Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Contour

Is het dan niet gevaarlijk zonder randaarde?

chansig

#5376
Geen idee...gaat al ruim 10 jaar goed. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

#5377
Ik dacht begrepen te hebben dat apparatuur voorzien van een stekker met randaarde verplicht op een geaard stopcontact moest zijn aangesloten, dit i.v.m. de verzekering. Verder is het best link als ineens je apparatuur (bijv. de metalen achterkant van je speakers) onder 230v staat...

Kun je niet een lang snoer leggen vanuit een ruimte waar wel aarde is? Zo had ik het in ons oude huis ook opgelost.

Veiligheid voor alles zou ik zeggen, zeker als er ook kinderen en dieren rondlopen.

Groetjes Walter

RalphH

Het fasecorrect aansluiten zou ik echt wel even doen. Kost je een minuutje en een spaningszoeker. En of je het nou hoort of niet, kwaad kan het niet. Persoonlijk hoor ik het wel en ben he-le-maal niet van de kabeltweaks.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

DofN

Ik heb een Luxman versterker gehad die een testknopje had waarmee je kon testen of de stekker toch nog een slag gedraaid moest worden; ik hoorde het verschil niet.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Contour

#5380
Heeft ook te maken met de onderlinge lekstromen, dus alle apparaten moet je goed zetten voor het meeste profijt. Echter ik zou eerst eens een aarde draad aanleggen voor de veiligheid, check dit anders even met Martijn van D&D. Zo te zien moet je de 8c en 8m  speakers geaard aansluiten...

Groetjes Walter

Contour

#5381
De manual van de 8m legt duidelijk uit dat het voor de veiligheid nodig is de speakers te aarden...

https://dutchdutch.com/assets/images/8m-manual-english.pdf

chansig

Veiligheid voor alles. En het voorkomen van een schadeclaim is natuurlijk ook belangrijk: He we hebben het op geschreven dus wij hebben ons best gedaan. :D

Maar ik zal het Martijn eens vragen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Trouwens! Vind je het gek...

Dat je geen verschil hoort tussen verdeeldozen als je de randaarde niet gebruikt.... Daarin zit 'em juist de kneep.

Tjongejongejonge


Dirk

daarom klinkt het hier ook allemaal zo r*k...heb geen aarding  :( :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

yorkie13

Geen randaarding ?

In welke eeuw leven jullie  :D

Dirk

gebouw van eind jaren 70, de eeuw waar electra nog niet geaard moest zijn maar alles wel goed klonk  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Quote from: Ralf67 on August 13, 2017, 12:09:44
Geen randaarding ?

In welke eeuw leven jullie  :D

Wat is "elektrisch" ?  :D

In de woonkamer is geen enkel stopcontact geaard. In de keuken, badkamer, zolder, kelder wel. De groep in de serre is ook geaard. Daar zou ik eventueel mijn stekkerdoos naar kunnen verplaatsen. Gat zit toch al in de muur. Effe een langere kabel aan de doos maken en door de muur en klaar.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

eddy135

Quote from: chansig on August 13, 2017, 13:43:59

In de woonkamer is geen enkel stopcontact geaard. In de keuken, badkamer, zolder, kelder wel....
Gr. Hans

Levensgevaarlijk!
Dat je daar de levens van de vrouw en kinderen aan bloot durft te stellen, schande... :D :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

chansig

Ze weten het niet en wat niet weet wat niet deert. Speakers zijn inmiddels geaard aangesloten. Man, man a) ik voel me heel erg veilig en b) het geluid is er enorm van opgeknapt.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Heb je de volgorde goed? Eerst het meest trekkende apparaat.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Nee...de stekkers zitten nu in een ranzig (grijs) stekkerblok. Maar ik doe wel net zoals Baardman: Ik denk heel hard dat er een wat duurder blok ligt.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

yorkie13

#5392
Als Frank2 dit leest   :D

Dit is mijn stekkerblok met randaarding.

chansig

Mooi hoor.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Qua volgorde, doorgaans zet men eerst de laagverbruikers zoals streamer, cd-speler, dan de voorversterker en als laatste pas de eindversterkers. Zoals al eerder gemeld met een handig apparaatje zoals een Oelhbach phaser zet je heel snel alle apparatuur met de netstekker in de juiste fase. Interlinks etc. pas daarna aansluiten.

Groetjes Walter

chansig

Op het stekkerblok nu zitten alleen de speakers..........en de telefoon......en de laptop van mijn vrouw.

:D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

DofN

Quote from: Contour on August 13, 2017, 18:11:42
Qua volgorde, doorgaans zet men eerst de laagverbruikers zoals streamer, cd-speler, dan de voorversterker en als laatste pas de eindversterkers. Zoals al eerder gemeld met een handig apparaatje zoals een Oelhbach phaser zet je heel snel alle apparatuur met de netstekker in de juiste fase. Interlinks etc. pas daarna aansluiten.

Groetjes Walter

Serieus? Waarom?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

De versterkers trekken de meeste stroom en ws blijft er dan niet genoeg over voor bv de streamer of de dac.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Omdat dit gebruikelijk is... vele duizenden audiofielen zijn na tientallen jaren van experimenten hierop uitgekomen. Hoewel voor jouw situatie misschien niet helemaal perfect, zal, als je het zo aansluit, het klankmatige resultaat dicht bij het maximaal haalbare zitten.

Ik heb zelf trouwens zo'n Oelhbach phaser in gebruik, heel mooi apparaatje werkt erg fijn. 

Groetjes Walter