Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timvg

Quote from: chansig on April 22, 2018, 16:27:34
Dat zijn mensen die ik wel serieus neem, dus ik ben benieuwd of of ik het met hen eens ben.

Gr. Hans

Moeilijk te testen. Moet je echt binnen de x aantal seconden kunnen vergelijken (en liefst blind natuurlijk).. Wij mensen hebben een veel te slecht auditief geheugen. Gewoon genieten en hier en daar een beetje met voorbedacht rade verderknutselen.

dre73

Quote from: chansig on April 22, 2018, 15:35:24
Overigens: Lekker gefietst ? Ik zat rond 08.45 op de fiets...12.30 uur thuis.

Gr. Hans

7.30 op de fiets en 11.00 weer terug. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

het begint wat te worden!
2x wind tegen was een beetje jammer. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Quote from: Timvg on April 22, 2018, 20:30:06
Moeilijk te testen. Moet je echt binnen de x aantal seconden kunnen vergelijken (en liefst blind natuurlijk).. Wij mensen hebben een veel te slecht auditief geheugen. Gewoon genieten en hier en daar een beetje met voorbedacht rade verderknutselen.

Klopt, maar mogelijk zijn de verschillen zo groot dat het auditief geheugen dit wel kan onthouden.  :colgate:

We gaan er gewoon mee aan de slag en we hebben ook altijd nog de mogelijkheid om te meten. Zal de buurman eens vragen of hij toevallig wat heeft liggen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

phy

Quote from: chansig on April 22, 2018, 16:27:34
Dat zijn mensen die ik wel serieus neem, dus ik ben benieuwd of of ik het met hen eens ben.

Gr. Hans
Neem je je zelf dan niet serieus  ;)

chansig

Tuurlijk, maar dat blijkt ook uit de quote van mij die je hebt gemaakt.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Plannen zijn wat aangepast. Het gaan 2 losse panelen worden van 1.50 bij 75 cm. Heeft te maken met de ruimte. Deze komen dan tussen de speakers als een soort van een V te staan. Dit wordt dan een beetje zoeken naar de beste positie.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

phy

Quote from: chansig on April 23, 2018, 12:45:45
Tuurlijk, maar dat blijkt ook uit de quote van mij die je hebt gemaakt.

Gr. Hans
Ja maar waarom zoek je dan toch bevestiging ?

chansig

Omdat ik onzeker ben.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#6610
Quote from: phy on April 24, 2018, 07:24:10
Ja maar waarom zoek je dan toch bevestiging ?

Even serieus dan maar: Waar zoek ik bevestiging en in wat zoek ik bevestiging ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#6611




Laatste stand van zaken....whauwwwwwww!!!!!!!!!!!

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Het klinkt waanzinnig goed. Moeilijk om te zeggen of het in de buurt komt van wat ik ooit 100 jaar terug bij Jerry heb gehoord. Maar plaatsing, laag, stemmen, ruimtelijkheid, alles lijkt te kloppen. Er schijnt nog een stapje meer genomen te kunnen worden. Iets met rondom het hoofd, karton en veel gaatjes prikken.

Blaudzun, damn wat een echo/ruimte hoorbaar in de opname, lijkt wel of die in de badkamer staat te zingen, maar het klopt wel.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Timvg

Misschien toch maar een hoofdtelefoon overwegen? Stereo naar binaural converter erbij en klaar  ;)

chansig

Neuhhh...dit is mooier/grootser/fijner dan een hoofdtelefoon.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig





Foutje...ben een beetje moe, dus een beetje dom gedaan. Hier zijn ze weer....toch ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig





Iets betere foto's.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Groovy

Boven op het paneel net achter de luisterplaats een koptelefoon maken van stof gevuld van demping en wat gaten er in.
Vandaag bij Jerry geweest,het klinkt daar allejesus goed met de Quad esl63.
De ruimte goed gedempt en wat voor de leek onbegrijpelijke foefjes.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

chansig

Ja dat ding moet ook nog komen. Ik heb Jerry gevraagd een tekening te maken zodat ik snap wat hij bedoelt... :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

#6619
Grappig dat je weg van je gezin in een voor mij claustrofobisch aandoende ruimte van muziek moet genieten...
Als ik dit allemaal moest gaan uitvoeren om nog te kunnen genieten van een stukkie muziek dan stopte ik alla minuut met deze hobby....

Gelukkig hebben we allemaal een eigen mening en eigen ideeen want anders hadden we natuurlijk nooit 265 pagina's met leesvoer gehad... :)

Xander32

Uhm, moeten wij ons zorgen om jou gaan maken 😏.

Quote from: chansig on April 25, 2018, 18:08:27




Iets betere foto's.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Xander32 on April 26, 2018, 06:40:02
Uhm, moeten wij ons zorgen om jou gaan maken 😏.

Ik dacht werkelijk precies hetzelfde.  Zit Hans tegenwoordig aan de Paddo's ? :D

chansig

Dit krijg je als je gaat bezig houden met zaken binnen audio die er wel toe doen.

Bijzondere is wel dat ik er bv geen laag bij krijg. Zoals je vaak leest met stekkerblokken, kabels, versterkers, dac's etc.

Ik was over beneden al best wel tevreden. Wist dat het beter kon, nou...dat is wel helder en duidelijk. Het klinkt nu echt waanzinnig goed.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on April 26, 2018, 07:39:39
Dit krijg je als je gaat bezig houden met zaken binnen audio die er wel toe doen....

Ik ben benieuwd. Volgens mij is het maar de helft van wat er toe doet. Maar ik laat me tzt graag verrassen.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

i2Paq

Quote from: Tjeb on April 25, 2018, 22:30:00
Grappig dat je weg van je gezin in een voor mij claustrofobisch aandoende ruimte van muziek moet genieten...
Als ik dit allemaal moest gaan uitvoeren om nog te kunnen genieten van een stukkie muziek dan stopte ik alla minuut met deze hobby....

Ik dacht net het zelfde.

Nu is het wel zo dat zo'n eigen ruimte niet ge/ver-stoort wordt door van alles er om heen zoals vrouw/kind/hond/kat etc.

Je kunt dus veel meer opgaan in en genieten van de muziek.

Persoonlijk zit ik liever in de woonkamer en neem dan voor lief dat het misschien wel beter kan maar ik geniet nu ook elk moment dat ik luister.

Quote
Gelukkig hebben we allemaal een eigen mening en eigen ideeen want anders hadden we natuurlijk nooit 265 pagina's met leesvoer gehad... :)

Ik denk niet dat iemand die deze laatste pagina's leest nog de moeite gaat nemen de rest te lezen  :D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70