Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Tsja....nu een half dagje verder. Lijkt er toch wel iets veranderd te zijn...moeilijk omdat het een subtiel gevoel van meer rust in de muziek is welke ik nu ervaar. Zou wat zijn als dat door de kabel zou komen. Vooralsnog houd ik het er maar op dat ik mezelf voor de gek hou.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ajbeefde

Quote from: chansig on June  8, 2014, 13:07:51
Tsja....nu een half dagje verder. Lijkt er toch wel iets veranderd te zijn...moeilijk omdat het een subtiel gevoel van meer rust in de muziek is welke ik nu ervaar. Zou wat zijn als dat door de kabel zou komen. Vooralsnog houd ik het er maar op dat ik mezelf voor de gek hou.

Gr Hans

Hou nou op he.....  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

DofN

Quote from: chansig on June  8, 2014, 13:07:51
Tsja....nu een half dagje verder. Lijkt er toch wel iets veranderd te zijn...moeilijk omdat het een subtiel gevoel van meer rust in de muziek is welke ik nu ervaar. Zou wat zijn als dat door de kabel zou komen. Vooralsnog houd ik het er maar op dat ik mezelf voor de gek hou.

Gr Hans

^^
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

flakkees

Quote from: chansig on June  8, 2014, 13:07:51
Tsja....nu een half dagje verder. Lijkt er toch wel iets veranderd te zijn...moeilijk omdat het een subtiel gevoel van meer rust in de muziek is welke ik nu ervaar. Zou wat zijn als dat door de kabel zou komen. Vooralsnog houd ik het er maar op dat ik mezelf voor de gek hou.

Gr Hans
ik denk dat dat het beste is hans  :P
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Staaled

#1504
Quote from: chansig on June  8, 2014, 13:07:51
Tsja....nu een half dagje verder. Lijkt er toch wel iets veranderd te zijn...moeilijk omdat het een subtiel gevoel van meer rust in de muziek is welke ik nu ervaar. Zou wat zijn als dat door de kabel zou komen. Vooralsnog houd ik het er maar op dat ik mezelf voor de gek hou.

Gr Hans
Als het al invloed heeft is het wel degelijk dit aspect.
Gemoedsrust dan wel jitter-afname als oorzaak. :tounge2:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Staaled

Quote from: morca on June  9, 2014, 16:50:39
Jitter tussen ze oren bedoel je Ed..... :clapping:
Tsja , ook daar werkt het met pulsjes. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Allemaal niet zo belangrijk toch ?

Zo...vandaag een dagje Synergy Acoustics achter de rug. Martijn en Martin zijn vanaf vanochtend half 12 tot 18.00 uur bezig geweest met mijn speakers en hun dac/VV/DSP. Was een leerzame dag voor mij. Martijn en Martin in ieder geval enorm bedankt voor jullie tijd.

De komende periode maar eens luisteren naar de 4 verschillende pre sets die er nu gemaakt zijn. De subs zijn behoorlijk verschoven. De sub in de hoek bij de bank voegde op die plek weinig tot niets toe..die staat nu dus op het dressior waar ook de set staat. De sub naast de kachel staat nu in de hoek achter een frontspeaker.

Het blijkt dat ik last heb van floorroombouncing...dus daar hebben ze wat aan gedaan in de verschillende pre-sets. Daarnaast was het laag 5 dB harder (in de oude situatie)...dus ook daar is wat aan gedaan. De komende dagen maar eens luisteren en wennen aan alles.

Net een minuut of 5 wat geluisterd en een groot verschil is het eerste wat in me opkomt.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Wat hebben de jongens van synergy acoustics meer gedaan dan dat de antimod kan doen ik je set (behalve de subplaatsing)?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Staaled

Quote from: chansig on June  9, 2014, 18:33:36
Allemaal niet zo belangrijk toch ?

Zo...vandaag een dagje Synergy Acoustics achter de rug. Martijn en Martin zijn vanaf vanochtend half 12 tot 18.00 uur bezig geweest met mijn speakers en hun dac/VV/DSP. Was een leerzame dag voor mij. Martijn en Martin in ieder geval enorm bedankt voor jullie tijd.

De komende periode maar eens luisteren naar de 4 verschillende pre sets die er nu gemaakt zijn. De subs zijn behoorlijk verschoven. De sub in de hoek bij de bank voegde op die plek weinig tot niets toe..die staat nu dus op het dressior waar ook de set staat. De sub naast de kachel staat nu in de hoek achter een frontspeaker.

Het blijkt dat ik last heb van floorroombouncing...dus daar hebben ze wat aan gedaan in de verschillende pre-sets. Daarnaast was het laag 5 dB harder (in de oude situatie)...dus ook daar is wat aan gedaan. De komende dagen maar eens luisteren en wennen aan alles.

Net een minuut of 5 wat geluisterd en een groot verschil is het eerste wat in me opkomt.

Gr Hans
Klopt, geen vergelijk met hetgeen de mannen vandaag bij je verricht hebben. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Quote from: cz79 on June  9, 2014, 18:36:42
Wat hebben de jongens van synergy acoustics meer gedaan dan dat de antimod kan doen ik je set (behalve de subplaatsing)?

Veel gemeten heel veel gemeten. Je kan van alles instellen in de DSP. Delay, fase, volume etc etc.  Daarnaast zijn er dipjes en pieken weg en loopt het geheel nu langer vlakker door...Maar Martin of Martijn kunnen daar meer over vertellen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

yorkie13

Gaat deze DSP de antimode dual core 2.0 vervangen ?

Resultaten klinken veelbelovend..........

chansig

Die kans acht ik heel erg groot.

Zal nog even duren...het betekent wel dat ik me in het software gebeuren moet gaan storten. Dat wordt nog een hele klus.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

En die dipjes en piekjes hadden puur te maken met de plaatsing, ofwel dat is weggepoetst met verplaatsen van de subs? Of zijn er ook nog antimode instellingen gewijzigd?


Edit, ik hoor net dat je een andere DSP hebt?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Er zit een DSP in de VV, evenals een DAC. Verplaatsen van de subs zorgde voor de nodige veranderingen en vervolgens was het fine tunen en dan heeft deze DSP toch erg veel meer mogelijkheden. Zo kan iedere speaker individueel aanpassen om zo het beste resultaat te krijgen. Je moet wel behoorlijk wat verstand hebben om de metingen goed te kunnen lezen.

Of ik dat verstand ga krijgen is nog maar de vraag...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Quote from: chansig on June  9, 2014, 22:22:09
Er zit een DSP in de VV, evenals een DAC. Verplaatsen van de subs zorgde voor de nodige veranderingen en vervolgens was het fine tunen en dan heeft deze DSP toch erg veel meer mogelijkheden. Zo kan iedere speaker individueel aanpassen om zo het beste resultaat te krijgen. Je moet wel behoorlijk wat verstand hebben om de metingen goed te kunnen lezen.

Of ik dat verstand ga krijgen is nog maar de vraag...

Gr Hans
Dat hoeft toch niet.
Eenmaal ingeregeld ,en dat wordt gedaan,is het klaar. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Kan dat je weer eens wat anders koopt..subs, front speakers etc.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Quote from: chansig on June  9, 2014, 22:39:58
Kan dat je weer eens wat anders koopt..subs, front speakers etc.

Gr Hans
Niet meer doen dan. :hmmm: ;D
Prima stok achter de deur toch en schept tijd en geld voor andere leuke dingen.


(Heb ik trouwens geen "last" meer van ......als ik het al had)

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

De behoefte is er op dit moment ook niet. Maar je weet maar nooit wat de toekomst gaat brengen.

Nu even Tycho aan het luisteren. Eerste wat opvalt is dat er meer rust in het geluid is gekomen. Welke pre-set ik ook gebruik. Ik meen zelfs geluidjes te horen die ik voorheen niet hoorde. Bijzonder tevreden dus.

Wanneer Martijn er behoefte aan heeft mag hij hier wel een meeting plaatsen van hoe het er nu uitziet.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Dat zou mooi zijn , want ik ben best benieuwd.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

De eerste DSP is geleverd bij jouw Hans,gaaf!
Ik ben erg benieuwd hoe het app eruit ziet en hoe het werkt/software en inregelmogelijkheden.


chansig

Is nog een demo. Maar ik heb Martijn al laten weten dat wat mij betreft ik de eerste ben die iets van hen ga afnemen.

Qua software kan je beter bij Martijn/Martin terecht.

G Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Ja Hans maak eens een foto van de DSP.


chansig

Ik heb niet het akkoord gekregen dat te doen..zal het even navragen of dat al kan.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mijkie

we vertellen het niet door Hans  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6