Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tomvbugg

Quote from: alexander2 on July  2, 2014, 23:22:41
Mooi geschreven Hans en ook een beetje hilarisch...volumeknop op zelfde niveau en....helemaal niets. ;D
Inderdaad hilarisch en hopelijk gaat de gastheer in het vervolg nu ook zijn eigen bevindingen wat kritischer evalueren!

Audiofiel zijn is zoals zo vele dingen in het leven ook gewoon een leerproces. ;)

chansig

Het is gewoon een andere beleving dan die van mij. Hij heeft mij ook niet voor gek verklaard, doof  of andere flauwekul argumenten. Hij probeerde me ook niet te overtuigen.

Maar omdat je op totaal andere insteek zit is het lastig om je wenkbrauwen niet op te trekken etc. Dat zal voor hem ook gelden. Op een forum fakkel ik dan iemand helemaal af... :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Zo een Squeezebox Touch aangeschaft. De cd speler van de streamer werd niet gebruikt dus dan kan dat apparaat ook weg. Nu zo'n klein ding staan...is wel even wennen. Was bijna plug en play...af en toe wat invoeren. Hij is nu de ruim 30.000 bestanden aan het scannen (nog 18.000 te gaan).

Ik zie alleen nergens een stopknop ????

Als je muziek wilt stoppen kan je hem alleen op pauze zetten...raarrrr.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Gefeliciteerd met de aanschaf :)

De LMS is 30.000 bestanden aan het scannen denk ik, niet de SQBT? Heb je LMS op je NAS geïnstalleerd? Dan hoeft je PC/laptop niet aan om toch muziek te kunnen luisteren. Waarom zou je het scannen willen stoppen?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Harry HT

Hi,
Gefeliciteerd.

Indien je een ipad hebt kan ik je de app ipeng van harte aanbevelen.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

morca

Quote from: chansig on July  3, 2014, 07:40:04
De DSP van Synergy is er nu niet meer...maar met de nieuwe wooferopstelling klinkt het ook niet verkeerd. We fijn om te weten dat het nog beter kan...2 maandjes wachten.

Gr Hans
Ik zie nu pas dat je demo weg is,maar je hebt wel een ander mooi speeltje zie ik  :thumbs-up:
Hopelijk is je vervanging gauw binnen.
ALs de heren hier in de buurt een demo geven kom ik zeker luisteren,en even kennis maken  :)

martin778

#1656
Quote from: chansig on July  8, 2014, 19:42:03
Zo een Squeezebox Touch aangeschaft. De cd speler van de streamer werd niet gebruikt dus dan kan dat apparaat ook weg. Nu zo'n klein ding staan...is wel even wennen. Was bijna plug en play...af en toe wat invoeren. Hij is nu de ruim 30.000 bestanden aan het scannen (nog 18.000 te gaan).

Ik zie alleen nergens een stopknop ????

Als je muziek wilt stoppen kan je hem alleen op pauze zetten...raarrrr.

Gr Hans

Er zitt idd alleen pauze/standby in.

@Harry, ik gebruik nu standaard Logitech app, is de iPeng zo veel beter?

Alco

#1657
Quoteik gebruik nu standaard Logitech app, is de iPeng zo veel beter ?
Ik gebruik nu ook al enkele jaren een SB met de Ipeng app. In het begin de gratis SB app van Logitech en die functioneert op zich ook prima, maar Ipeng vind ik persoonlijk wel mooier.

Wat ik met name mooier vind aan Ipeng is dat het scrollen vloeiender verloopt.
Het blijft in Ipeng iets langer door/uitrollen, voordat het stopt, en je hebt een soort van 'tabbladen' met daarop de 1e letter van de artiest/band. In de Logitech app loopt alles gewoon onder elkaar door, zonder tabblad er tussen.

Het enige wat ik iets mooier vind aan de SB app is dat de text wit op zwart is, t.o.v. zwart op wit bij Ipeng.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

chansig

Quote from: doorofnight on July  8, 2014, 20:07:10
Gefeliciteerd met de aanschaf :)

De LMS is 30.000 bestanden aan het scannen denk ik, niet de SQBT? Heb je LMS op je NAS geïnstalleerd? Dan hoeft je PC/laptop niet aan om toch muziek te kunnen luisteren. Waarom zou je het scannen willen stoppen?

Nee...scannen hoeft niet te stoppen. Maar als je muziek wilt stoppen als deze aan het spelen is...hoe doe je dat dan.

Wel but...want ik zie dat de Touch de hele mapstructuur overhoop gooit en lekker zijn eigen gang gaat.

Ik had alles netjes gerubriceerd op de NAS en nu gooit hij dingen uit mappen, gaat dit apart plaatsen. Alle best of albums had ik 1 map staan en zet dit nu bij de artiest. Idem voor OST..doet hij ook allerlei rare zaken mee.

Beetje dom van het apparaat...heb ik hem niet gevraagd te doen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: chansig on July  8, 2014, 20:45:56
Nee...scannen hoeft niet te stoppen. Maar als je muziek wilt stoppen als deze aan het spelen is...hoe doe je dat dan.


Druk eens op het rode knopje van je afstandbediening?

Quote

Wel but...want ik zie dat de Touch de hele mapstructuur overhoop gooit en lekker zijn eigen gang gaat.

Ik had alles netjes gerubriceerd op de NAS en nu gooit hij dingen uit mappen, gaat dit apart plaatsen. Alle best of albums had ik 1 map staan en zet dit nu bij de artiest. Idem voor OST..doet hij ook allerlei rare zaken mee.

Beetje dom van het apparaat...heb ik hem niet gevraagd te doen.

Gr Hans

Hij laat de fysieke mappenstructuur toch gewoon intact? Hier wel..
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Op de NAS blijft het zoals ik het had ingesteld...alleen in de bediening van logitech dus niet...staat alles door elkaar.

Als ik dan Audio Station (bedieningprogramma) weer open staat ook alles normaal. Alleen die reageert dan weer niet lekker.

Ik zoek het wel even uit...hoop ik.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted Member 2

Quote from: chansig on July  8, 2014, 20:45:56
Nee...scannen hoeft niet te stoppen. Maar als je muziek wilt stoppen als deze aan het spelen is...hoe doe je dat dan.

Wel but...want ik zie dat de Touch de hele mapstructuur overhoop gooit en lekker zijn eigen gang gaat.

Ik had alles netjes gerubriceerd op de NAS en nu gooit hij dingen uit mappen, gaat dit apart plaatsen. Alle best of albums had ik 1 map staan en zet dit nu bij de artiest. Idem voor OST..doet hij ook allerlei rare zaken mee.

Beetje dom van het apparaat...heb ik hem niet gevraagd te doen.

Gr Hans

Of een beetje dom van Hans....

Nog nooit iets gemerkt van een dergelijke actie. Als je aangeeft waar de muziek files zijn opgeslagen, worden de directories en files geindexeerd en er verandert helemaal niets aan de structuur.

Gr
Henk

DofN

Ik denk dat LMS anders categoriseert (op basis van de tags) dan Hans gewend is. Ik gebruik de SQBT om de mappenstructuur op de NAS te tonen. Ik zoek nooit via de tags of de indeling van LMS zelf.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

martin778

Nooit wat van opgemerkt, LMS hoort de bestanden alleen te scannen maar zeker niet te verplaatsen  :nowink:

chansig

Vertel...alles staat op de NAS zoals ik het opgeslagen. Als ik de Yamaha gebruik neemt deze de mapstructuur van de NAS over.

Ik sluit de knijpdoos aan ik geef aan waar de muziek staat...deze gaat scannen en vervolgens gaat de knijpdoos zijn eigen gang.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Ws heb ik het al gevonden...als het scannen klaar is, is ws het antwoord gegeven. Alvast een sorry voor mijn gemopper...en ws mijn ietwat domme gedoe.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Bij de squeezebox kun je de bestanden kiezen uit een naar tags gecatalogiseerde catalogus  ::) en dat kan een puinhoop opleveren als je  daar geen liefde en aandacht aan hebt besteed. Maar je kunt ook gewoon via "muziekmap" je bestanden benaderen en dan krijg je dus gewoon de mappen structuur zoals het op de NAS staat en zoals de Yamaha dat ook deed.

Groeten...

chansig

Klopt is wat gewoon wat snel met mijn ergernis. Het werkt nu zoals ik wil.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Mooi. Nu nog een lineaire voeding en een fraaie Metrum dac en beide met een oranje stroomkabel. Dan kan het genieten écht beginnen.  ::) :P

Enjoy...

chansig

Ik geen oranje kabel..ik wil een zwarte kabel.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted member

Hans hoort het verschil toch niet...  :crazy:  :angel:
Stereo-fan for life!

chansig

Logisch toch als het er niet is...niet geks aan. Het is gekker als je het wel hoort...koekoek. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted member

#1672
Zoals de katholieken zeggen: het feit dat jij het niet kunt waarnemen wil niet zeggen dat het niet bestaat...  ;)
Stereo-fan for life!

chansig

 :D

Ja...die gasten sporen ook niet. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Zo best wel knap...denk ik. Ik heb de Kenwood over de zeik heen gekregen..toch een behoorlijke versterker. Maar nu dus kapot.

Morgen even langs Jerry want die had net mijn oude UcD gemaakt...kunnen de boel weer omruilen. Nu dus tijdelijk met de buizenbak of de fronts. Klinkt ook wel lekker.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.