veel te dun om ook maar enig effect op het laag te hebben.

Groetjes Walter

Ja en ? Zeg ik ergens dat ik beweer dat het laag er zo op vooruit gegaan is door de rockwool ?

Je kraamt steeds meer/vaker onzin uit.

Sorry strafpunt voor mij, bedacht me net welk punt je maakte. Zat een beetje vast in mijn koker.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Hallo Hans,

Jij gaf aan dat je niet kan geloven dat een netkabel invloed heeft op het laag, omdat zelfs jouw akoestische maatregelen niks doen in het laag. Het laatste is evident omdat 10cm dikte pas iets doet vanaf circa 250Hz. Zoals velen leden beamen heeft een netkabel wel invloed, zo zie je maar weer het belang van de 4 zaken die Huub aangaf, apparatuur geeft ook zijn signatuur aan je geluid.

Groetjes Walter

chansig

Quote from: Contour on April 28, 2018, 13:00:50
Hallo Hans,

Jij gaf aan dat je niet kan geloven dat een netkabel invloed heeft op het laag, omdat zelfs jouw akoestische maatregelen niks doen in het laag. Het laatste is evident omdat 10cm dikte pas iets doet vanaf circa 250Hz. Zoals velen leden beamen heeft een netkabel wel invloed, zo zie je maar weer het belang van de 4 zaken die Huub aangaf, apparatuur geeft ook zijn signatuur aan je geluid.

Groetjes Walter

Klopt heb mezelf al een strafpunt gegeven.

Het zou dus raar zijn als ik wel een verandering in het laag hoor, want dat kan namelijk niet volgens de natuurkunde. De kabel kan wel want er zijn zoveel mensen die het horen. Dan is het wachten op vele mensen die wel verandering horen in het laag met 10 cm Rukwool. Het redeneren is allemaal zo krom en onlogisch.

Overigens het paneel tegen de achterwand is 12 cm en staat los van de muur. Die gaat nog wat lager door. Vast op te zoeken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

4 pagina's verder, ging snel ;D

Quote from: chansig on April 26, 2018, 16:10:40
Je bent welkom..
Gr. Hans

Leuk. Binnenkort krijg ik wat tijd over, dan trek ik ff aan de bel.

Quote from: HuubF on April 26, 2018, 16:34:55
Natuurlijk doen akoestische aanpassingen er toe. Maar als je niet ook apparatuur hebt van een béétje niveau luister je naar een krasserig ensemble, wel met gewéldige plaatsing in 4d.

Blijft altijd de vraag wat een béétje niveau is. Geloof niet dat er hier op het forum iemand naar een Yoko setje zit te luisteren.. Als dit betekent dat je set minstens een paar duizend euro moet kosten omdat anders het anders onder de maat is, tja..
Beetje zelfde argument als wanneer je het verschil tussen kabels/tweaks niet hoort: "Of je bent doof, of je set is gewoon niet goed genoeg om de verschillen te laten horen". Zo jammer 8)

Quote from: chansig on April 26, 2018, 16:41:38
Tsja.....je mag ook beneden gewoon je beurt afwachten.

Gr. Hans

Geen probleem natuurlijk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

solitaire

Quote from: chansig on April 28, 2018, 09:50:45
Voor mij zijn er drie: Akoestiek, mensen en deugdelijke spullen (alles omvattend).

...

opvallend ... deugdelijke spullen (alles omvattend) en akoestiek ... akoestiek is ook spul toch, uiteindelijk ?! ... geef je hiermee aan dat jij jouw akoestiek niet deugdelijk acht ?

In een ander topic uitte je je imo. ook al zo onzeker ...

Maar ik zit er ongetwijfeld naast met deze pseudo- zielenknijperij :coffee:


Wat ik me al een aantal pagina's zit af te vragen ... je speakers waren toch getweaked voor de toepassing in de woonkamer ? Heb je alle settings overruled na de verhuizing naar de zolder ?
Hinterm Horizont geht's weiter.

morca

Quote from: chansig on April 28, 2018, 09:50:45
Voor mij zijn er drie: Akoestiek, mensen en deugdelijke spullen (alles omvattend).

Las net weer in een kabelaanwinsttopic dat er meer laag gehoord wordt door een netkabel. Ik kan alleen maar denken: Hoe dan ? En wat bijzonder dat ik met al mijn akoestische maatregelen op geen enkele manier meer laag ben gaan krijgen/horen/ervaren. Het enige, in mijn ogen/oren, wat dus zin, akoestiek, heeft voegt niets toe aan het laag. Het wordt alleen maar beter, never meer.

Gr. Hans
Mooi dat je zo tevreden bent Hans.
Wat dat laag en panelen betreft.
Die ervaring heb ik hier thuis ook.
3 panelen geven ook meer rust in het laag,en daardoor meer detail .

Contour

Volgens mij heeft Hans een dubbele DSP, eentje in de speaker, die hij zelf niet kan instellen, en een Paradigm die zichzelf moet instellen mbv een meet microfoon.

Gr. Walter

chansig

DSP in de speaker wordt niet gebruikt. Dsp in.de Paradigm wel...tot 300 Hz.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Quote from: chansig on April 28, 2018, 19:22:32
DSP in de speaker wordt niet gebruikt. Dsp in.de Paradigm wel...tot 300 Hz.

Gr. Hans

Ik weet het niet, je klinkt wat onzeker.

:P
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Klopt....toch ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Ik vind juist alle gappies met al hun verschillen een beetje onzeker.

:blink:

Markus2

Nou ja. Ze zijn niet onzeker over verschillen alszijnde een feitelijkheid.
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Quote from: Baardmannetje on April 28, 2018, 19:53:48
Ik vind juist alle gappies met al hun verschillen een beetje onzeker.

:blink:

Dat vinden we juist het leuke van hifi. Altijd weer die onzekerheid. Lekker hoor!
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

daffy

#6746
Quote from: chansig on April 28, 2018, 13:08:01
Klopt heb mezelf al een strafpunt gegeven.

Het zou dus raar zijn als ik wel een verandering in het laag hoor, want dat kan namelijk niet volgens de natuurkunde. De kabel kan wel want er zijn zoveel mensen die het horen. Dan is het wachten op vele mensen die wel verandering horen in het laag met 10 cm Rukwool. Het redeneren is allemaal zo krom en onlogisch.

Overigens het paneel tegen de achterwand is 12 cm en staat los van de muur. Die gaat nog wat lager door. Vast op te zoeken.

Gr. Hans

Belden maar weer even aanhalen : http://info.belden.com/iconoclast

daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

Staaled

Er staan claims , maar geen enkele relevante informatie.
Wat is je punt ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Fantastische website, compleet met ronkende tekstjes van een gaar mannetje zoals in "wij van WC eend adviseren..."

For 32 years I have been working to perfect audio cables that are true to the principals of physical design equals electrical performance, and ICONOCLAST cables are the culmination of that work. No other audio cables are designed like, measured like, or sound like ICONOCLAST. Designed by an audiophile for audiophiles. ICONOCLAST, there is no equal."

Galen Gareis, Lead Project Engineer
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software