Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Hangt er maar net van af met welke stemmen hij meezingt...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

DofN

Quote from: chansig on March 23, 2014, 19:01:31
Tsja Frank wel een beetje kolderiek natuurlijk om nu een Touch te adviseren want zit daar een cd speler in.... :D

Sfeerverhogend is het vandaag allemaal wel.... :D

Ik kwam nog een NAD tegen op MP...op de een of andere manier heb ik bij NAD nooit van die prettige gedachten.

Gr Hans

:nopompom:

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Dat gaat over de NAD's in de prijsklasse waarin ik zoek..die van jouw zou ik dan weer blind kopen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: Joris1971 on March 23, 2014, 19:46:23
Sorry maar de mening van Kingpin is dus de juiste?
Heeft die gecalibreerde oren en zijn mening is de waarheid?

Ja hoor een sb touch van een paar honderd euro klinkt even goed als een linn akurate ds, sorry maar daar geloof ik dus helemaal geen bal van.

Ik wel :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

lynch1979


chansig

Ik ook wel net zoals dat een Yamaha net zo goed klinkt als een apparaat van 800 euro.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: chansig on March 23, 2014, 21:30:11
Dat gaat over de NAD's in de prijsklasse waarin ik zoek..die van jouw zou ik dan weer blind kopen.

Gr Hans

De CD-spelers uit de masters serie vind ik niet zo best. Maar de zwarte streamer van bijvoorbeeld Lynch is een prima apparaat, en zou ik ook blind kopen mocht ik nog een streamer willen na (of naast de SQBT - wat nu nog even niet het geval is). Maargoed, sorry voor de irrelevantie.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

AbZ

Quote from: Jumping Jack on March 23, 2014, 21:28:33
Hangt er maar net van af met welke stemmen hij meezingt...
Wat hij wil  ;D 
Ach, bij ons in huis (meerdere fans) draaien we de Spice Girls  :headbanging: 

Hans je kunt ook gewoon een oude pc of laptop nemen met een cd-drive,
die je alleen voor muziek gebruikt.  Dan kan je die 500 euri aan een leuke dac besteden.

chansig

Ook nog een optie...Ik heb nog wel een oude laptop.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Of een media computer, die fluisterstil is, iets met een SDD schijf. Ik wil geen gezoem in de buurt van mijn set.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

#1135
Quote from: doorofnight on March 23, 2014, 21:40:11
Of een media computer, die fluisterstil is, iets met een SDD schijf. Ik wil geen gezoem in de buurt van mijn set.
:thumbs-up:  alhoewel ik mijn MM met HD ook helemaal niet hoor ;)

lynch1979

Quote from: doorofnight on March 23, 2014, 21:35:25
De CD-spelers uit de masters serie vind ik niet zo best. Maar de zwarte streamer van bijvoorbeeld Lynch is een prima apparaat, en zou ik ook blind kopen mocht ik nog een streamer willen na (of naast de SQBT - wat nu nog even niet het geval is). Maargoed, sorry voor de irrelevantie.

Ik heb achter mijn NAD streamer de Metrum Octave MKII dac gehangen en daar ben ik zeer over te spreken, ik zelf ben van mening dat sommige merken veel te duur zijn.

En ik hoor het verschil niet, nu zal ik wel commentaar krijgen of ik doof ben.....nee verre van dat  :D


Kwabbernoot

Je set is gewoon niet goed genoeg.  ::) :P 8)

Groeten...

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Dat sowieso...maar mijn AM heeft ook een USB ingang en een DAC...dus ik kan daar zo een laptop aansluiten. Harde schijf erbij en klaar.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

#1140
Precies, een streamer moet  technisch in orde zijn, en hoeft geen duizenden euro's te kosten. Een MM, een mediacomputer enz, allemaal prima oplossingen. Een stille laptop eveneens.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Lion of Judah

Quote from: chansig on March 23, 2014, 21:56:27
Dat sowieso...maar mijn AM heeft ook een USB ingang en een DAC...dus ik kan daar zo een laptop aansluiten. Harde schijf erbij en klaar.

Gr Hans

En een beetje software om de boel aan de gang te krijgen
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

chansig

Welke software heb je dan specifiek nodig ?

Net al even snel geprobeerd en het werkt in ieder geval. Gaat wel erg langzaam...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: Lion of Judah on March 23, 2014, 22:03:29
En een beetje software om de boel aan de gang te krijgen
Waarbij ik het gevoel heb dat OSX, vergeleken met Windows, wat toegankelijker is voor diegene die wat minder "computer talented" is.

Tenminste, zo heb ik het ervaren.....

Lion of Judah

Quote from: chansig on March 23, 2014, 22:42:37
Welke software heb je dan specifiek nodig ?

Net al even snel geprobeerd en het werkt in ieder geval. Gaat wel erg langzaam...

Gr Hans

Ik heb JRiver op mijn Windows laptop en dan JRemote op de IPad. Die laatste kan ook met Gizmo op android tablets of telefoon.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

chansig

Oke bedankt..

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Foobar werkt ook prima.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

RubenV.

Kijk ook eens op computeraudiophile.com. Hier kan je veel lezen over de CAPS-designs (http://www.computeraudiophile.com/section/c-p-s-489/), de Computer Audiophile Pocket Server. Ik heb er hier zelf twee van en die bevallen uitermate goed  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

AbZ


Ht-toedeboon

Mocht je de Yamaha overwegen dan kan ik je uit ervaring vertellen dat hij de meest vloeiende app bediening had die hier voorbij is gekomen.
Was een positieve ervaring maar over de analoge uitgangen (over Pioneer A50 amp dus geen DAC) iets te nadrukkelijk in het hoog.
Enkelregelige display heel erg bruikbaar gemaakt, bladeren door de folders ging prima en vloeiend.

Mijn enige puntje van kritiek was over de ronde jogdial/select knop waarvan ik de houdbaarheid betwijfel.
De sound over analoog heeft mij logischerwijs doen besluiten om hem hier niet te houden.
Intense receiver met dubbele, bovenliggende eindtrapppen en extra dikke eindstekker zonder demper, en dat alles op 4 x 8" lichtmetalen Scanspeaks