Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rovinggecko

Quote from: chansig on March 30, 2014, 15:11:22
Bedankt voor je meedenken. IK verwacht niet dat ik er meer mee ga doen dan cd's afspelen.

Inmiddels een leuke 2e handsje gevonden met een 2TB harde schijf (kan nog een grotere in als dat nodig is). Even kijken qua afhandeling ed en dan ws deze week in huis. En dat hebben we dan allemaal aan Joris te danken. :D

Gr Hans
Graag gedaan. Goede keuze dan. Duurt wel even voordat je die 2tb vol hebt met alleen muziek, zou ik lekker laten zitten.

Geniet van het gemak :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

clockwork

Maak dan wel regelmatig een back Up kopie op een ander schijfje. Zonde van al het werk als de schijf in je NAS crasht. (En ooit doet-ie dat).

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

chansig

Lekker aan het rippen en ik bedacht me dat ik cd's die ik al heb kan ik natuurlijk ook FLAC's downloaden. Daar ben ik inmiddels ook mee bezig..dus nu al een ruime 250 albums op de schijf staan. 1 Ikea doos met cd's zijn er geript. Dus het gaat de goede kant op.

Geluidskwaliteit is prima te noemen. Ik hoor geen verschil met de cd speler.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Mooi! Ik denk zelfs te horen dat met streamen eea nog nét iets gedetailleerder klinkt. Maar dat kan aan de kabel liggen, of aan mijn gehoor.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Super gehoor ?  :D

Ik moet er nog eens goed voor gaan zitten. Van het weekend alleen maar bezig met andere zaken.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Ik weet niet of het gedetailleerder klinkt maar wel 'schoner', helderder zo je wilt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Staaled

Quote from: chansig on March 31, 2014, 11:20:58
Lekker aan het rippen en ik bedacht me dat ik cd's die ik al heb kan ik natuurlijk ook FLAC's downloaden. Daar ben ik inmiddels ook mee bezig..dus nu al een ruime 250 albums op de schijf staan. 1 Ikea doos met cd's zijn er geript. Dus het gaat de goede kant op.

Geluidskwaliteit is prima te noemen. Ik hoor geen verschil met de cd speler.

Gr Hans
Wel even oppassen. :)
Van FLAC downloads, tenzij gekocht, kun je er niet zeker van zijn dat deze secure geript werden.
Dat verschil is hoorbaar.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

CZ79

Als je de CD's hebt dae ervoor doen, dan beter iets moeite doen. Dan weet je zeker dat het goed gebeurt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Tsja...een WD My Book Live DUO 4 TB gekocht. Via mp..gisteren snel opgehaald. Installatie gaat als een kleine trein. Dan het overzetten van de al reeds geripte cd's. Was toch al ruim 200 GB en dat moet dan door een 2.0 USB poortje. Damn dat is dus niet handig van me geweest. Had ik beter naar moeten kijken. Maar goed nog ongeveer een dag en dan staat het op de WD.

Het zijn 2 schijven dus die ben ik ook aan het splitsen zodat er een back up inzit. Dan nog op een harde schijf. Muziek draait in ieder geval, ik kan gewoon met de laptop op schoot. Nu dat apparaat nog verder ontdekken.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted Member 2

Quote from: chansig on April  2, 2014, 08:59:28
Tsja...een WD My Book Live DUO 4 TB gekocht. Via mp..gisteren snel opgehaald. Installatie gaat als een kleine trein. Dan het overzetten van de al reeds geripte cd's. Was toch al ruim 200 GB en dat moet dan door een 2.0 USB poortje. Damn dat is dus niet handig van me geweest. Had ik beter naar moeten kijken. Maar goed nog ongeveer een dag en dan staat het op de WD.

Het zijn 2 schijven dus die ben ik ook aan het splitsen zodat er een back up inzit. Dan nog op een harde schijf. Muziek draait in ieder geval, ik kan gewoon met de laptop op schoot. Nu dat apparaat nog verder ontdekken.

Gr Hans

Bron schijf en backup schijf op één voeding......

voeding defect: redelijke kans op twee defecte schijven.

Staaled

Vandaar een USB "op de plank".
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Ik heb een externe Harddisk met daarop de geripte muziek...die prik ik op de server en dan de bestanden over zetten. Gaat gewoon erg langzaam met 1 to 3 MB per sec. Ruim 200 GB dus reken maar uit.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

250 GB...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted Member 2

Quote from: chansig on April  2, 2014, 09:49:53
Ik heb een externe Harddisk met daarop de geripte muziek...die prik ik op de server en dan de bestanden over zetten. Gaat gewoon erg langzaam met 1 to 3 MB per sec. Ruim 200 GB dus reken maar uit.

Gr Hans

Dat is wel extreem langzaam. Zelfs met een trage 2.0 USB zou je zeker 10 a 12 Mb/sec moeten halen.

Gr
Henk

chansig

Dat heb ik hier niet gezien.

Ik heb de externe HDD ook op de laptop laten draaien (van de ene HDD naar de andere) toen kwam ik ongeveer op 23 mb.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

martin778

Quote from: Onder013 on April  2, 2014, 09:52:47
Dat is wel extreem langzaam. Zelfs met een trage 2.0 USB zou je zeker 10 a 12 Mb/sec moeten halen.

Gr
Henk

Eigenlijk valt het nog mee, bij veel kleine bestanden kan zoiets gebeuren.
Als je een groot ISO bestand wilt kopieren dan is die 10/12MB/s wel haalbaar.

chansig

Weer een goede oefening in geduld. 

Nog ongeveer 22 uur. :D

Nu maar even gewoon via de cd speler van de Yamaha. Klinkt erg fijn.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Is de schijf wel in orde? Die snelheden zijn niet echt normaal, ik zit hier met een externe schijf en die doet echt ten minste 30MB per seconde
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Volgens de scan is alles oke. Hij is nu bijna klaar... :D

Het frustreert dusdanig dat ik overweeg de boel te verkopen en een ander systeem te kopen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

#1245
Koop dan gewoon een fatsoenlijke NAS, bedraad aansluiten op een netwerk

chansig

Gelukkig gaat het bij mij alleen maar om een NAS... ;)

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Quote from: chansig on March 29, 2014, 19:18:34
Oke...ik heb de keus wel gemaakt er gaat een NAS komen. Twee wensen: Alleen voor muziek en simpel in gebruik.

Welke zijn dan wel oke ? Budget max 125/150 euro. 2e hands geen probleem.

Gr Hans
:)
Muziek afspelen gaat goed met een dergelijk kleine NAS, maar zoals je nu ondervindt is grote hoeveelheden data rond/overpompen traag.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Joris1971

Quote from: Staaled on April  3, 2014, 10:14:00
:)
Muziek afspelen gaat goed met een dergelijk kleine NAS, maar zoals je nu ondervindt is grote hoeveelheden data rond/overpompen traag.

Aha ok, Als ik een cd geript heb, kopier ik hem per cd naar de NAS
Als ik eerst 20 cd's ga rippen en die vervolgens tegelijk op de NAS kopier dan duurt dat aanzienlijk lang.

chansig

Quote from: Staaled on April  3, 2014, 10:14:00
:)
Muziek afspelen gaat goed met een dergelijk kleine NAS, maar zoals je nu ondervindt is grote hoeveelheden data rond/overpompen traag.

Klopt....het is de frustratie die het lastig maakt en me bijna dwingt een keus te maken. Nu speelt de muziek en het werkt prima.

Dus eigenlijk niets anders nodig. Rippen doe ik op de laptop en dan naar de NAS wegschrijven. Zelfde met eventueel downloaden.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.