Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Met die koeling kunnen ze mss ook in de kast?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Quote from: martin778 on March 21, 2014, 20:34:42
Voor ongeveer €450,- per stuk heb je een Crown K-2, betere versterker voor de subs is er gewoon niet. 2x500W/8R en passief gekoeld.

Heb je de mijne ook beluisterd ?

In de kast...tsja als die niet vol zou staan met cd's dan zou het een optie zijn. Dan zouden de cd's op de kast moeten...mmmmmm.

Ik ga er over nadenken.
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: chansig on March 21, 2014, 20:32:18
:D

In tegenstelling tot de audiofiele branche doen ze in de PA niet aan uiterlijk en dat is zeker te zien.

Gr Hans
Wel komisch is dan altijd dat ze er met de nodige "misplaatste details" toch nog wat "sjeu" aan proberen te geven :D

Chromen embleempje hier, blauw lampje dáár. Een soort van "semi proff." handvatten.

Géén stijl is óók een stijl :tounge2:

martin778

#1028
Quote from: chansig on March 21, 2014, 21:10:09
Heb je de mijne ook beluisterd ?

In de kast...tsja als die niet vol zou staan met cd's dan zou het een optie zijn. Dan zouden de cd's op de kast moeten...mmmmmm.

Ik ga er over nadenken.

Nee, wel andere versterkers met SMPS voedingen en mijn ervaring is dat ze minder geschikt zijn voor het aansture van laag dan een ouderwetse bak met een dikke voeding.
De tweede heeft gewoon veel meer kracht en massa in het geluid.

chansig

Duidelijke ervaring...
Quote from: twani on March 21, 2014, 23:31:41
Wel komisch is dan altijd dat ze er met de nodige "misplaatste details" toch nog wat "sjeu" aan proberen te geven :D

Chromen embleempje hier, blauw lampje dáár. Een soort van "semi proff." handvatten.

Géén stijl is óók een stijl :tounge2:

:D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Maro

#1030
Quote from: twani on March 21, 2014, 23:31:41
Wel komisch is dan altijd dat ze er met de nodige "misplaatste details" toch nog wat "sjeu" aan proberen te geven :D

Chromen embleempje hier, blauw lampje dáár. Een soort van "semi proff." handvatten.

Géén stijl is óók een stijl :tounge2:

Handgrepen en ledjes hebben, als je deze gebruikt in een PA, tenminste nog nut. Het nut van al die blauwe leds op veel hifi apparatuur tegenwoordig vraag ik me wel af.  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

chansig

Deze hebben wel ledjes...maar die geven aan als het niet goed gaat..voor de rest inderdaad mooi blauw is niet lelijk.

Maar goed...vanochtend om 07.30 uur eruit even snel eten en toen aan de slag met het katoeneren van de voorwand. Gisteren alle verf eraf gekrabt. Door er primer op te smeren kwam de verf los en kon je die er zo aftrekken. Tsja...het zekere voor het onzekere en alles er maar af. Toen 2 x in de primer en dus vanochtend het leuke werk.

Net een half uur klaar, ziet er mooi uit. Nu gaan dubben of we de andere wanden ook gaan doen. Mezelf kenende wel..maar ook dan ws weer verf trekken. Kan me dat nog wel herinneren van toen we hier inkwamen dat bij het verven je de verf er zo kon aftrekken als een velletje.

Nu even een kopje koffie en de legendary Pink Dots erop...iets harder dan gister en ik moet zeggen dat ik niet het idee heb dat ik iets mis of er bij heb gekregen. Ja de dreun is weer weg..maar dat komt omdat alle woofers nu gewoon werken. Ik ben dus een blij man.

Misschien dat de lelijkheid van de Crowns me doen besluiten ze in de kast te zetten alleen moeten de cd's dan op de kast en dat maakt het er ook niet mooier op.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

eddy135

Maar je streamt je muziek toch?  ???
Kunnen alle cd's niet naar boven, dan?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

chansig

Nee ik stream niet...wel drie keer geprobeerd. Ik vind het niet leuk.

Gr Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

eddy135

 :popcorn:
Quote from: chansig on March 22, 2014, 14:28:25
Nee ik stream niet...wel drie keer geprobeerd. Ik vind het niet leuk.

Gr Hans
Oh haha, die wending was me even ontschoten...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

chansig

Is ook weer even geleden dat het heeft plaatsgevonden.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

#1036
Wat is er niet leuk aan streamen?
Of omgedraaid, wat maakt een cd afspelen leuker?
Een cd in een cd lade doen vind ik geen vergelijk met een lp opzetten, maar aangezien je je lp's hebt weggedaan lijkt mij het 'ritueel' niet het bezwaar..

Sterker nog, nu ik al een tijd stream vind ik het veel leuker dan toen met die cd's
Nu kan ik al zoeken naar een bepaald nummer waardoor je ook makkelijk nieuwe artiesten ontdekt, die ik anders niet zou kennen omdat ik er geen cd van had.

Voordelen streamen:
1) heel je collectie op 1 nas, geen plaatsinnemende cd's
2) 24 bit files beschikbaar
3) met een abonnement van oa Qubuz een grote hoeveelheid muziek ter beschikking
4) je hebt plaats voor je versterker, die crowns op je kast ziet er echt niet uit zeg (met alle respect)

Je hoeft je cd's niet weg te doen gewoon in dozen op zolder

Ik weet niet wat jouw tegenvalt aan streamen maar een goede streamer met of zonder losse dac speelt erg goed

Gr Joris

chansig

In ieder geval iets waar je tevreden over bent.. :D

Ik wil schijnbaar cd's kunnen kopen en deze dan in een cd speler doen. Het is ouderwets..ik weet het.

Uitsluiten doe ik het niet..dus wie weet in de toekomst.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Quote from: chansig on March 23, 2014, 12:09:07
In ieder geval iets waar je tevreden over bent.. :D

Ik wil schijnbaar cd's kunnen kopen en deze dan in een cd speler doen. Het is ouderwets..ik weet het.

Uitsluiten doe ik het niet..dus wie weet in de toekomst.

Gr Hans

Dus het gemak en het feit dat je die oerlelijke versterkers niet hoeft te zien, schuif je aan de kant puur vanwege het kopen van cd's en ze in je cd speler willen doen....

chansig

Wat wil je horen of beter wil je nu gaan vertellen dat je dat maar raar vindt etc ?

Ga je gang.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig



Deze vind ik wel mooi...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

#1041
Is toch ook raar. Kom op, zeg. ::)

Groeten...

chansig

 :D

Sorry...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#1043
Quote from: chansig on March 23, 2014, 13:02:33


Deze vind ik wel mooi...

Gr Hans
Valt "ie" niet ieder keer óm met die "Schwalbe" banden? :D

Joris1971

#1044
Quote from: chansig on March 23, 2014, 12:48:57
Wat wil je horen of beter wil je nu gaan vertellen dat je dat maar raar vindt etc ?

Ga je gang.

Gr Hans

Typisch Hans, dat jij iedereen altijd voorziet van commentaar en bijdehandte opmerkingen, maar als een ander oprecht serieus advies geeft wordt dat afgedaan als raar vinden...

Blijf jij maar lekker cd's kopen en tegen die afschuwelijke  plastic fantastic versterkers aankijken

tompj

Quote from: Joris1971 on March 23, 2014, 13:26:06
Typisch Hans, dat jij iedereen altijd voorziet van commentaar en bijdehandte opmerkingen, maar als een ander oprecht serieus advies geeft wordt dat afgedaan als raar vinden...

Blijf jij maar lekker cd's kopen en tegen die afschuwelijke  plastic fantastic versterkers aankijken
Verder alles goed?
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

chansig

Quote from: Joris1971 on March 23, 2014, 13:26:06
Typisch Hans, dat jij iedereen altijd voorziet van commentaar en bijdehandte opmerkingen, maar als een ander oprecht serieus advies geeft wordt dat afgedaan als raar vinden...

Blijf jij maar lekker cd's kopen en tegen die afschuwelijke  plastic fantastic versterkers aankijken

Waar gaat dit over ?  Ik zou naast je topic het hele forum maar even op slot gooien.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Quote from: chansig on March 23, 2014, 13:32:09
Waar gaat dit over ?  Ik zou naast je topic het hele forum maar even op slot gooien.

Gr Hans

Ga jij nou maar van je lelijke versterkers genieten want als iemand jou kritiek geeft kun je er niet tegen en kom je met bovenstaande opmerkingen als antwoord

chansig

 :D

Ga nou eens even terug lezen ?

Jij vindt het niets..prima...schijnbaar wil je dat ik het ook niets vindt. Ik heb al gezegd dat ze erg lelijk zijn.

Maar als jij je beter voelt door het voor te doen alsof ik je iets misdoe...prima.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Waar ik overigens wel van geniet is de muziek. De aanschaf van de Crown was voor mij ook een gok. Je haalt als audiofiel toch geen PA spul in je set ? Mogelijk omdat ze alleen het woofer gedeelte aansturen vallen de mogelijke beperkingen van versterker niet op.

Ik ben dus een tevreden man en omdat ze zo lelijk zijn zijn ze eigenlijk ook wel meer mooi.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.