Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Inderdaad een DS212+...ook mooi hoor.. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Quote from: AbZ on April  9, 2014, 09:45:00
Ik gok zomaar dat dit vooral vd software afhangt en dat die voor beide modellen identiek is?
Ik denk dat de processor en het werkgeheugen ook wel een cent in het zakje doen. De software zal inderdaad wel (grotendeels) gelijk zijn.

Quote from: chansig on April  9, 2014, 09:48:57
Inderdaad een DS212+...ook mooi hoor.. :D

Gr Hans

Mooi boeit mij niet zo bij een NAS, als ie maar doet wat ik wil (in dit geval wat jij wilt) en rap wat.  8)

Groeten...

chansig

Ik denk dat als ik het werkend krijg het heel erg fijn is.. :D

Pjotr komt me we ws een handje helpen. Tot die tijd probeer ik zelf dingen uit te vissen. Lastige materie...veel moeilijke woorden, afkortingen die me allemaal niets zeggen en waar mijn hersenpannetje dus van overkookt.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Quote from: chansig on April  9, 2014, 10:17:59
Lastige materie...veel moeilijke woorden, afkortingen die me allemaal niets zeggen en waar mijn hersenpannetje dus van overkookt.

Gr Hans

Ik vind eigenlijk dat Joris je moet komen helpen  :D

chansig

 :clapping: :headbanging:

Ws kan Pjotr vanavond al langskomen...erg fijn.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr

#1330
Quote from: chansig on April  9, 2014, 10:27:43
:clapping: :headbanging:

Ws kan Pjotr vanavond al langskomen...erg fijn.

Gr Hans

En bij dezen bevestigd :D
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

lynch1979


chansig

Erg aardig. Ik ben benieuwd.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

#1333
Quote from: Kwabbernoot on April  9, 2014, 10:12:51
Ik denk dat de processor en het werkgeheugen ook wel een cent in het zakje doen. De software zal inderdaad wel (grotendeels) gelijk zijn.

Mooi boeit mij niet zo bij een NAS, als ie maar doet wat ik wil (in dit geval wat jij wilt) en rap wat.  8)

Groeten...
Denk dat elke NAS dit sowieso op haar sloffen kan doen. 
Gaat niet om tig Blurays tegelijk neerladen dacht ik.  Verschil is dan alleen opslagcapaciteit.

Kwabbernoot

Weet ik niet. Als je ook nog on the fly bestanden moet converteren (geen idee of dat moet bij Hans) kan het wel eens lastiger worden.  Ik heb zelf een oude ReadyNas en die kan het in ieder geval niet aan. Het werkt wel maar het is onwerkbaar traag. Maar bij mij moet hij ook nog LMS draaien. Ik weet niet of hij bij Hans ook nog een server moet draaien of dat de Yamaha gewoon direct de bestanden leest.

Groeten...

Jumping Jack

De 212+ is meer dan snel genoeg. Ik heb dezelfde, draai minimserver en decodeer flac naar wav zonder enig probleem...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

StefaanD

Het + in de naamgeving van de Synology geeft reeds aan dat deze uit de snelste serie komt van Synology. Voor muziek incluis on-the-fly conversie en zelfs tegelijkertijd downloaden zal die Syno zat snel genoeg zijn.

chansig

On the fly ???????

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Pjotr mag voorlopig thuis blijven...het is me gelukt om muziek via de NAS af te laten spelen. Afgesproken dat ik de komende weken zaken waar ik tegenaan loop ga verzamelen en dat Pjotr dan alsnog een keer langskomt. Een tegenbezoek staat ook al in de planning..dus dat levert het dan ook weer op.

Eigenlijk weet ik hoe het werkt bij mij: Compleet het overzicht kwijt omdat het nieuw is, dan uren en uren zelf lopen klooien, het lukt en klaar.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Quote from: chansig on April  9, 2014, 12:34:52
On the fly ???????

Gr Hans

= wanneer je de NAS (althans de server-software op de NAS (logitech, Minim, ...)) de bestanden laat decoderen bv van Flac naar Wav. Naim-streamers bv zetten sowieso alles om naar WAV. Als je dit al laat doen door de NAS, zou het beter kunnen klinken omdat de streamer dan wat ontlast wordt...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Waarom zou je van FLAC naar WAV decoderen ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Quote from: chansig on April  9, 2014, 13:17:55
Waarom zou je van FLAC naar WAV decoderen ?

Gr Hans

vanwege meta tags (dacht ik) en omdat volgens sommigen WAV beter klinkt als FLAC

Jumping Jack

Quote from: chansig on April  9, 2014, 13:17:55
Waarom zou je van FLAC naar WAV decoderen ?

Gr Hans

Flac biedt betere mogelijkheden om te taggen en neemt ook iets minder plaats in. En sommige streamers gaan dus sowieso decoderen naar WAV...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

 :D

Goeie reden om om te zetten naar WAV...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Zo een klein weekje verder. De Synology werkt als een trein. Stuk sneller dan de WD. Het overzetten van bestanden gaat ook snel genoeg. Dus een happy camper. Enige is dat hij af en toe spontaan afsluit. Het gebruiken van een andere USB heeft geholpen maar een foutmelding blijft terugkomen...iets met windows file server oid. Ga ik nog even uitzoeken.

Inmiddels al ruim 300 GB op de HD staan en het rippen gaat ook redelijk de goede kant op. Bijna een 2e doos klaar. En dat betekent dat nog 4 dozen (waarvan er veel al gedownload zijn). Van 1 album (Talking Heads Naked) heb ik zowel de flac als de mp3 binnen gehaald.

Ik ben benieuwd of ik het verschil ga horen. Tussen de cd speler en Yamaha hoor ik in ieder geval geen verschil. Dat is wel conform de verwachtingen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Morgen komen Koen, HuubF, Kwabbernoot en Baardmannetje voor een bezoek. Koen neemt zijn meet spulletjes mee, Huub zijn gehakte plank, ik zorg voor muziek, mooi weer en eten en dus een gezellige dag.

Ik ben overigens nog steeds erg content met de NAS en de Yamaha. De Yamaha wordt overigens alleen als digitaal doorgeefluik gebruikt. Het signaal wordt in de AM gedact.

De cd's heb ik allemaal nog...ik had ze van de week op het net gezet. Maar een stemmetje zei: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE...

En naar stemmetjes moet je altijd luisteren..misschien morgen een ander stemmetje. Zou ook zomaar kunnen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Leuke dag morgen!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

Oehhhhh, de plank. Dat ding is nu zo gehyped dat het eigenlijk alleen maar kan tegenvallen.

Of toch niet.... Ik druppel alweer een beetje van de spanning. Leuk.

Groeten...

YamahaRXV

Quote from: Kwabbernoot on April 18, 2014, 17:58:12
Oehhhhh, de plank. Dat ding is nu zo gehyped dat het eigenlijk alleen maar kan tegenvallen.

Of toch niet.... Ik druppel alweer een beetje van de spanning. Leuk.

Groeten...

Kijk je uit dat je geen plankenkoorts krijgt... ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Alex Groningen

Maak er een leuke dag van met z'n allen!
Wens jullie heel veel luisterplezier.