Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ajbeefde

Quote from: chansig on June 29, 2014, 10:31:51
Ik kijk wel uit...ik ben me er terdege van bewust dat er mensen zijn die een totaal andere benadering hebben en een ander geluid prefereren. Als iemand wil horen wat hij eventueel kan doen wil ik best mijn ervaring vertellen (toch ook al ruim 10 jaar met audio bezig.. :D) maar zeggen dat het zo moet...neuhhhhh. Dat laat ik inderdaad graag aan anderen over.

Gr Hans

Mooi, kunnen we met een gerust hart dit topic gezellig blijven meelezen  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

DofN

Quote from: chansig on June 29, 2014, 10:21:39
Het luisterbezoek heeft ook een korte recensie geschreven. Ik moet er bijna van blozen en dat is raar omdat het de apparaten zijn die het geluid produceren. Hij was in ieder geval te spreken over het geluid. Hij sprak zelfs over referentie..nou nou nou.

G Hans
"het luisterbezoek"? Wie is dat geweest?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Marcel van Hififreaks...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: chansig on June 29, 2014, 11:20:32
Marcel van Hififreaks...

Gr Hans

Ok, check. Leuk. Heb je ook naar die blauwe mannen moeten luisteren? :)

Hij is ook een keer bij mij geweest. Ik moet ook nog een keer naar hem nu hij de Needles niet meer in de hoofdset heeft staan  8)




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

Quote from: chansig on June 29, 2014, 10:21:39
Het luisterbezoek heeft ook een korte recensie geschreven. Ik moet er bijna van blozen en dat is raar omdat het de apparaten zijn die het geluid produceren. Hij was in ieder geval te spreken over het geluid. Hij sprak zelfs over referentie..nou nou nou.

G Hans
Ik weet niet wat hij gezegd heeft maar in zijn verslag lees ik toch iets anders. Een subtiel verschil maar toch. Van de andere kant,  hij komt van Needles.  Tja.  ::)  ;)
Maar het klinkt zondermeer fraai bij jou.

Groeten...   

Rowdy

Quote from: chansig on June 29, 2014, 10:29:43
Van de week kwam iemand wat cd's ophalen. Hij zag de set en begon over de zijne te vertellen. Allemaal goed over na gedacht, korte signalen, allemaal zelfde merk, stekkers, zekeringen etc. Allemaal erg belangrijk. Hij woont hier vlakbij...dus ik heb hem gevraagd of hij mij het verschil kon/wilde laten horen tussen netkabels. Zeker...dat ging ik met zekerheid horen etc.

Ik heb ga hem vandaag eens benaderen om te zien wanneer we een afspraak kunnen maken. Ik ben benieuwd.

Gr Hans
Ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw ervaring over netkabels. Ben zelf er wel mee bezig, lees erover, kijk op de 2de hands markt, maar blijf het wel vreemd vinden dat netkabels een verschil kunnen maken.

chansig

Quote from: Kwabbernoot on June 29, 2014, 11:55:30
Ik weet niet wat hij gezegd heeft maar in zijn verslag lees ik toch iets anders. Een subtiel verschil maar toch. Van de andere kant,  hij komt van Needles.  Tja.  ::)  ;)
Maar het klinkt zondermeer fraai bij jou.

Groeten...   

Ik lees we degelijk het woord referentie. Jij niet? Voor de rest moet je dat soort woorden nooit te serieus nemen. Ik lees dat hij te spreken was over het geluid...en referentie of niet...ik ben er zelf ook wel tevreden mee. En met de Synergy klinkt het nog beter. Perfect wil ik niet zeggen...maar zeker goed.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Quote from: chansig on June 29, 2014, 11:20:32
Marcel van Hififreaks...

Gr Hans

Linkje vd review?

DofN

Quote from: Joris1971 on June 30, 2014, 07:02:15
Linkje vd review?

He ja, we gaan het serieus nemen :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Zeker niet doen... :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot


chansig

Quote from: frank2 on February 26, 2014, 13:14:57
nooit, maar in de hedendaagse muziek zit bijzonder veel diep laag, (bijv. Lorde - Royals) maar ook klassiek. In vele soorten muziek.

Zit mijn topic nog even door te nemen en kwam dit nog tegen. Hier had ik het van de week nog over. Is echt kicken als ik dit hoor. Moet wel even hard, net als AC/DC, System of a down, Guano Apes, Junkie XL...Dit zijn wat van die cd's die ik draai als het even knijter hard kan en mag.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#1637
Vanavond ga ik op bezoek bij iemand die me het verschil gaat laten horen tussen netkabels. Ik zou het zeker horen.

Nee...het is niet Frank.  :D

Ook niet iemand van de fora. Hij kwam vorige week wat cd's ophalen..woont vlak in de buurt. Tijdens het gesprek merkte ik dat het er eigenlijk niet toe deed wat ik zei of van de materie vond. Dus ik ga het meemaken. Ik hoop niet dat ik het ga horen anders moet ik de stroomvoorziening van 6 apparaten gaan aanpakken.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

alexander2

Quote from: chansig on July  2, 2014, 12:58:56
Vanavond ga ik op bezoek bij iemand die me het verschil gaat laten horen tussen netkabels. Ik zou het zeker horen.

Nee...het is niet Frank.  :D

Ook niet iemand van de fora. Hij kwam vorige week wat cd's ophalen..woont vlak in de buurt. Tijdens het gesprek merkte ik dat het er eigenlijk niet toe deed wat ik zei of van de materie vond. Dus ik ga het meemaken. Ik hoop niet dat ik het ga horen anders moet ik de stroomvoorziening van 6 apparaten gaan aanpakken.

Gr Hans

Dit ga ik volgen.

DofN

Ook als je het niet hoort zal je misschien je stroomvoorziening upgraden alleen om rust te hebben?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted member

Ik ben benieuwd... Dit gaat bewijzen of je Hifi-liefhebber bent of muziekliefhebber! Ik gok dat je in de laatste categorie valt.
Stereo-fan for life!

alexander2

Quote from: doorofnight on July  2, 2014, 20:16:40
Ook als je het niet hoort zal je misschien je stroomvoorziening upgraden alleen om rust te hebben?

Als je iets niet hoort lekker laten zitten zou ik zeggen dat geeft volgens mij pas echt rust.

DofN

Quote from: alexander2 on July  2, 2014, 20:35:57
Als je iets niet hoort lekker laten zitten zou ik zeggen dat geeft volgens mij pas echt rust.

Zeker, dat lijkt me het verstandigst.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

#1643
Zo net terug en een gezellige avond gehad en een mooie uitgebalanceerde set gehoord: Bach speakers (monitor) en Pink Faun versterking/DAC, computer gebeuren en stroom-, speaker- en netbekabeling ook van Pink Faun.

Grappige was dat ik me plots weer herinnerde waar ik de gastheer van kende; 6 jaar geleden toen ik ging starten met racefietsen heb ik bij hem een helm, schoenen ed gekocht. Dus dat was wel even grappig.

Eerst maar eens onder het genot van een kopje koffie luisteren naar de set. Komt allemaal wat klein over, wel mooi in balans maar de stemmen missen mijn inziens body. Zelfde geldt voor de instrumenten. Er komt wel een verrassend laag uit, dat komt vogens de gastheer omdat er veel condensatoren in de versterker zitten. Na een half uurtje wel gewend aan het geluid en het klinkt zoals eerder geschreven wel goed in balans.

We blijven een beetje hangen bij de cd van de fil O Brother were are thou. Zangeres met een achtergrond koor. We besluiten de netsnoeren maar te gaan verwisselen. Netsnoer van DAC en versterker worden gewisseld en het nummer opgezet. IK hoor geen verschil, alles blijft goed te volgen, achtergrond koor komt duidelijk door, scheiding tussen stemmen (mannen/vrouwe) duidelijk hoorbaar. Dan terug naar de Pink Faun en verrek wat hoor ik nu: Achtergrondkoor komt eerder door, duidelijkere scheiding tussen de stemmen etc.

De gastheer vertelt wat het verschil is en ik kan er alleen maar bij aansluiten. Dan nog maar een keer terug naar de standaard kabels. Wel gevraagd of hij wilde letten op het volume en dat dit gelijk was. Dat ging de gastheer dit keer doen. Dus nu zeker met volume gelijk en weer opnieuw luisteren. Tsja....geen verschil. Zat hem dus in het verschil in volume.

De gastheer is vervolgens ook iets minder stellend in dat het duidelijk hoorbaar is en zegt dat het subtiele verschillen zijn. Met de name de natuurlijkheid vond hij toegenomen.  Scheelt mij dus weer een bak geld, maar wel weer een adres erbij om af en toe eens te gaan luisteren. Altijd leuk.

De beurs kan dus dicht blijven....gelukkig. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

chansig

#1645
Ik zit net het nummer wat we vanavond hebben gebruikt hier even te draaien...Tsja dan wil ik niet heel erg opschepperig klinken...maar dat gaat hier toch wel een stapje verder. Het achtergrondkoor zet in delen in en dat is hier zeer duidelijk waarneembaar. Eerder op de avond niet zo duidelijk waargenomen.

Stjemig..ben wel erg moe..niets voor mij om zo intensief te luisteren. Klaar maar weer. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

alexander2

Mooi geschreven Hans en ook een beetje hilarisch...volumeknop op zelfde niveau en....helemaal niets. ;D

twani

Quote from: alexander2 on July  2, 2014, 23:22:41
Mooi geschreven Hans en ook een beetje hilarisch...volumeknop op zelfde niveau en....helemaal niets. ;D
De muziek heeft weer eens gewonnen van de "kabelgeilerij". 8)




morca

Denk dat dat ook deels is te danken aan Martijn ,en de afstemming met dsp.
Dit in samenwerking met een paar losse woofers kan wonderen doen in je geluidsbeeld.

Goed te horen dat je zo geniet van je set Hans,daar doe je het voor.  :music:

chansig

De DSP van Synergy is er nu niet meer...maar met de nieuwe wooferopstelling klinkt het ook niet verkeerd. We fijn om te weten dat het nog beter kan...2 maandjes wachten.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.