Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Nog 1,5 GB... :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Alles staat erop. Lekker muziek aan het spelen. Koppel de harde schijf los...wil verder met muziek spelen. Ziet de Yamaha de WD niet meer...euhhhhhh.

Als ik in verkenner ga kijken zie ik mybookliveduo ook nog alleen maar als opslag en niet meer als multi media apparaat (waar de Yamaha ook staat vermeld).

Bij de computer staat mybookliveduo wel vermeld....dus wat te doen ?

Gr Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ


chansig

Oke...als dt de enige optie is dan doe ik dat als de WD intern ook helemaal klaar is met het rebuilden van de schijfopbouw.

Ga ik nu maar wat doen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

#1254
Ik zeg maar wat  ;D  maar dan zal ie wel opnieuw naar verbindingen gaan zoeken?

Quote from: chansig on April  3, 2014, 11:55:30
Oke...als dt de enige optie is
Dacht dat je de dt al weggedaan had  :blink:

Joris1971

Quote from: chansig on April  3, 2014, 11:38:47
Alles staat erop. Lekker muziek aan het spelen. Koppel de harde schijf los...wil verder met muziek spelen. Ziet de Yamaha de WD niet meer...euhhhhhh.

Als ik in verkenner ga kijken zie ik mybookliveduo ook nog alleen maar als opslag en niet meer als multi media apparaat (waar de Yamaha ook staat vermeld).

Bij de computer staat mybookliveduo wel vermeld....dus wat te doen ?

Gr Hans

Koop een Mac, dan heb je al dit gemieter niet  :tounge:

chansig

Quote from: AbZ on April  3, 2014, 12:01:17
Ik zeg maar wat  ;D  maar dan zal ie wel opnieuw naar verbindingen gaan zoeken?
Dacht dat je de dt al weggedaan had  :blink:

:D

Grapjurk..

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

evilniek

#1257
Quote from: Joris1971 on April  3, 2014, 10:16:49
Aha ok, Als ik een cd geript heb, kopier ik hem per cd naar de NAS
Als ik eerst 20 cd's ga rippen en die vervolgens tegelijk op de NAS kopier dan duurt dat aanzienlijk lang.

Waar rip je mee dan? DbPoweramp heeft ook een multi-encoder, hiermee kun je meteen naar verschillende locaties rippen.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Toch blijf ik erbij dat de schijf niet in orde is, ik had dat ook met een wd schijf, alles leek oke, schijf gaf ook geen fouten aan maar bestanden kopiëren ging ontzettend traag, nu heb ik een andere en gaat alles als de brandweer
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Afspelen gaat verder prima...dus ik zou verder niet weten waar ik dan aan moet merken dat de schijf kapot is. Daarnaast geeft Martin aan dat het redelijk normaal is.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

De traagheid komt vooral door je draadloze (?) netwerk, niet door de schijf in de NAS.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Gaat om de overdracht van een externe harde schijf naar de NAS gekoppeld middels een USB kabel.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

#1263
Quote from: chansig on April  3, 2014, 21:28:47
Gaat om de overdracht van een externe harde schijf naar de NAS gekoppeld middels een USB kabel.

Gr Hans
Zeker geen usb kabels vergeleken?  :sly:

Het kan ook nog aan je pc/laptop liggen.
Wel zo aangesloten dat de bandbreedte niet gedeeld wordt met andere devices?

CZ79

Als je pc direct is aangesloten op de harde schijf (andersom eigenlijk) dan lijkt de snelheid echt heel erg laag, heb je geen andere schijf ter vergelijk?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Harde schijf op de NAS.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

En het is een enkele disc? Tja dan wordt het lastig vergelijken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Het maakt allemaal niet meer uit. De boel staat erop en nu is het een kwestie van geduld om de rest erop te krijgen. Ik heb een RAID 1 (?)...dus een back up wordt automatisch gemaakt.

Voor de rest voldoet hij prima. Mogelijk in de toekomst een NAS die wat meer kan etc.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Vraagje. In de attachment zit een printscreen van het overzicht van mijn computer

Mijn vraag is: Wat is My muziek Hans voor iets ?

Het is een map waar ik niets in kan veranderen en de mappenstructuur zie ik ook als ik via mijn app de Yamaha bedien. Op een ander screen valt het onder netwerklocatie (1) en wordt het mediaserver genoemd met een icoon van de WD

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Nog een 2e printscreen...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Omdat de mappen structuur van de My muziek Hans wordt aangehouden kan ik daar dus niets in veranderen en dat is vervelend.

Rare is is dat binnen de app om de Yamaha te bedienen er 2 servers aangegeven worden: HANSLAPTOP en MyBookLiveDuo.

Ik gebruik dus de laatste en dan kom ik de mapepenstructuur van My muziek Hans terecht ???

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Quote from: chansig on April  4, 2014, 09:05:36
Vraagje. In de attachment zit een printscreen van het overzicht van mijn computer

Mijn vraag is: Wat is My muziek Hans voor iets ?

Het is een map waar ik niets in kan veranderen en de mappenstructuur zie ik ook als ik via mijn app de Yamaha bedien. Op een ander screen valt het onder netwerklocatie (1) en wordt het mediaserver genoemd met een icoon van de WD

Gr Hans
Als het overeenkomt met wat ik bijv van Asset of Twonky op mijn laptop onder netwerklocaties zie is het de muziekmap op je WD die door de interne mediaspeler van je laptop gezien wordt en zo ook af te spelen is.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: chansig on April  4, 2014, 09:11:12
Omdat de mappen structuur van de My muziek Hans wordt aangehouden kan ik daar dus niets in veranderen en dat is vervelend.

Rare is is dat binnen de app om de Yamaha te bedienen er 2 servers aangegeven worden: HANSLAPTOP en MyBookLiveDuo.

Ik gebruik dus de laatste en dan kom ik de mapepenstructuur van My muziek Hans terecht ???

Gr Hans
HANSLAPTOP is dan toch je Minimserver op je laptop ?
Nu je de NAS gebruikt kun je die server evt. uitschakelen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Nog een derde screen.

Hierin zie je dus een open geklapte mappenstructuur van het netwerk MYBOOKLIVEDUO.

Hier kan ik dus alles in veranderen, verwijderen maar dat is dus niet terug te zien in de App...is het een kwestie van de naam veranderen (My muziek hans dus veranderen). En dan in dezelfde dan als de netwerkloatie dus: MYBOOKLIVEDUO

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Staaled on April  4, 2014, 09:15:17
HANSLAPTOP is dan toch je Minimserver op je laptop ?
Nu je de NAS gebruikt kun je die server evt. uitschakelen.

Minim maar even verwijderd..

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.