Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

martin778

 :D
Volgens mij kon je in dat budget een wat oudere Olive vinden maar met veel streamers is het gokken hoe goed de software is.


Joris1971


Staaled

Quote from: chansig on March 23, 2014, 16:26:43
Draadjes doorknippen kan ik zelf ook.. :D

Door de opmerkingen van Joris wel weer aan het denken gezet en aan het zoeken naar een streamer incl cd speler. Zijn er niet heel veel ben ik inmiddels al achter. Dan ook nog onder de 500 euro..dus dan wordt de spoeling volgens mij helemaal dun.

Ideeën zijn welkom...de Yamaha heb ik al gevonden.

Gr Hans
Wat schiet je daar mee op ?   :)
De CD's blijven in de kast , terwijl er ook een NAS bijkomt. Die hoeft uiteraard niet in de kast. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Quote from: Joris1971 on March 23, 2014, 16:45:09
Gewoon een streamer erbij hans die dingen kosten niet de wereld

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=141144.0

Of

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=134851.0

Of deze

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=141691.0

Nee...ik wil er geen apparaat bij...ik wil een cd speler en streamer in 1 voor een max prijs van 500 euro.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

#1080
Hans denkt dat hij gaat streamen en nog cd's blijft draaien  ;D

Dat is net als blijven faxen terwijl je kunt emailen.

Joris1971

Quote from: chansig on March 23, 2014, 16:47:34
Nee...ik wil er geen apparaat bij...ik wil een cd speler en streamer in 1 voor een max prijs van 500 euro.

Gr Hans

Je bent soms net zo een eigenwijze drol als ik  :P

Je zet wel 2 lelijke versterkers erbij maar een streamertje die je in je kast kunt wegzetten mag dan niet?!

eddy135

Quote from: chansig on March 23, 2014, 16:47:34
Nee...ik wil er geen apparaat bij...ik wil een cd speler en streamer in 1 voor een max prijs van 500 euro.

Gr Hans

2e han(d)s Hifidelio....
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

chansig

Thanks...zit een harde schijf in en ontloopt qua prijs de Yamaha niet (tenminste als ik op ebay kijk).

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Ik heb zojuist begrepen dat jouw wensen ons eigenlijk niet zo heel erg veel boeien, dus je kunt ze wel uiten maar we luisteren er (unaniem) toch niet naar
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

AbZ

Je kunt ook gewoon een Dune kopen waar zowel een loopwerk als een harddisk in kan.
Niks audiofiel, komt gewoon s/pdif uit & klaar is hans.  Of bedient dat niet lekker zonder beeldscherm?

CZ79

Kan, maar de Dune is niet heel erg fijn te bedienen zonder scherm (imo)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Quote from: AbZ on March 23, 2014, 17:13:36
Je kunt ook gewoon een Dune kopen waar zowel een loopwerk als een harddisk in kan.
Niks audiofiel, komt gewoon s/pdif uit & klaar is hans.  Of bedient dat niet lekker zonder beeldscherm?

Zit daar dan geen app bij ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

nee,geen app.......
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

CZ79

Ik ken alleen een app die de AB overneemt, dus de standaard knoppen. Maar dan zie je niet wat er op je harde schijf staat, ik ken niet alle apps maar diegene die ik heb kan dat dus niet
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

AbZ

Zal wel met een tablet kunnen?  maar dat moet dan via pc en/of server.

Btw, ik zie dat de nieuwste 'one box' Dune geen loopwerk meer heeft  :-/
Je moet dan de twee of drie doosjes vd Smart serie hebben (totale breedte zelfde als een cd speler).




Joris1971

#1091
Die apparaten met ingebouwde hd zijn vaak erg beperkt in opslag
Een paar honderd gig, doe het dan gelijk goed en koop een nas van 2 terrabyte

Buiten dat moet je je afvragen of je een fatsoenlijk loopwerk hebt als je zo een all in 1 box oplossing wilt

AbZ

Quote from: Joris1971 on March 23, 2014, 17:31:17
Die apparaten met ingebouwde hd zijn vaak erg beperkt in opslag
Een paar honderd gig, doe het dan gelijk goed en koop een nas van 2 terrabyte
Wat maakt dat nou uit als je meestal naar dezelfde oudbakken baggger luistert?

Joris1971

Quote from: AbZ on March 23, 2014, 17:33:20
Wat maakt dat nou uit als je meestal naar dezelfde oudbakken baggger luistert?

Tja, als je altijd hetzelfde blijft luisteren kun je net zo goed niet gaan streamen.

AbZ

Quote from: Joris1971 on March 23, 2014, 17:40:53
Tja, als je altijd hetzelfde blijft luisteren kun je net zo goed niet gaan streamen.
Ik overdreef een beetje  ;)  maar ik vraag me af hoeveel mensen die tig Tb werkelijk gebruiken,
dwz niet alleen voor opslag maar ook voor luisteren...

martin778

Als je een 24/96 of 24/192 fetisjist ben zit je zo op 1TB  :D

Joris1971

Quote from: AbZ on March 23, 2014, 17:44:37
Ik overdreef een beetje  ;)  maar ik vraag me af hoeveel mensen die tig Tb werkelijk gebruiken,
dwz niet alleen voor opslag maar ook voor luisteren...

Spreek je uit ervaring?  ;D

sultankat

Quote from: chansig on March 23, 2014, 12:09:07
In ieder geval iets waar je tevreden over bent.. :D

Ik wil schijnbaar cd's kunnen kopen en deze dan in een cd speler doen. Het is ouderwets..ik weet het.

Uitsluiten doe ik het niet..dus wie weet in de toekomst.

Gr Hans

+1
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

Joris1971

Quote from: martin778 on March 23, 2014, 17:45:23
Als je een 24/96 of 24/192 fetisjist ben zit je zo op 1TB  :D

Daar noem je iets, hans houdt er rekening mee dat je streamer dan 24bit moet aankunnen
Dan zou ik voor de bluesound node gaan (staat op het forum voor 375)
just my 2 cents

AbZ

Quote from: Joris1971 on March 23, 2014, 17:45:53
Spreek je uit ervaring?  ;D
Nee je ziet dat vooral bij mensen die blijven hangen in hun puberpopmuziek,
zoals Pink Floyd, rock, metal, enz.  Je kent dat...