Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Computer opnieuw opgestart en dan krijgen we dit...zie printscreen...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Quote from: chansig on April  4, 2014, 09:17:01
Nog een derde screen.

Hierin zie je dus een open geklapte mappenstructuur van het netwerk MYBOOKLIVEDUO.

Hier kan ik dus alles in veranderen, verwijderen maar dat is dus niet terug te zien in de App...is het een kwestie van de naam veranderen (My muziek hans dus veranderen). En dan in dezelfde dan als de netwerkloatie dus: MYBOOKLIVEDUO

Gr Hans
Als je bijvoorbeeld een map verwijdert kan het zijn dat de mediaserver dit niet "oppikt".
Gevolg is dat je die titel nog steeds in je app ziet.
Probeer deze dan af te spelen. Dat zal namelijk niet lukken.

Hoe de WD mediaserver met dergelijke handelingen omgaat heb ik geen ervaring mee.
Hier is Twonky wat traag of is zelfs een rebuild/rescan nodig. Asset daarentegen volgt moeiteloos alles wat ik doe.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: chansig on April  4, 2014, 09:36:30
Computer opnieuw opgestart en dan krijgen we dit...zie printscreen...

Gr Hans
Geen doublures en apparaten juist gelabeld.
Lijkt me OK.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Ja maar de naam My Muziek Hans is plots verwijderd ? Zou die dan gekoppeld hebben gezeten aan minim ?

Inmiddels zit mylivebookduo ook weer in het netwerk. Duurt dus even als de computer is opgestart.

Oke..wat betreft dat rescannen...ga ik eens proberen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Gelukt...en Staaled wederom bedankt. Heel langzaam begin ik het eea te snappen. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Quote from: chansig on April  4, 2014, 09:58:38
Gelukt...en Staaled wederom bedankt. Heel langzaam begin ik het eea te snappen. :D

Gr Hans
:thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HuubF

Hans, weet je wel zeker dat je met al die ingewikkelde toestanden aan de gang moet? Ik zit al 43 jaar in de automatisering maar ik probeer het toch zo eenvoudig mogelijk te houden. Na 3 jaar achtervolgd te zijn met softwareproblemen voor DRIE dingen (muziekserver, dac, iPhone) om even een muziekje te kunnen luisteren.  :wacko:
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Het is een relatief goedkoop experiment. En vanaf vanochtend is het me duidelijk. Mogelijk op naar een volgende onduidelijkheid...wie weet.

Tot nu toe bevalt het me wel.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Even offtopic, @steeled, gebruik jij ook asset?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Joris1971

#1285
Quote from: HuubF on April  4, 2014, 19:07:49
Hans, weet je wel zeker dat je met al die ingewikkelde toestanden aan de gang moet? Ik zit al 43 jaar in de automatisering maar ik probeer het toch zo eenvoudig mogelijk te houden. Na 3 jaar achtervolgd te zijn met softwareproblemen voor DRIE dingen (muziekserver, dac, iPhone) om even een muziekje te kunnen luisteren.  :wacko:

Ik snap niet wat er allemaal zo moeilijk aan moet zijn?

Je hebt een internetverbinding, een bedrade NAS eraan waarop je je muziek op zet.
Een streamer, een tablet of phone voor de bediening vd streamer, that's it.

Mbt de software problemen dat is miz echt PC die daar de problemen veroorzaakt, want met mijn mac mini, waarop ik de muziekbestanden naar de NAS kopier heb ik echt nooit problemen mee gehad.
De macmini ziet de Muziek map vd NAS, kwestie van kopieren en klaar.

Staaled

Quote from: HuubF on April  4, 2014, 19:07:49
Hans, weet je wel zeker dat je met al die ingewikkelde toestanden aan de gang moet? Ik zit al 43 jaar in de automatisering maar ik probeer het toch zo eenvoudig mogelijk te houden. Na 3 jaar achtervolgd te zijn met softwareproblemen voor DRIE dingen (muziekserver, dac, iPhone) om even een muziekje te kunnen luisteren.  :wacko:
Met de PSaudio had je het slecht getroffen. :-\
Andere streamers doen hun werk iha zonder rare fratsen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: cz79 on April  4, 2014, 21:27:55
Even offtopic, @steeled, gebruik jij ook asset?
Yep.
Ik heb ook eea aan muziek op mijn laptop staan en Asset kan transcoden. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Tsja...paar dagen verder en ik ben erg tevreden. Ws deze week een "echte" NAS aan schaffen.

Vraagje...wat doen de NASSERS met hun cds ?

Bewaren ? Of verkopen ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Inmiddels een Synology disk station NAS DS213+ incl 2 x 2TB HDD...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

#1290
Quote from: chansig on April  6, 2014, 12:52:19
Vraagje...wat doen de NASSERS met hun cds ?

Bewaren ? Of verkopen ?

Gr Hans

Als je er weinig emotionele waarde aan hecht... Verkopen
Al krijg je er bijzonder weinig voor terug qua eurootjes

chansig

#1291
Al krijg je er niet bijzonder weinig voor terug...dus bijzonder veel ??

De boxen ga ik dan ws wel houden..die vind ik te leuk. Tsja wat kan er veel veranderen in een week.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

Quote from: chansig on April  6, 2014, 12:52:19
Tsja...paar dagen verder en ik ben erg tevreden. Ws deze week een "echte" NAS aan schaffen.

Vraagje...wat doen de NASSERS met hun cds ?
Bewaren ? Of verkopen ?

Gr Hans

Ligt er maar aan, heb je geld nodig  :hmmm: daarin tegen levert verkopen geen drol op maar liggen
de CD's wel ongebruikt in de kast te verstoffen.

Ik heb ze allemaal gehouden maar je kunt ervoor kiezen alleen je dierbaarste muziek (top 25 aan titels)
te houden en de rest te verkopen.   Wellicht is CD-ruil ook een optie, kan je nog meer op je Nas zetten.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Jumping Jack

Ik hou ze bij omdat:

- je collectie anders niet legaal is
- ik ze nog draai in auto
- ik er geen afscheid van kan / wil nemen
- ik zo altijd nog een (extra) back-up heb...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Ik weet ook niet of ik er spijt van zou krijgen. Wat betreft de backup, in de NAS een back up dan nog op een externe schijf. Zou voldoende moeten zijn. Denk ik dan.

Ik zie het wel...slaap er nog wel een week of wat over. Eerst alles rippen en op de schijven zetten.

Gr Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Quote from: Jumping Jack on April  6, 2014, 13:37:20
Ik hou ze bij omdat:

- je collectie anders niet legaal is
- ik ze nog draai in auto
- ik er geen afscheid van kan / wil nemen
- ik zo altijd nog een (extra) back-up heb...

Hier sluit ik mij bij aan, je hebt er ook een tijd over gedaan om een collectie op te bouwen, dan is wat mij betreft zonde om ze te verkopen.

DofN

Quote from: chansig on April  6, 2014, 12:52:19
Tsja...paar dagen verder en ik ben erg tevreden. Ws deze week een "echte" NAS aan schaffen.

Vraagje...wat doen de NASSERS met hun cds ?

Bewaren ? Of verkopen ?

Gr Hans

Eigenlijk helemaal niet leuk om zo achteraf gelijk te krijgen. Zonde van de eerdere aankoop.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Die krijg ik wel weer verkocht voor de aanschafprijs.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Quote from: chansig on April  6, 2014, 18:51:40
Die krijg ik wel weer verkocht voor de aanschafprijs.

Gr Hans

Jij gelooft dat serieus?

Cd's krijg je niet verkocht voor wat je er toen voor betaald hebt, collecters items of spec. uitgaves misschien daargelaten.

Jumping Jack

Hij heeft het natuurlijk niet over zijn cd's...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs