Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CZ79

Geniet ervan, heren!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Was gezellig! Altijd leuk om elkander weer eens te zien. Het laag-gebeuren in huize Chansig is mij een beetje teveel van het goede. De andere heren vonden het wel mooi dus het zal wel de leeftijd zijn. Maar het kan natuurlijk ook dat ik al zó lang naar monitors luister dat ik dat allerlaagste helemaal niet meer gewend ben.

De set klinkt verder erg mooi. Niet direct, zoals bij mij, maar subtiel, een beetje ijl soms zelfs. Genoeg voor kippenvel op z'n tijd. Met precies de elementen die ik herken van andere behandelde sets zoals een prachtige stem en opvallend natuurlijke instrumenten. In mijn oren past dat laag-fundament met 23 subwoofers daar dan niet zo bij maar goed.

Wel weer mooie muziek gehoord! In mijn Note 3 staat geschreven: London Grammar, Scooter, James Blake, Burial, Nils Frahm en Nick Bartch.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Joris1971

@Huubf: 23 subwoofers?

chansig

Ja..Huub vergeet er 1...24 dus.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Quote from: chansig on April 19, 2014, 20:32:00
Ja..Huub vergeet er 1...24 dus.

Gr Hans

Yeah right

HuubF

Quote from: chansig on April 19, 2014, 20:32:00
Ja..Huub vergeet er 1...24 dus.

Sorry van die bekerfinale om 6 uur... Kwam om kwart over 6 hijgend met 2 flessen witte wijn thuis en de tv stond nog uit. Is morgen dus. :-[
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Zo weer terug van een dagje Chansig. Altijd leuk maar vandaag was het helemaal speciaal omdat ik ook een plank kon ophalen. Daarover later vast wel meer in mijn eigen topic.

Zoals altijd op dit soort dagen als er meerdere mensen langskomen wordt er wel geluisterd maar nooit zo heel erg lang. Zo ook vandaag. Maar ik heb wel effe relaxed de set geëvalueerd en de uitkomst was niet slecht. Sterker nog, het klonk heel erg goed. De opstelling gaat behoorlijk in de richting van near-field luisteren met dus ook de voordelen daarvan: veel direct geluid, diep stereobeeld en als het niet goed gaat hoor je de individuele units.
Luisteren dus. Eerst een stukje Sinatra beluisterd maar dit stond echt te zacht zodat ik daar niet al te veel over kan vertellen. Daarna een nummer van Radiohead (House of Cards) en dat klonk echt wel heel erg fraai. Mooi ruimtelijk en voornamelijk achter de speakers en als een soort van schil aan de linker en rechterkant naar voren lopend. Apart maar absoluut fraai.
Daarna een stukje Ray Lamontagne (Are we really through) en alhoewel het weer mooi klinkt valt er hier wel wat op te merken. Ray lijkt wat klein en zijn stem mist iets body. Daarna nog iets van Kirsten Hersh (Your Ghost) en ook zij komt iets klein over.
De individuele units heb ik nooit kunnen waarnemen dus dat is goed. Het geluid komt prachtig los van de speakers.
Al met al een heel erg mooi klinkende set met erg fraaie luidsprekers (hoe simpel kan het zijn, hoge slanke kast met een redelijke diepte, drie mooie units en een licht fineer: prachtig). Wat mij betreft zou het mid-laag iets meer aanwezig mogen zijn om stemmen iets meer body mee te geven maar dat is dan ook echt alles.

Rest mij Hans en de rest te bedanken voor weer een prima dagje audiopielen.

Groeten...

DofN

Het is dat ik echt zo niet kon vandaag, anders had ik mezelf uitgenodigd.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

Quote from: HuubF on April 19, 2014, 20:36:32
Sorry van die bekerfinale om 6 uur... Kwam om kwart over 6 hijgend met 2 flessen witte wijn thuis en de tv stond nog uit. Is morgen dus. :-[
Had je de rode al in de auto opgezopen dan?

Groeten...

HuubF

Quote from: Kwabbernoot on April 19, 2014, 20:59:04
Had je de rode al in de auto opgezopen dan?

Groeten...

Nee het bezoek (dat dus morgen komt) sponst witte wijn.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

#1360
Daar zat ik dan om 18.00 uur...klaar voor de buis...niets. :D

Maar goed...het was een leuke dag. Inderdaad, op deze dagen wordt er meer geouwehoerd dan muziek geluisterd maar goed je kan niet alles hebben. De een miste wat midden de ander gaf aan dat het laag wat te veel was. Koen en Eelco hebben nog wat met de speakers en bepaalde dat het nu beter klinkt. Morgen zal ik daar zelf mijn oordeel over gaan vellen.

De plank van gehakt bracht geen gigantische geluidsverschuiving teweeg. Dus over een aanschaf moet ik echt heel hard nadenken.

Zelf was ik erg blij dat de AM hetzelfde aangeeft als het meetprogramma van Koen...ook fijn om te weten.

Daarnaast mijn eerste cd´s aan Kwabber verkocht. Deed een klein beetje pijn, maar het is goed zo.

Heren bedankt voor de gezellige middag, volgende keer bij Huub ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Jumping Jack

Huub: het is Nik Bärtsch, mocht je straks aan het zoeken gaan  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

HuubF

Quote from: Jumping Jack on April 19, 2014, 22:04:24
Huub: het is Nik Bärtsch, mocht je straks aan het zoeken gaan  ;).

Thx, is inderdaad gave muziek.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

lynch1979

Quote from: HuubF on April 19, 2014, 22:17:04
Thx, is inderdaad gave muziek.

Ga hem live zien als je de kans hebt, dan weet je niet wat je meemaakt.

Ik kan je wel een aantal albums toesturen via WeTransfer.

HuubF

Quote from: lynch1979 on April 19, 2014, 23:14:38
Ga hem live zien als je de kans hebt, dan weet je niet wat je meemaakt.

Ik kan je wel een aantal albums toesturen via WeTransfer.

Nee joh, ik heb Qobuzzz!
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

lynch1979

Quote from: HuubF on April 19, 2014, 23:57:57
Nee joh, ik heb Qobuzzz!

Luxe zeg, heb ik nog niet  ;)

HuubF

Quote from: lynch1979 on April 20, 2014, 00:07:02
Luxe zeg, heb ik nog niet  ;)

Tsja, de kinderen zijn het huis al een tijdje uit.  :pompom:
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Huub, wat vond je eigenlijk van de AntiMode? Heb je daar nog iets over te zeggen?

Groeten...

HuubF

Quote from: Kwabbernoot on April 21, 2014, 15:59:46
Huub, wat vond je eigenlijk van de AntiMode? Heb je daar nog iets over te zeggen?

Groeten...

Ik heb sowieso een hekel aan die dingen. Echt nuttig vond ik het laag ook niet. De speakers klonken op zich mooi.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Ja maar ik bedoelde meer als het weghalen van de ziel van de muziek, of hoe dan ook jij het eerder omschreef.

Groeten...

DofN

#1371
Een DSP ruimt overbodig laag op en pakt daarmee vaak ook nog wel iets van stemmen mee. Die worden hierdoor wat dunner. Ik denk dat mensen dat als zielloos ervaren, maar ik denk dat dit gemis vooral wordt ervaren als normaliter naar een teveel aan laag wordt geluisterd. En dat kan ook heel goed met monitoren - daar hoef je geen zuilen voor te hebben. Het heeft niets met ziel te maken, of met wat voor vorm van magie dan ook.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

#1372


Zo set in de kast (Joris ook weer blij.. :D). Nu nog een switch kopen en dan kan de NAS er ook bij staan.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Lion of Judah

Mooie muziektitels, die twee rechts achter in het bijzonder :headbanging:
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

clockwork

Netjes hoor. :clapping:

Maar even een 'Joris-ie': weet je zeker dat je de NAS niet in een andere ruimte wilt hebben? De fan van mijn QNAP en de harde schijven maken hier best wel wat herrie. Mij zou dat in elk geval afleiden.  :blush:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling