Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted Member 2


DofN

Quote from: chansig on March 29, 2014, 13:59:27
Zelfde probleem als met de Yamaha...ws de schijf te groot.

Ik kwam nog tegen dat je de hdd dan kan formatteren in FAT32. Inmiddels ook een programma hiervoor gevonden. Maar veel computer taal in het Engels..dus haak ik al weer af.

http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?fat32format.htm

Hiermee zou je de schijf dan zowel aan de Yamaha kunnen hangen als dan ws ook aan de router.

Gr Hans

Een HD op de router werkt vaak niet. Ik heb dat een keer uitgezocht en geprobeerd.. Schijnt dat providers als de KPN deze functie uitzetten.





Quote from: chansig on March 29, 2014, 09:53:12
Oke..thanks.

Maar dan moet de pc altijd aan als je muziek gaat luisteren ? Dat vind ik dan weer iets minder. Maar ik ga het even proberen.

Gr Hans

Klopt, daarom raadde ik ook een fluisterstille PC aan. Je wil dat gezoem niet de hele tijd in de buurt van je set :)

Ik heb zelf een Netgear 2Bay NAS 2x 1TB, beter was 2x2 TB geweest.  Maar achteraf denk ik: een NAS met lokale HD-ruimte is natuurlijk nu al hopeloos verouderd. Streamen kan in HD en FLAC kwaliteit, dus waarom zelf nog lokaal HD-s neerzetten? Ik denk dat dit soort technologieën heel snel uitsterven. Maar goed, voor nu is het nog wel even handig.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

#1202
Hé hé, eindelijk iemand die begrijpt wat ík voorzichtig probeerde te zeggen in mijn eigen topic :thumbs-up: ^^

Opslag is dadelijk een verouderd "iets". Life en "on demand" streamen is dé toekomst....

Ik schaf al bijna een jaar geen cd's meer aan om deze vervolgens "losless" te rippen en op te slaan.

Binnenkort streamen we alles "losless" via allerhande diensten.  Deze zullen dan rap goedkoper worden vanwege onderlinge concurentie. Er is bijv al WiMP, Qobuz en de rest volgt rap...

chansig

Quote from: frank2 on March 29, 2014, 15:12:03
post verwijderd TS waardeert inbreng niet

Frank weigert te lezen en roeptoetert dus gewoon door. Heeft weinig met waarderen te maken. Schijnt een trend te worden...gewoon wat roepen en als de TS er niets mee doet dan heeft hij het gedaan.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: chansig on March 29, 2014, 21:46:55
Frank weigert te lezen en roeptoetert dus gewoon door. Heeft weinig met waarderen te maken. Schijnt een trend te worden...gewoon wat roepen en als de TS er niets mee doet dan heeft hij het gedaan.

Gr Hans
Ohw oke, het gebruikelijke dus :D

chansig

Maar weer door met de NASjes.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#1206
 :pompom:
Quote from: chansig on March 29, 2014, 21:53:26
Maar weer door met de NASjes.

Gr Hans
Tja, alleen voor muziek is ieder nasje wel oké toch?

Bij mij thuis neemt de NAS een wat meer prominente rol in het netwerk in omdat iedereen z'n eigen "Share" heeft op de NAS. Ieder met z'n eigen credentials ook. De kids hebben ieder 100g om mee te "kutten" en kunnen onze "Share" wel zien maar niet bewerken. Hun eigen share kunnen ze mee doen wat ze willen.

Als eerder geroepen gebruik ik 'm juist en vooral voor foto's....

chansig

Ik kom ook van die Buffelo of WD dingen tegen met 1 vaste schijf en geen USB..zijn wel goedkoop. Maar ook handig ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Nog even Hans, sorry, wat is jouw draadje Twani?

En dan over NAS...

Als je eraan begint, zorg dan wel dat je voldoende TB hebt om je gehele muziekcollectie erop te zetten. Anders moet je ergens bij de M of de K ophouden en dan heeft het allemaal nog zo weinig zin, en jij hebt best veel muziek!

Gemiddeld moet je denken aan ruim 50-60 MB  niet gecomprimeerd per nummer (FLAC of WAV). Gecomprimeerd is rond de 20-30 MB
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Quote from: chansig on March 29, 2014, 21:59:02
Ik kom ook van die Buffelo of WD dingen tegen met 1 vaste schijf en geen USB..zijn wel goedkoop. Maar ook handig ?

Gr Hans
Geen ervaring mee.

Voor enkel muziek is een NAS met één schijf in principe voldoende.
De backup gebruik je dan een USB schijf voor.
Of er nu USB op een dergelijk kleine NAS zit maakt niet uit.
Kun je altijd via de laptop laten lopen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Quote from: doorofnight on March 29, 2014, 22:02:17
Nog even Hans, sorry, wat is jouw draadje Twani?


WTF, WÁÁR heb jij gezeten? :devil: :devil: ;D :tounge2:

Showcase: "A Woman's Nightmare" ;)

chansig

Ik heb begrepen dat 2 TB wel voldoende is voor 3000 cd's in FLAC (ik heb rond de 1300 cd's...en ik heb er nu 153 geript). Ik ben nu alles al aan het rippen en zit dit alvast op 1 van de 2 schijven welke ik vrijdag heb gekocht.

Gr Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Je CD' s passen ruim op de 2 TB.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Quote from: twani on March 29, 2014, 22:08:43
WTF, WÁÁR heb jij gezeten? :devil: :devil: ;D :tounge2:

Showcase: "A Woman's Nightmare" ;)

Ik dacht dat dat een soort gezelligheids--verzameldraadje was waarin posters onderwerpen posten die zo bij hun opkwamen. Maar het heeft dus een thema :)




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Quote from: doorofnight on March 29, 2014, 22:15:36
Ik dacht dat dat een soort gezelligheids--verzameldraadje was waarin posters onderwerpen posten die zo bij hun opkwamen. Maar het heeft dus een thema :)
:laugh:   Inderdaad is het "Viva/Libelle" gehalte soms wat aan de hóge kant :tounge2:

DofN

Quote from: Staaled on March 29, 2014, 22:11:28
Je CD' s passen ruim op de 2 TB.

3000 CD's is ongeveer 1.6 TB..




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: doorofnight on March 29, 2014, 22:25:09
3000 CD's is ongeveer 1.6 TB..

Dan is 2Tb voldoende voor de komende jaren.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Waar je rekening mee moet houden is dat je niet alleen hardware koopt, maar ook ondersteuning en software en dat via Spotify of Qobuz apps worden opgeleverd die je kan gebruiken op je NAS. Grote gebruikersgroepen ontwikkelen hun eigen apps voor op de NAS. Ik zou altijd een NAS kopen waar grote gebruikersgroepen achter zitten, en waar de leverancier zijn best doet om goede software te leveren.
Dan kom je toch terecht bij bekende merken zoals Synology, of NetGear.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Ik verwacht niet dat ik heel veel met die apps ga doen. Maar ik zal er eens in duiken.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Het lijkt me een prima ding eigenlijk.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

rovinggecko

Ben het wel met doorofnight eens qua gebruiks gemak.

Ik zie 3 trappen:
1) Iets met 1 schijf (je hebt dus nog een andere backup (of bron) nodig) en weinig cpu en ondersteuning voor apps.
-> dit heb je nu uitgezocht
-> werkt prima als je er ' weinig mee wilt doen'; het is echt een netwerk harde schijf

2) Een 2 bay Nas met beperkte processing
-> Bijvoorbeeld een Synology DS214+ of QNAP HS-210
-> Hebben meestal een Marvell processor
-> Hebben (bij Synology en QNAP) een gelikt user interface en uitgebreide community die het mogelijk maakt zeer gebruikers vriendelijk applicaties te installeren (zoals een webserver, usenet downloader, muziek servers (voor als je eens een ander type wilt uitproberen), film, etc.
-> Je kan dan kiezen tussen dubbele opslag van je data (op twee schijven) om bv je foto's niet te verliezen, of als je eea ook elders hebt voor meer storage.

3) Een ' zware' NAS (eigenlijk is dit gewoon een mini thuis server)
-> Heeft meestal een Intel processor en meerdere drive bays
-> Kan eigenlijk hetzelfde als ' 2', maar dan meerdere dingen tegelijk. Bijvoorbeeld als iemand in het gezin een film kijkt, een ander muziek luistert en tegelijk wordt er nog wat gedownload.
-> Vanaf 3 drives kan je een RAID5 oplossing kiezen, wat efficienter met robustheid vs opslagruimte om gaat (bij bv 4 schijven kan je 3 als data gebruiken en nog steeds terug als er 1 stuk is).


Voor jouw gebruik moet je dus eigenlijk de vraag stellen wat je nog meer wilt (in de toekomst) met een NAS. Je zou eens kunnen kijken bij bv Synology wat er allemaal kan: http://www.synology.com/en-us/dsm/index 

Mijn ervaring is eigenlijk dat je er steeds meer op zet omdat het lekker makkelijk in de achtergrond draait.

Per stap wordt het natuurlijk steeds duurder (met name omdat je bij 2 en 3 meestal zelf los de schijven moet kopen (kan je wel kiezen wat je wilt qua grootte)), maar het is ook zonde als je iets wilt, het niet (meer) past, en je dan een nieuwe moet kopen.

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

chansig

Bedankt voor je meedenken. IK verwacht niet dat ik er meer mee ga doen dan cd's afspelen.

Inmiddels een leuke 2e handsje gevonden met een 2TB harde schijf (kan nog een grotere in als dat nodig is). Even kijken qua afhandeling ed en dan ws deze week in huis. En dat hebben we dan allemaal aan Joris te danken. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

#1224
Quote from: chansig on March 30, 2014, 15:11:22
Bedankt voor je meedenken. IK verwacht niet dat ik er meer mee ga doen dan cd's afspelen.

Inmiddels een leuke 2e handsje gevonden met een 2TB harde schijf (kan nog een grotere in als dat nodig is). Even kijken qua afhandeling ed en dan ws deze week in huis. En dat hebben we dan allemaal aan Joris te danken. :D

Gr Hans

Fijne kerel toch die Joris  :coffee:

Geniet van het gemak van het streamen, maar een cd opzetten blijft ook nog steeds erg leuk om te doen  ;)