Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Quote from: chansig on August 23, 2014, 13:06:32
Zie je helemaal verkeerd... :D

Gr Hans
Het is mooi meegenomen. :hehe:

Nette respons zo. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: chansig on August 23, 2014, 13:15:51
Het is inderdaad wel leuk om een zo vlak mogelijk eindresultaat te krijgen. Maar ik ben er inmiddels wel achter dat een kleine boost in het laag dan mijn voorkeur heeft. De DSP van Synergy Acoustics had 4 pre sets...1 neutrale en een aantal met hier daar wat aanpassingen daarop. Dor te luisteren bleef ik hangen bij de pre set met iets meer laag. Niet heel veel...maar gewoon net even wat meer.

We zijn toch allemaal met my fi bezig (en dus niet met hifi) ?

Gr Hans
Ik zit meestal zo rond 3dB vanaf 100 en lager.

Het is niet echt myfi m.i.
De meeste ruimtes hebben enige gain in het laag. Ook niet gereproduceerd geluid ondervindt dit.
Met DSP trek je de zaak zo vlak dat het dus onnatuurlijk gaat klinken in je ruimte.
Vandaar wat compensatie, als doen sommige systemen dat automatisch (XT32 ARC en Roomperfect o.a.)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Met myfi bedoel ik dat veel (de meeste...bijna allemaal) mensen van de neutrale lijn afwijken omdat ze dit lekkerder vinden klinken.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

#1703
Mijn punt is dat neutraal (vlak) niet neutraal is in kleine ruimtes. ;)

En kabeltjes zijn  BS in deze. :yawnee:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Dan begrijp ik je punt niet...iets is vlak of niet ook in een kleine ruimte.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

#1705
Al het natuurlijk geluid dat in kleine ruimtes wordt geproduceerd krijgt een klank door die ruimte. Je ondervindt/ bevindt je in een geluidsveld in die ruimte als luisteraar.

Gereproduceerd geluid dus ook.
Trek je reproductie helemaal vlak met DSP , iets dat met geproduceerd geluid uiteraard niet mogelijk is, klinkt dat vreemd en onnatuurlijk als je in die ruimte naar de reproductie luistert.
Je bent namelijk gewend aan de klanksignatuur van die ruimte icm natuurijk niet gereproduceerd geluid.
Enige mate van vervorming/aanpassing klinkt nu eenmaal aangenamer en natuurlijker in kleine ruimtes.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Oke...als jij zegt dat dit zo is dan zal het zo zijn.

Ik vraag me af waarom dat in vergelijking met grote ruimtes anders zou zijn ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

#1707
Andere ruimtes ,groter dus , als kerken en concertzalen icm natuurlijk geluid verlangen we andere
eigenschappen van om prettig te klinken.( Laag is daar trouwens ook nauwelijks onderhevig aan gain tgv de afmetingen.)
En denk dan aan galm tgv reflecties.
O zo fraai bij klassiek.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Quote from: Staaled on August 23, 2014, 14:13:26
Al het natuurlijk geluid dat in kleine ruimtes wordt geproduceerd krijgt een klank door die ruimte. Je ondervindt/ bevindt je in een geluidsveld in die ruimte als luisteraar.

Gereproduceerd geluid dus ook.
Trek je reproductie helemaal vlak met DSP , iets dat met geproduceerd geluid uiteraard niet mogelijk is, klinkt dat vreemd en onnatuurlijk als je in die ruimte naar de reproductie luistert.
Je bent namelijk gewend aan de klanksignatuur van die ruimte icm natuurijk niet gereproduceerd geluid.
Enige mate van vervorming/aanpassing klinkt nu eenmaal aangenamer en natuurlijker in kleine ruimtes.
Bedoel je overal response Edwin of alleen sublaag.
Want me fronts meet ik met me oren in.
Maar de sub,s gingen in mijn kleine ruimte 1 keer meten ,1 keer instellen,klaar.
En dat speelt al jaren zeer muziekaal naar wens.

Dus ik vraag me af of je overal of alleen  de front,s bedoeld,of ook de sub.
Want hier deed de meting/correctie percies wat hoorbaar vlak is....in een klein kamertje.
Maar goed ook elke ruimte is weer anders.
Groot of klein,.

chansig

Ohh...zulke grote ruimtes bedoel je. Dan begrijp ik het nu....misschien. Want vlak blijft vlak ook in een kerk...toch ?

Ook dan zal de ene persoon het fijner vinden klinken dan de ander en dat wat een persoon verlangt zal dus ook per persoon verschillen.

G Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

#1710
Ook je fronts laat je iha licht en langzaam aflopen maar dan naar boven toe.
Zeg - 3dB bij 15kHz .

Aardig te vermelden is nog dat ook in concertzalen bij klassiek enige DSP in het laag werd/ wordt toegepast in de vorm van bezetting (bijv. meer of minder bassen).
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Staaled

#1712
Quote from: chansig on August 23, 2014, 14:35:37
Ohh...zulke grote ruimtes bedoel je. Dan begrijp ik het nu....misschien. Want vlak blijft vlak ook in een kerk...toch ?

Ook dan zal de ene persoon het fijner vinden klinken dan de ander en dat wat een persoon verlangt zal dus ook per persoon verschillen.

G Hans
Er zit idd verschil in , maar we hebben sterk de neiging om geluidsvelden op natuurlijkheid te beoordelen en een droge kerk of een natte huiskamer vindt bijna iedereen afwijkend . ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: rovinggecko on August 23, 2014, 14:41:34
De zogenaamde house curve dus.
Zie http://www.hometheatershack.com/forums/rew-forum/96-house-curve-what-why-you-need-how-do.html voor meer details.

Ook een vorm idd , waarbij meer wordt uitgegaan van de gevoeligheid van het menselijk gehoor.
Ik ervaar dit soort curves als onaangenaam, zeker als je wat steviger speelt.
Bij mij loop het zo vlak mogelijk onder de 100 Hz.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Quote from: Staaled on August 23, 2014, 14:44:18
Er zit idd verschil in , maar we hebben sterk de neiging om geluidsvelden op natuurlijkheid te beoordelen en een droge kerk of een natte huiskamer vindt bijna iedereen afwijkend . ;)

Dat klopt...maar goed..mijn punt was eigenlijk dat iedereen op een bepaalde manier zijn eigen sausje aan het geluid wenst te geven en in mijn optiek is er dan sprake van my-fi.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Zo....ws wordt morgen de Touch opgehaald. Dan moet ik maar eens gaan nadenken wat ik als vervanger ga kopen.

Daarnaast aan het nadenken over de EV. Nadenken is vaak een goede stap voordat je een beslissing gaat nemen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Er staat nog een mooie Moon te koop
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Is een mooie...maar teveel geld voor mij zeker voor dit type apparaat.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Quote from: chansig on September  5, 2014, 20:11:26
Zo....ws wordt morgen de Touch opgehaald. Dan moet ik maar eens gaan nadenken wat ik als vervanger ga kopen.

Daarnaast aan het nadenken over de EV. Nadenken is vaak een goede stap voordat je een beslissing gaat nemen.

Gr Hans

Wat miste je dan bij de Touch en de Yamaha?

Groeten...

morca

Quote from: chansig on August 23, 2014, 14:35:37
Ohh...zulke grote ruimtes bedoel je. Dan begrijp ik het nu....misschien. Want vlak blijft vlak ook in een kerk...toch ?

Ook dan zal de ene persoon het fijner vinden klinken dan de ander en dat wat een persoon verlangt zal dus ook per persoon verschillen.

G Hans
Ik bedoel eigenlijk te zeggen waarom jij bv zo baat hebt van je woofers,en de dsp.
En zo nog veel meer die er druk mee zijn op het forum,zoals ik ook  ;D

Staaled zij het al mooi:
Enige mate van vervorming/aanpassing klinkt nu eenmaal aangenamer en natuurlijker in kleine ruimtes.

Zo,n soort ruimte heb ik boven,dan maar je 1 meting je voert correctie uit mbv die meting.
Dat een paar keer en je meting is vlak,geluidsbeeld echt geweldig.

Dit komt omdat er geen/weinig nadelige akoestische effecten zijn,en een korte nagalmtijd.
Die kamer voegt geen of weinig invloeden aan de meting toe.


Beneden daarintegen,is er meer nagalm,handjeklap test kom ik echt niet goed af.
Heb ik  met mijn opstelling op me luisterplek best goed geluid maar....
Die hele achtermaker is er wel,en die meet je mee.
De nagalm en andere effecten van de geluidsgolven.

Dus die meting pas je een paar keer aan en dan word ie niet zo gauw vlak als boven.
Daar moet je langer naar luisteren tussen het meten door of je correctie klopt.

Maar goed ik ben single dus binnenkort ga ik eens wat dingen uittesten om me akoestiek beter te krijgen ;D


Even wat anders ,nog wat vd de Kenwood gehoord,hoop voor je dat ie gauw weer speelt !!

chansig

Zo de keus is gemaakt...begin volgende week meer nieuws.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pinohelmond

Quote from: chansig on September  6, 2014, 12:34:05
Zo de keus is gemaakt...begin volgende week meer nieuws.

Gr Hans

Je maakt me nieuwschierig!  :D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

chansig

Tsja.....klifhanger oid...schijnen mensen wel leuk te vinden.

Ws weet ik dinsdag/woensdag meer.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

#1723
Quote from: chansig on September  6, 2014, 18:28:29
Tsja.....klifhanger oid...schijnen mensen wel leuk te vinden.



Ik vind er geen reet aan..... :D

Maar ik ben benieuwd wat er gaat komen.

chansig

Ik vind het ook niet leuk...zelfs belachelijk...maar nogmaals er zijn mensen die het echt leuk vinden.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.