Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ruud-

Quote from: chansig on October 19, 2014, 22:31:13
Dat ik hem niet stuk kan maken..

Gr Hans

Hadden die Nieuw-Zeelanders nog niet van Hans gehoord  ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

chansig

Quote from: Joris1971 on October 19, 2014, 15:08:46
Je doet alsof het een compliment is dat hij gelijkwaadig is aan de Kenwood, ik zou het niet meer dan logisch  vinden als hij een heel stuk verder gaat dan de Kenwood..

Die Kenwood was gewoon erg goed. Maar inderdaad een goedkoop apparaat...dus ja.

Nu weer een dagje verder. De Perreaux is mooi. In mijn set een prima match (nooit zo'n probleem met matchen gehad)..laag is heerlijk onder controle en het verschil met de UcD is toch een randje om de stemmen. Niet irritant als je luistert naar de UcD, maar het valt wel op als je gaat switchen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Ruud- on October 19, 2014, 22:41:52
Hadden die Nieuw-Zeelanders nog niet van Hans gehoord  ;D

Maar gelukkig kent Hans dan weer Jerry.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


chansig

Gisteren weer even tijd om wat te luisteren. Zo....dat klinkt erg goed. De versterker zal in de komende maanden naar Jerry gaan, alwaar hij hufterproof gemaakt gaat worden en mogelijk nog wel een nieveautje hoger getild.

Eind oktober, begin november komt er nog een wazig werkende tegel onder de set te liggen. En dan hoop ik begin 2015 de Synergy DSP in bezit te krijgen.

En wat dan ?

Geen idee.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

#1830
Quote from: chansig on October 23, 2014, 15:55:38
Gisteren weer even tijd om wat te luisteren. Zo....dat klinkt erg goed. De versterker zal in de komende maanden naar Jerry gaan, alwaar hij hufterproof gemaakt gaat worden en mogelijk nog wel een nieveautje hoger getild.

Eind oktober, begin november komt er nog een wazig werkende tegel onder de set te liggen. En dan hoop ik begin 2015 de Synergy DSP in bezit te krijgen.

En wat dan ?

Geen idee.


Gr Hans

Gewoon lekker genieten  ;)

Kwabbernoot

Quote from: chansig on October 23, 2014, 15:55:38
Gisteren weer even tijd om wat te luisteren. Zo....dat klinkt erg goed. De versterker zal in de komende maanden naar Jerry gaan, alwaar hij hufterproof gemaakt gaat worden en mogelijk nog wel een nieveautje hoger getild.

Eind oktober, begin november komt er nog een wazig werkende tegel onder de set te liggen. En dan hoop ik begin 2015 de Synergy DSP in bezit te krijgen.

En wat dan ?

Geen idee.

Gr Hans
Ah, een tegel in de outlet op de kop getikt? Mooie eindbak trouwens.

Groeten...

chansig

Klopt...ik mag hem eerst even testen. Anders is het sowieso zonde van het geld.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Ik heb er ook nog twee bij gescoord voor onder de speakers.  :pompom:  Ben benieuwd. De eerste plank bevalt goed alhoewel het voor mij nog geen uitgerijpt product is. Er zijn mi nog teveel (negatieve) invloeden van buitenaf. Het is in mijn geval iig geen neerleggen en nooit meer aan denken. Hopelijk wordt dat beter met de twee onder de speakers erbij.

Groeten...

felix01

#1834
Quote from: chansig on October 23, 2014, 15:55:38
Gisteren weer even tijd om wat te luisteren. Zo....dat klinkt erg goed. De versterker zal in de komende maanden naar Jerry gaan, alwaar hij hufterproof gemaakt gaat worden en mogelijk nog wel een nieveautje hoger getild.

Eind oktober, begin november komt er nog een wazig werkende tegel onder de set te liggen. En dan hoop ik begin 2015 de Synergy DSP in bezit te krijgen.

En wat dan ?

Geen idee.

Gr Hans


een mens moet bezig blijven he...... :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

dre73

Quote from: chansig on October 23, 2014, 15:55:38
Gisteren weer even tijd om wat te luisteren. Zo....dat klinkt erg goed. De versterker zal in de komende maanden naar Jerry gaan, alwaar hij hufterproof gemaakt gaat worden en mogelijk nog wel een nieveautje hoger getild.

Eind oktober, begin november komt er nog een wazig werkende tegel onder de set te liggen. En dan hoop ik begin 2015 de Synergy DSP in bezit te krijgen.

En wat dan ?

Geen idee.

Gr Hans

Na modificatie nog transparanter en een betere laagweergave. ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

DofN

#1836
Een aparte stroomgroep
Alle kabels vervangen
Luidsprekers vervangen door luidsprekers met een supertweeter
De laagunits vervangen door subs die nog een slag dieper gaan
Een Jerry stoel bouwen
De tegels weer weghalen
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

lynch1979

Quote from: doorofnight on October 23, 2014, 21:13:09
Een aparte stroomgroep
Alle kabels vervangen
Luidsprekers vervangen door luidsprekers met een supertweeter
De laagunits vervangen door subs die nog een slag dieper gaan
Een Jerry stoel bouwen
De tegels weer weghalen

Dat gaat Hans geld kosten Abel.....arme Hans  :D

chansig

Quote from: doorofnight on October 23, 2014, 21:13:09
Een aparte stroomgroep  -  ga ik ws doen
Alle kabels vervangen - nope
Luidsprekers vervangen door luidsprekers met een supertweeter - nope
De laagunits vervangen door subs die nog een slag dieper gaan - nope
Een Jerry stoel bouwen - nope
De tegels weer weghalen - nope

Next.... :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Heeft het geuidstechnisch zin om de passieve subs te vervangen door actieve en zo ja waarom heeft dat dan zin ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

als het louter is om de passieve subs uit te wisselen met actieve met dezelfde driver/specs...neen, dat heeft geluidstechnisch geen voordelen
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kingpin

Quote from: Dynky on October 25, 2014, 19:45:12
als het louter is om de passieve subs uit te wisselen met actieve met dezelfde driver/specs...neen, dat heeft geluidstechnisch geen voordelen
Het voordeel van een actieve sub is dat deze z'n eigen versterker en voedingsgedeelte heeft in tegenstelling tot een dedicated versterker.
Vaak kunnen de ingebouwde versterkers betere controle krijgen in het laag dan die van een dedicated versterker.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

flakkees

#1842
bij een goede diy sub hoef je bv niet te kijken naar afmeting en gewicht
en kun je dus bouwen zoals jij dat wil
ik zie geen verschil in een goeie pa amp en een goeie plate amp
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx


Deleted member

#1844
Quote from: Kingpin on October 25, 2014, 23:57:10
Het voordeel van een actieve sub is dat deze z'n eigen versterker en voedingsgedeelte heeft in tegenstelling tot een dedicated versterker.
Vaak kunnen de ingebouwde versterkers betere controle krijgen in het laag dan die van een dedicated versterker.
En het ontlast je versterker en luidsprekers. Deze hoeven geen laag weer te geven en hebben dus meer reserve over om goede dingen met mid en hoog te doen.
Stereo-fan for life!

Jean Sibelius

Quote from: technative on October 26, 2014, 10:02:05
En het ontlast je versterker en luidsprekers. Deze hoeven geen laag weer te geven en hebben dus meer reserve over om goede dingen met mid en hoog te doen.

+1. Het bijzondere is dan inderdaad je dat het verschil in het audiogebied buiten het (sub)laag daarvan het meeste opknapt.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Deleted member

Quote from: Jean Sibelius on October 26, 2014, 10:07:13
+1. Het bijzondere is dan inderdaad je dat het verschil in het audiogebied buiten het (sub)laag daarvan het meeste opknapt.
Precies. Dat is ook mij opgevallen met de DD15+. Ruimtelijkheid neemt toe en de sound klinkt wat "fijner", het klinkt allemaal wat gemakkelijker, is mijn ervaring.
Stereo-fan for life!

Gemineye

Maar dat gaat natuurlijk alleen maar op als je de sub low level aansluit. Anders heeft het voor de versterker denk Ik niet zo heel veel verschil. Mijn voorversterker heeft een crossover op 75 of 100 hz. Dat ontlast de speakers echt aanmerkelijk. (Als je dat aansluit tenminste.. De low level zit bij mij nu op de receiver)
:)

flakkees

Quote from: morca on October 26, 2014, 09:55:45
Kan je ook niet zien,moet je horen  ;D

zien is geloven toch ?
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Dirk

Quote from: technative on October 26, 2014, 10:02:05
En het ontlast je versterker en luidsprekers. Deze hoeven geen laag weer te geven en hebben dus meer reserve over om goede dingen met mid en hoog te doen.
de vraag gaat om het verschil (vwb geluidskwaliteit-winst) tussen passieve en actieve subs, dus ik zie echt niet waarom dit er allemaal bij gehaald wordt.
ook passieve subs worden perfect geïntegreerd, althans dat is bij Hans (de TS ;)) momenteel toch het geval.
of gaan we nu beweren dat dergelijke integratie enkel kan bij gebruik van actieve subs?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea