Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Klopt...dit gaf Andre ook al aan (grote harde schijf). En ik heb nog een stopcontact over...dus dat komt goed uit. Ik bijzonder benieuwd naar de cd weergave van dit apparaat.

Het is lang geleden dat ik een verschil heb ervaren tussen cd spelers..dus ik ben benieuwd.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

#1176
Het is een zeer basic cd spelertje. Dus als je geen verschil hoort mag je blij zijn. (spaart veel geld uit)
En ja ik heb deze speler beluisterd.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Weet ik heb je al laten weten en je hebt ook al laten weten wat je ervan vindt. ;) Gelukkig heb ik een niet al te beste set en ben ik doof. Garantie voor tevredenheid.

Ik heb hem inmiddels aangesloten en het werkt allemaal vrij soepel. Luisteren nog niet gedaan.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Heb je nu de Yamaha?  streamer/cd-speler?  en welk model is dat dan?

Ht-toedeboon

Quote from: AbZ on March 27, 2014, 15:02:15
Heb je nu de Yamaha?  streamer/cd-speler?  en welk model is dat dan?

Dat zou dan de CD-N500 moeten zijn lijkt me.
Intense receiver met dubbele, bovenliggende eindtrapppen en extra dikke eindstekker zonder demper, en dat alles op 4 x 8" lichtmetalen Scanspeaks

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Niet heel erg handig...zeg maar gerust dom. De harde schijf wordt niet herkent door de Yamaha dus moet ik op zoek naar een andere oplossing. Dan komt dus mijn onkunde op het gebied van compu's ed goed naar boven.

Geen idee hoe ik dit werkend moet kunnen krijgen...tja.

De Yamaha zit op internet via een kabel. Radio werkt. Als ik als bron server aantik komt daar het multimedia apparaat tevoorschijn met verschillende afspeellijsten erin. In het netwerk zie ik mijn laptop en ook de Yamaha...de harde schijf is alleen niet te zien in het netwerk.

HELLLLLLLLLLLLLP....

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Mocht het met die harde schijven niet gaan werken...is dit een goede optie ?

http://www.nascenter.nl/product/323196/seagate-central-2-tb.html

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: chansig on March 28, 2014, 23:07:30
Niet heel erg handig...zeg maar gerust dom. De harde schijf wordt niet herkent door de Yamaha dus moet ik op zoek naar een andere oplossing. Dan komt dus mijn onkunde op het gebied van compu's ed goed naar boven.

Geen idee hoe ik dit werkend moet kunnen krijgen...tja.

De Yamaha zit op internet via een kabel. Radio werkt. Als ik als bron server aantik komt daar het multimedia apparaat tevoorschijn met verschillende afspeellijsten erin. In het netwerk zie ik mijn laptop en ook de Yamaha...de harde schijf is alleen niet te zien in het netwerk.

HELLLLLLLLLLLLLP....

Gr Hans
Je multimedia  apparaat ed. hebben een DLNA of UPNP functie, de harde schijf niet.....

Een NAS is altijd een goed idee Hans. Ik zou wel even meer tijd nemen om te bekijken welke je gaat aanschaffen, heb ik helaas niet gedaan. Mis daardoor soms wat functionaliteit....

BJF

Quote from: chansig on March 28, 2014, 23:07:30
Niet heel erg handig...zeg maar gerust dom. De harde schijf wordt niet herkent door de Yamaha dus moet ik op zoek naar een andere oplossing. Dan komt dus mijn onkunde op het gebied van compu's ed goed naar boven.

Geen idee hoe ik dit werkend moet kunnen krijgen...tja.

De Yamaha zit op internet via een kabel. Radio werkt. Als ik als bron server aantik komt daar het multimedia apparaat tevoorschijn met verschillende afspeellijsten erin. In het netwerk zie ik mijn laptop en ook de Yamaha...de harde schijf is alleen niet te zien in het netwerk.

HELLLLLLLLLLLLLP....

Gr Hans
Pagina 31 van de handleiding:
Sluit geen andere apparaten dan USB-apparaten voor massaopslag aan: (...), externe harde schijven, enz.
NAD M10 V2
Elac FS247

chansig

Tsja...een NAS is ws de beste mogelijkheid. En inderdaad RTFM....!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar dus niet gedaan.

Daarom: Stom, dom etc.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Je kunt je laptop of PC gebruiken.
Installeer dan Twonky , Asset UPnP of Minimserver op deze. De laatste is iig gratis. :)
Hang de USB schijven aan de laptop of PC en geef in de mediaserver settings als muziekfolder de muziek op de USB schijven aan.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Oke..thanks.

Maar dan moet de pc altijd aan als je muziek gaat luisteren ? Dat vind ik dan weer iets minder. Maar ik ga het even proberen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

#1188
Quote from: chansig on March 29, 2014, 09:53:12
Oke..thanks.

Maar dan moet de pc altijd aan als je muziek gaat luisteren ? Dat vind ik dan weer iets minder. Maar ik ga het even proberen.

Gr Hans
Klopt, maar je  bent dan wel even op weg. :)

Ik zou dan ook blijven rippen naar de USB schijf en als je een NAS aanschaft heb je al een redelijke collectie direct klaar voor gebruik.
De USB schijf gebruik je vervolgens als backup van je NAS.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Staaled is the man.. :pompom: :pompom: :pompom:

Ws is het een hele bekende oplossing.

Muziek via de set en de app (via de telefoon) werkt geweldig. De compu wilde het programma eerst niet openen. Maar ook dat was snel opgelost.

Nu maar even de tijd nemen om te bedenken wat ik ga doen.

Op de router zit ook een USB aansluiting...daar zou de schijf toch ook aan moeten kunnen en dan gebruikt worden als server ?

Gr Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Quote from: chansig on March 29, 2014, 10:20:12
Staaled is the man.. :pompom: :pompom: :pompom:

Ws is het een hele bekende oplossing.

Muziek via de set en de app (via de telefoon) werkt geweldig. De compu wilde het programma eerst niet openen. Maar ook dat was snel opgelost.

Nu maar even de tijd nemen om te bedenken wat ik ga doen.

Op de router zit ook een USB aansluiting...daar zou de schijf toch ook aan moeten kunnen en dan gebruikt worden als server ?

Gr Hans
Mooi ! :thumbs-up:

Die kun je idd ook proberen.
Dan moet je waarschijnlijk wel in het setup-menu van je router deze functie, mediaserver , activeren.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Zelfde probleem als met de Yamaha...ws de schijf te groot.

Ik kwam nog tegen dat je de hdd dan kan formatteren in FAT32. Inmiddels ook een programma hiervoor gevonden. Maar veel computer taal in het Engels..dus haak ik al weer af.

http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?fat32format.htm

Hiermee zou je de schijf dan zowel aan de Yamaha kunnen hangen als dan ws ook aan de router.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Als streamen an sich je bevalt , ga je uiteindelijk toch over op een NAS.
Dat werkt nu eenmaal het prettigst. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

Quote from: chansig on March 29, 2014, 13:59:27
Zelfde probleem als met de Yamaha...ws de schijf te groot.

Ik kwam nog tegen dat je de hdd dan kan formatteren in FAT32. Inmiddels ook een programma hiervoor gevonden. Maar veel computer taal in het Engels..dus haak ik al weer af.

http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?fat32format.htm

Hiermee zou je de schijf dan zowel aan de Yamaha kunnen hangen als dan ws ook aan de router.

Gr Hans

Daar heb je geen programma voor nodig. Maar als NTFS goed werkt waarom in Fat 32 zetten?
Maar wil je dat: ga naar de HDD druk met rechtermuisklik op eigenschappen daar staat in het lijstje ergens formatteren.... letop je bent wel alles kwijt dus even een backup maken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Heb je wel een programma voor nodig... ;)

En het werkt niet...maar dat wist je ws al.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

#1195
post verwijderd TS waardeert inbreng niet
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Op een hdd moet je niet gaan staan Frank... en ik weet hoe formatteren werkt. Dit gaat erom dat het op een bepaalde manier moet gebeuren en dat schijnt dan iets met FAT 32 te maken en de grote van de clusters etc.

Maar natuurlijk werkt het op jouw manier ook...alleen dan niet bij mij. Zullen we dan weer verder gaan zonder roeptoeteren ?

Ik wel in ieder geval.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

The N500 doesn't support ntfs file system... this is why it can't recognize your 3tb HDD when connected to the front USB port. You need to format it using fat32, but since windows format tool is unable to format partitions bigger then 32GB in fat32 you need a third party tool to do that...

You can follow this guide to help you doing that http://www.techrepublic.com/blog/windows-and-office/format-fat32-drives-beyond-32gb-limit/

You're not the only one who notice a difference in quality when playing a CD....I also notice a bigger soundstage and more detail when music is playing from usb or nas...but stills sound good... Anyway I really never use the CD so is far from being a problem for me...

Special for Frankie the Pankie.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Oke...ik heb de keus wel gemaakt er gaat een NAS komen. Twee wensen: Alleen voor muziek en simpel in gebruik.

Welke zijn dan wel oke ? Budget max 125/150 euro. 2e hands geen probleem.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani